Здравей Гост

Можем ли да привлечем лицето, което ни интересува?

  • 12 Отговора
  • 7022 Прегледи
Любовта е най-голямата сила във Вселената. Тя може да накара мъже и жени да извършат чудовищни престъпления. Или да ги възвиси до върховете на екстаза. Ако нямаш кого да обичаш и кой да те обича, все едно си нищо. Ако ти липсва човекът, за когото копнееш, това те докарва до отчаяние.

Стигнахме до такава точка в тази глава, когато трябва да пристъпим към проблема за липсата на любов. Ще приемем, че има човек, за когото копнеете, и че между вас не се получава нищо.

Това е отколешен проблем. Много култури са се сблъсквали с него, много окултни практики са се мъчили да го разрешат - доста преди берберите, може би дори още по времето на цар Соломон.

Еврейската Кабала, книгата на пророците, съдържа древни тайни, познати само на старите еврейски равини. Тези мъдри мъже са искали да запазят тайните за бъдещето, но по такъв начин, че от тях да не се възползват недостойни хора. Затова Кабала е била написана с езотеричен език и дори днес обикновените хора я възприемат като сборник от гатанки.

Вие знаете колко съзидателни могат да бъдат представите. Древните хора често записвали своите действени представи, основани или на реалността, или на символите. Соломоновият печат (графика 1) е такъв запис. Днес старинните диаграми все още действат успешно, творят във ваша полза по такъв начин, който изключва всякакво обяснение.

Соломоновият печат има силата да събира хората. Копнеете ли да се съберете с даден човек? Искате ли той да бъде привлечен към вас сякаш от невидима сила? Соломоновият печат ще ви помогне да го направите, ако това няма да навреди на някого - например на партньора на този човек, ако е женен.

Това обаче си има цена. Свободната воля не престава да управлява действията на въвлечените в процеса хора. Трябва да допуснете и този човек да си отиде от вас, ако такава е неговата воля. Съгласни ли сте? Тогава ето я процедурата. Прочетете инструкциите най-напред сега, после за втори път, когато нарисувате Соломоновия печат, докато се уверите, че знаете какво да правите и сте научили думите на твърдението.

Упражнение за привличане на любимия човек


1. Нарисувайте Соломоновия печат на лист хартия. Ако искате човека, защото сте влюбени в него или той физически ви привлича, рисувайте с червено. Луминисцентното червено е още по-подходящо, защото внася светлина и сила в процедурата.

2. Намерете снимка на човека, когото искате да привлечете, или нарисувайте скица, която да го представлява за вас.

3. Вземете рисунката на печата и снимката или скицата, сложете ги в скута си, седнете удобно, затворете очи, вдишайте дълбоко три пъти и си представете човека.

4. Почувствайте дълбоко уважение към печата. След това го сложете лице в лице със снимката или скицата.

5. Мислено кажете: “Ако пожелае Създателят, да стане така.”

6. Отворете очи, напълно будни.

7. Носете печата заедно със снимката или скицата навсякъде със себе си, обърнати лице с лице едно към друго - в колата, на работа, под възглавницата, - докато двамата се срещнете.

Д-р Робърт Стоун


Соломоновия печат, както и други техники относно темата можете да видите тук:http://www.hiromantia-ezoterika.com/bg/viewSection/6:26/kontakt-ot-razstojanie.html
Случайността е меката възглавница, върху която почиват онези, които изключват от Космоса божественото, смисленото и даващото цел на всички същества,предпочитайки празния мит, че Вселената е възникнала съвсем между другото и абсолютно от само себе си, без в това да е вложен какъвто и да било смисъл.

*

jinom

  • **
  • 1753
Re:Можем ли да привлечем лицето, което ни интересува?
« Отговор #1 -: Октомври 28, 2010, 08:11:21 pm »
Цитат
Можем ли да привлечем лицето, което ни интересува?

Не само лицето, но и тялото трябва да се привлече според мен.  :-[ ;D

*

Марая

  • ******
  • 28287
  • Който каквото ми мисли двойно да му се връща!
Re:Можем ли да привлечем лицето, което ни интересува?
« Отговор #2 -: Октомври 28, 2010, 08:23:29 pm »
Любовта е най-голямата сила във Вселената. Тя може да накара мъже и жени да извършат чудовищни престъпления. Или да ги възвиси до върховете на екстаза. Ако нямаш кого да обичаш и кой да те обича, все едно си нищо. Ако ти липсва човекът, за когото копнееш, това те докарва до отчаяние.

Защо в една красива тема винаги се започва с лошото? :rolleyes:

Пътувайки към себе си..пътувам към теб и Вселената в която ти се съдържаш! :-)))останете с чисто сърце и ще видите знаците

*

Марая

  • ******
  • 28287
  • Който каквото ми мисли двойно да му се връща!
Re:Можем ли да привлечем лицето, което ни интересува?
« Отговор #3 -: Октомври 28, 2010, 08:24:13 pm »
Цитат
Можем ли да привлечем лицето, което ни интересува?

Не само лицето, но и тялото трябва да се привлече според мен.  :-[ ;D

Викаш око да види пъка да пипне..... ;D ;D

Пътувайки към себе си..пътувам към теб и Вселената в която ти се съдържаш! :-)))останете с чисто сърце и ще видите знаците

*

jinom

  • **
  • 1753
Re:Можем ли да привлечем лицето, което ни интересува?
« Отговор #4 -: Октомври 28, 2010, 08:34:19 pm »
Цитат
Можем ли да привлечем лицето, което ни интересува?

Не само лицето, но и тялото трябва да се привлече според мен.  :-[ ;D

Викаш око да види pъка да пипне..... ;D ;D



*

Марая

  • ******
  • 28287
  • Който каквото ми мисли двойно да му се връща!
Re:Можем ли да привлечем лицето, което ни интересува?
« Отговор #5 -: Октомври 28, 2010, 08:51:01 pm »
Цитат
Можем ли да привлечем лицето, което ни интересува?

Не само лицето, но и тялото трябва да се привлече според мен.  :-[ ;D

Викаш око да види pъка да пипне..... ;D ;D




Е , много ти дълго езичето... ;D ;D

Пътувайки към себе си..пътувам към теб и Вселената в която ти се съдържаш! :-)))останете с чисто сърце и ще видите знаците

*

Марая

  • ******
  • 28287
  • Който каквото ми мисли двойно да му се връща!
Re:Можем ли да привлечем лицето, което ни интересува?
« Отговор #6 -: Октомври 28, 2010, 09:02:47 pm »


Много е кофти , като сбъркаш и да не можеш да си изтриеш поста.... :P
« Последна редакция: Октомври 28, 2010, 09:51:05 pm от Марая »

Пътувайки към себе си..пътувам към теб и Вселената в която ти се съдържаш! :-)))останете с чисто сърце и ще видите знаците

*

nerealna

Re:Можем ли да привлечем лицето, което ни интересува?
« Отговор #7 -: Октомври 28, 2010, 09:36:20 pm »
никога не бих правила такива глупости, за да привлека някой  ;D

като не може, не може ...какво толкова

има мн риби в морето  ;D

*

Марая

  • ******
  • 28287
  • Който каквото ми мисли двойно да му се връща!
Re:Можем ли да привлечем лицето, което ни интересува?
« Отговор #8 -: Октомври 28, 2010, 09:52:33 pm »
никога не бих правила такива глупости, за да привлека някой  ;D

като не може, не може ...какво толкова

има мн риби в морето   ;D

Ако не Ви стигат тези от морето....Пишете ми на лични - сектор *Риби* ;D

Пътувайки към себе си..пътувам към теб и Вселената в която ти се съдържаш! :-)))останете с чисто сърце и ще видите знаците

*

nerealna

Re:Можем ли да привлечем лицето, което ни интересува?
« Отговор #9 -: Октомври 28, 2010, 10:21:07 pm »
никога не бих правила такива глупости, за да привлека някой  ;D

като не може, не може ...какво толкова

има мн риби в морето   ;D

Ако не Ви стигат тези от морето....Пишете ми на лични - сектор *Риби* ;D

ааа...ние такива предъвкани от други не щем  ;D

*

Марая

  • ******
  • 28287
  • Който каквото ми мисли двойно да му се връща!
Re:Можем ли да привлечем лицето, което ни интересува?
« Отговор #10 -: Октомври 28, 2010, 11:11:53 pm »
никога не бих правила такива глупости, за да привлека някой  ;D

като не може, не може ...какво толкова

има мн риби в морето   ;D

Ако не Ви стигат тези от морето....Пишете ми на лични - сектор *Риби* ;D

ааа...ние такива предъвкани от други не щем  ;D

Ne съм ги дъвкала , Нереална....,оставила съм им костите и телата...обичам главите на рибите.... ;D ;D

Пътувайки към себе си..пътувам към теб и Вселената в която ти се съдържаш! :-)))останете с чисто сърце и ще видите знаците

*

holanda

Re:Можем ли да привлечем лицето, което ни интересува?
« Отговор #11 -: Декември 09, 2010, 11:30:02 pm »
КАК СЕ ПРИДОБИВА ХАРИЗМА

                                         ВЛИЯНИЕ ВЪРХУ АУДИТОРИЯТА

        Когато един оратор се изправи пред аудиторията, почти веднага става ясно дали може и как може да й повлияе. Ако той, ораторът излъчва увереност, вяра в собствените сили и самоуважение, аудиторията реагира с внимание и интерес към него. Не само го приема, а постепенно го възнаграждава с позитивно любопитство и симпатия.  Ако обаче ораторът амбициозен, надменен, самомнителен или е облечен безвкусно, небрежно , кичозно – веднага се получава така нар. ефект на неприятното последствие. Небрежното облекло издава немарлив ум. Същият ефект се полуава от небрежната прическа и непочистените или неподходящи обувки. Любопитен пример е случка от живота на капитан Грант. Той обявява своето поражение на всеослушание, стегнат в безукорен мундир, колосата яка и лъщящи ботуши. Подобен пример би могъл да бъде оня български хайдутин или войвода, когото преди да обесят, пожелава да е облечен в бяла риза, за да се „белее” а русият перчем – да се „ветрее”. Българските народни  песни така внушават чувството на човешко самоуважение, чест и достойнство.
      Ораторът, желаещ да се усъвършенства, трябва да знае, че е под „увеличителното стъкло” на неговите слушатели. И, за да предизвика одобрение,още в първите секунди на появата    пред аудитория, обаятелната усмивка ще бъде „мост” към сърцето й. Усмихнат така, сякаш е много радостен да види аудиторията си, след няколко мига той ще получи също няколко усмивки; слушателите ще бъдат заразени от същото чувство. Докато студеното изражение ще предизвика и същата реакция. Плахите или пък суетни оратори не могат да събудят доверие. Ненапразно стара китайска поговорка гласи: Този, който не умее да се усмихва, не трябва да се занимава с търговия.
      ЛИЦЕТО и неговият ЛИЦЕИЗРАЗ са от изключителна важност при харизматичните личности.
       „Има неща, които не могат да се научат. Едно от тях е ЛИЦЕТО. То е обещание за собствен свят, който се опитваш да разголваш....Лицето никога не е лице за всички. То е лице за този, който умее да чете човешките лица. Да разговаря с чертите. Да целува мислите...Няма формула за изящно лице. Просто се раждаш Невена” .
      Българската актриса Невена Коканова е една от харизматичните личности . Запомняща се не само с безусловния си талант – на филмова и театрална актриса, но и с възможността да покори аудиторията си от всички възрасти. Срещите на живо с нея са го доказали. Затова и посмъртно когато излезе биографичната книга „Невена Коканова”/2008 /  авторът Георги Тошев акцентира върху онези специфики на нейната харизма, които са плод на дълго изработване: всекидневно обучение още от 7 сутринта в ямболския театър на техника на   говора, самоконтрол, дишане, умения за театрален грим.....
        Ако лицето излъчва високомерно, самомнително изражение – изразът рефлектира върху аудиторията. Нахалната самовлюбеност също отблъсква.
         Външен ефект от същността на харизмата притежава ДРЕХАТА. Древна поговорка гласи: „Дрехите правят човека”, а българската я допълва: „По дрехите посрещат – по ума изпращат”. Умерено – деловото обличане е подчертано отношение към аудиторията. Парвенютата не притежават естетически финес и усет  и затова се обличат в неподходящо облекло със силен акцент върху аксесоари като гривни, ланци, пръстени, пиърсинги и др. Това издава емоционална незрялост.
        Същото впечатление се получава от изкривените токове на обувките, скъсани копчета, лекета, мръсна яка на ризата, мръсни нокти, лак до полвината – излющен и небрежен, натрапчива миризма на пот, яхния и възкисело и др.
         Парфюмът, когато сме пред аудиторията, също ни издава. Той трябва да е дискретен и ненатрапчив.
         Изисканият ни вид, чистотата, която ще лъха от нас, усетът за стил само може да улесни нашата комуникативност и влияние над аудиторията.
         Всичко това може да бъде обект на подражание от нашите родители, защото първите 5 години са ДОМАШЕН  МОДЕЛ, който се пренася в живота ни. Заетите родители вероятно имат и пропуски в това отношение – ако говорят с пълна уста, по телефона – също, ако мляскат, сърбат шумно, ако говорят небрежно и прекъсват събеседника, ако повишават тон при незначителни причини, ако обсъждат другите зад гърба им и ги клеветят, ако лъжат и не изпълняват обещанията си, ако....каквото и да говорят и действат – моделът се запечатва  и изгражда идентичността ни.
         ПОХОДКАТА е също тип саморазкритие без думи. Ако се наблюдава оратора как прекосява огромно пространство / на залата / , за да се види походката му – могат да се направят обективни констатации за личността му. Типът човек личи и от начина на отваряне и затваряне на врати – колебливо, тихо, наполовина, решително навлизане, затваряне с трясък, оставяне вратата отворена – всичко това добавя щрих към самоличността ни. Потайните хора например – боязливи и деликатни, ходят почти на пръсти. Егоцентриците  и агресивните стъпват първо върху тока, след това се вкопчват сякаш в земята. Нормалновладеещият се стъпва с цяло стъпало – от пета към пръсти. Любителят на природата, спортистите и скиорите имат пружинираща походка – те са енергични, открити и чувствителни. Максималистите имат ситна крачка. Материално ориентираните, за които времето е пари, са с нервни, стремителни стъпки. Така обаче ходят и неспокойните, измъчвани от проблеми. Страхливците имат олюляваща се походка, обезкуражена с подкосяващи се крака. Напрегнатите вървят сякаш на кокили, те обаче обичат да демонстрират поведение с показна стабилност / което  издава вътрешни липси /.
           СТОЙКАТА НА ТЯЛОТО е свързана с вътрешната и външна опора – тя ни поддържа в равновесие. Халил Джубран в книгата „Пророкът” / 1997 / твърди: „ А вашето тяло е арфата на душата ви – от вас зависи да произведете сладкострунен глас или скрибуцане...” Тялото, стойката подчертават също нашата идентичност. Стоежът ни сякаш казва: Кой съм аз? – и ни определя.  Всяка негативна мисъл прави физическото ни тяло слабо, поддаващо се на различни болести. Изправеното тяло издава душевна откровеност. Приведеното тяло е с телесна обремененост, душевно неравновесие, потиснатост. Външният стоеж издава нашето вътрешно състояние.
             Агресивно – високомерното поведение се демонстрира с „вирнат нос” или с превдзети движения. Наведената глава – покорно и чак сервилно „говори” за вътрешна нестабилност и конфликт на ценностите. Още – когато изричаме лъжа – отслабва силата ни и обратно – изречената истина винаги поражда сила – това се придава на стойката и контрола над тялото. Ако се практикува например безкритичност и любов, започвайки със себе си – ще бъде много по – различно състоянието на тялото и стойката от онова състояние на обиденост, разстроеност, което ще попречи да се чувстваме добре и тялото ще го покаже чрез дискомфорта.
            ДВИЖЕНИЯТА ,щом застанем пред аудитория, също ни издават. Така например барабаненето по катедрата, играта с химикал, пукане на пръсти или игра с тях, въртене на копче или ухо, докосване на възела на вратовръзката или бижуто, въртене на маркер и шумно прелистване на листовете отпред и др. са знаци, чието разчитане ни присъединяват към не много стабилните оратори.  Несъзнателните движения са най – красноречивият показател за степен на овладяност и вътрешна хармония.  Неопитните, несигурни и тромави движения са частичен белег за несправяне.  Психолозите препоръчват: Ако искаш да изучаваш хората – наблюдавай ги, когато танцуват – в танците най – силно се изявява същността на една личност. Подобен „тест” за разчитане на човешката същност е и разговорът по мобилния телефон – наблюдавай кой как говори – автентичността на факта подсказва типа личност.
            ФРИНОЛОГИЯ НА ОРАТОРА  - някога в древността аудиторията по фринологията е съдела за личността на оратора.  Така например големите очи, малките нос и уста „говорели” за духовна насоченост, склонност към фантазиране, но и ограничен усет за реалност. Малките очи с големи нос и уста свидетелстват за ограниченост на духовното начало,чувственост, склонност към самохвалство, надценяване на материалното. Големият нос е белег за грандоманство, за блясък без покритие, прекалено самочувствие и стремеж към изпъкване. Голямата уста „говори” за преобладаващи животински инстинкти, примитивност, склонност към наслада и необузданост. Малката уста е белег за висока интелигентност, но и със склонност към деспотизъм.
             В проучването си „........” Х. Ендрес / .....: 107 – 127 / обръща и специално внимание на РЪЦЕТЕ като ги определя като „ говореща тайна на мълчаливите думи”.  Още някога в Индия, Вавилония, Сирия, Египет науката за ръцете – „ хирософия” е изучавана от всички като „важен ключ към тайната на една индивидуалност”. Защото ръцете са в тесни взаимоотношения с централната нервна система и мозъка. Всеки импулс като движения и трепет на душата се изразява чрез „антената” – ръцете. РЪЦЕ – ГЛАС – ОЧИ  са трансцендентна верига, своеобразна триада, най – силен изразен орган на човешката чувствителност. Ръцете като израз на душата приласкават, прегръщат, галят, прощават, благославят...Ненапразно старият свекър някога е с разтворени ръце за прегръдка на невястата, която влиза в дома му, свекървата нежно я притегля и я гали по косата; полагането на ръце върху болен човек от близки, които се молят за оздравяването му; самият Христос лекува с ръцете си и т .н.  – все факти, които доказват особената функция на ръцете.
             Ето някои любопитни видове ръце, чрез които можем да „разчитаме” оратора пред нас: Широката ръка е още „полезната” ръка; интелектуалната е със силно развити възли на пръстите, т. нар. философски възли – тя е още белег за скрити способности като умение за преценка, висока интелигентност; артистичната чувствена ръка е с овални пръсти, спонтанна, експанзивна, с усет за красота; най – пропускащата ръка за космични силови въздействия е ръката с фина конструкция – с гладки, издължени и остри пръсти. „Душевната” ръка е малка, тънка, изящна и красиво разчленена с удължени нокти  - тя издава силна интуиция и непрагматизъм – такава ръка притежават идеалистите и духовните лидери.  Ръката е символ на целия човек – изразът „Той поиска ръката й” го доказва.
             ГЛАСЪТ като основна базисна част за разпознаване същността на оратора зависи не само от настроението, още от ларингса, гръдния кош, небцето. Гласът непрекъснато се изгражда . Той е ясен израз на моментното състояние, барометър на душевния климат. Гласът например отразява нашето неспокойствие, вътрешно раздвоение и др. За да развиваме нашия персонален израз – гласа ни, препоръчително е по - често да пеем. Много професии „прозират” чрез спецификата на гласа: юриста, политика, учителя, лекаря, свещеникът, военният – оразличава се не толкова съдържанието на думите, а КАК СЕ ГОВОРИ. Истински изтънченото ухо на слушателите усещат искреността на гласа. Вибриращата въздействена сила на гласа интуитивно се разпознава – чрез него прозира съответствието например между думи и дела. Възрастните владеят изкуството да се преструват – оттенъците на гласа обаче могат да ги издадат. Нека си припомним по – горе теста за разпознаване – телефонните разговори.  Те издават Шефа, Мутрата, Мутресата, Секретарката, Учителката, Съдията, Счетоводителя, Зъболекаря, Пациента, Студента, Преподавателя...
             СМЕХЪТ -  е „диагноза на характера” – така твърдят парапсихолозите. Той също е с нюанси, които ни идентифицират – звънлив смях, ехиден, детски, весел, избухващ, тържествуващ, подигравателен, язвителен, ироничен и т.н. Свободният, открит смях, дрънчащо – проташкият, смях – гримаса / само с устни /  са също видови нюанси, които подкрепят древната сентенция:  „В смеха се разкрива характерът”.
            ОЧИТЕ – светлите ириси при изричане на лъжа – потъмняват. При излъчване на позитивни чувства още повече светлеят и искрят. Добротата също прави очите да изглеждат окуражителни, насърчаващи – а да не забравяме, че харизматичната личност е емпатийна, етиката и почтеността се отразяват на израза на очите. Например блуждаещият поглед, избягващ да срещне погледи от аудиторията, издава несигурен в себе си човек, който звучи неискрено. Езикът на тялото го разкрива. Проблясващата вътрешна студенина, досада, отвращение, пресметливост, равнодушие, съжаление – всички вътрешни състояния на говорещия се проецират в израза на очите. Пак по очите можем да разпознаем професиите – например учителските очи могат да гледат различно – според качествата на човека: нетърпеливи, лишени от разбиране, нетолерантни, надменни; бизнес – представителите могат да бъдат с поглед, издаващ арогантност, самоувереност, невъзмутимост...По същия начин можем да „разпознаем” моряка, чиновника, изследователя, лекаря, артиста, домакинята, търговеца... Сигурно е твърдението на изследователите от областта на парапсихологията, че „ Най – характерните и абсолютно точни белези на индивидуалността са гласът и очите”. Високото изкуство на човешкото познание е именно във възприемането на основното значение на погледа и гласа. 
           „Най – мощният фактор за контрол на речта, гласа и погледа е любящото сърце” / Бейли, 2002: 160 /. Алис Бейли проучва спецификата на речта пред видове аудитория в книгата си „Посланията на тибетеца” и съветва още: „ Не казвай нищо, което да възпламени омраза или недоверие” / пак там, с. 160 /. Специално се обръща към родителите : да се говорят колкото се може гальовни думи на децата.
В проучването си „Психология на общуването” / 2002 / Ив. Игов подчертава колко важно е за оратора да притежава умения за наблюдение – да разпознава чувствата и емоциите, които се излъчват от аудиторията. Да е наясно той самият какво излъчва. Жените оратори са по – интуитивни и те веднага забелязват словесно – невербалните знаци.
           ВЪПРОСИТЕ,  които можем да задаваме на слушателите си, могат да бъдат 2 вида: затворени / отговорът е само „Да” или „Не” /; отворени – те изискват изясняване чрез перифраза, тълкуване и изслушване на подробности и детайли. При всички случаи обаче трябва да бъдем максимално точни в задаване на конкретни въпроси или ако  се налага да отговаряме – конкретни и ясни отговори, за да не подведем аудиторията или да не я манипулираме.
            Взаимното влияние – оратор на аудитория и слушатели на говорещия още Марк Антоний го е отбелазал като „цялостен процес, който включва умения за разпознаване, умения за изслушване, изказване и приемане на мнение, противопоставяне и подпомагане”. Ако се наложи да отправим похвала на някой заслужил / или някои / , трябва да бъдем:
-         максимално конкретни и мотивирани :”Вие сте добър, защото...”;
-         да се обърнем поименно към него – така ще ни запомнят;
-         да го гледаме в очите;
-         да му се усмихнем;
-         да му благодарим.
          Ако ли пък нас ни похвалят и ние отхвърлим похвалата, това ще е белег на ниско самочувствие и отхвърляме този, който ни е похвалил.
          Ако не кретекуват, порицават, нападат, обвиняват – има също изискан и правилен начин да приемем критиката. Най – напред трябва да попитаме „Защо?”Ако ние се съгласим – това означава, че приемаме факта по формулата – „Ти си прав, аз съм права” – и така обезоръжаваме опонента.
          Ето и някои техники на противопоставяне:
 -     да се запази спокойствие и вежливост /Брой до 100.../;
 -       да бъдем насаме с опонента, за да му се противопоставим вежливо;
 -     да не се припомня миналото, а се центрираме върху проблема;
 -       да бъдем настойчиви в постигането на консенсус;
 -    чрез Аз – послания да изразяваме чувствата си без да засегнем събеседника, например: какво изпитвам, от какво се натъжих, как се чувствам, какви са последствията – върху опонента и върху мене...
         Правилата в отстояване на позициите са:
-         доброжелателен тон, а не гневлив;
-         порицаване на конкретния проблем, а не човека;
-         подпомагане не чрез съвети, а чрез алтернативи – обсъждане на
        варианти, изясняване на чувства, избистряне на подходящи идеи.       
        Комуникативното правило гласи: „Бъди мек по отношение на хората и твърд по отношение на проблемите!”. Защото „Цялото нещастие се дължи на егото. От него идват всички беди. Ако отхвърлиш егото и го унищожиш, като го игнорираш, ще бъдеш свободен...”  - това твърди Р. Махарши. В книгата си „ Промяната” / 2010 /  американският  доктор по философия Уейн Дайър, известен писател и доктор по педагогическа психология в Университетите  „Уейн”  и „Сейнт Джон „ в Ню Йорк  отбелязва как да преминем от Амбицията към Смисъла. Не да загубим стремежа си, а да го хармонизираме със смисления и целеустремен живот. Харизматичните личности осъзнават нуждата от промяна и я предприемат. Промяната започва чрез спиране на инерцията и самомнението на егото, но след това трябва да продължим като излезем от коловоза и се насочим в противоположна посока. Или с думите на Лао дзъ:
                       Мъдрият не трупа.
                       Прави всичко за хората –
                       и повече получава;
                       давайки всичко на хората –
                       по – богат става.
          Мотивираме се от етиката, ведростта и качеството на живота. Нагласите към честност и подпомагане на Другите изместват онези нагласи, които са били  приоритетни и са се превръщали в амбициозни търсения на независимост, кариера, привлекателност. След промянат новите ценности са: личностно израстване, себеуважение, духовност, щастие, щедрост. Всеки наш дъх е проявление на житейската ни мисия. Изпълнени с щедри мисли, ние привличаме към себе си енергията на щедростта. „Практикуването на безкритична добродетелност” е идеята за смислен живот, която ни внушава Лао дзъ. Според него 4 са основните добродетели, които хармонизират живота на личността и я нареждат сред харизматичните:
-         безусловна любов и уважение към самите нас и Другите;
-         естествена искреност – да позволиш на Другите да те опознаят без да се страхуваш  или притесняваш как ще те възприемат;
-         благост – добротата и грижата за Другите. Това чувство за свързаност следва състраданието и ние подхождаме към света с благост, смирение и доброта. Мартин Лутър Кинг казва: „Ние сме ,уловени  в неизбежната мрежа на взаимността, обвити в индивидуалната дреха на съдбата. Което влияе на някого директно, влияе косвено на всички останали”.;
-         подкрепа, която се проявява в служене на Другите без да чакаме отплата и благодарност – това е квинтесенцията за усещането на Смисъла в живота.
          Прочутият призив на президента Джон Ф. Кенеди е „Не питай какво страната ти може да направи за тебе, попитай какво ти можеш да направиш за твоята страна” ни напомня да загърбим усещането, че винаги имаме право, и да се насочим към смирението. Как? Да се вслушваме в душата си, в интуицията си, във вътрешния глас, който ни нашепва да имаме вяра в себе си. Да вярваме в Другите. Да вярваме в Първоизточника на Битието. Смисълът преобразява всичко.

blog.bg

*

holanda

Re:Можем ли да привлечем лицето, което ни интересува?
« Отговор #12 -: Декември 09, 2010, 11:34:29 pm »
 ;D

Невербално междуличностно общуване в преговорния процес.
Статията разяснява как:

    * Да определяте: скритите послания отправяни към вас по време на преговори.
    * Да описвате: чертите от характера на партньора си в преговорния процес.
    * Да дискутирате: факторите влияещи на несловесните сигнали.
    * Да сравнявате: сигналите включени в даден жестов сноп.
    * Да идентифицирате: личното пространство на хората, с които общувате.


Изходна теза:

Както и всички други животински видове,  хората също са подвластни на редица строго определени, заложени в тях, биологични правила, които управляват и контролират действията, постъпките, реакциите, позите, мимиките и жестовете им. Човек рядко си дава сметка, че докато устата му изрича едно, езика на тялото му говори друго.
Определение:
Несловесните сигнали разменяни между хората са вид общуване ползвано за разкриване на истинските мисли и  намерения закодирани в поведението на даден човек.

Интензивното изучаване на несловесните аспекти на общуването започва едва през втората половина на ХХ век.
Най-значимият труд в тази област преди това е “Изразяването на емоциите при човека и животните” на Чарлз Дарвин публикуван през 1872 година.

В научните среди за почти неоспорими се приемат резултатите от изследванията на Албърт Михръбиън, че цялостното послание предавано при общуване е съставено от около 7% словесна част /само думи/, 38% гласова част /тон, интонационни модулации и други звуци/ и 55% несловесна част /мимика, жестове и пози/.

Също в резултат на изследвания е доказано, че 87% от цялата информация постъпваща в човешкия мозък е чрез очите, 9% - посредством ушите и 4% - от други усещания.

Данните от друго изследване сочат, че 90% от мнението, което хората си съставят за човека с когото общуват, се създава през първите деветдесет секунди след като са се запознали.

Фактори влияещи върху несловесните сигнали и тяхното тълкуване

- пол. Обикновено жените притежават по-голяма чувствителност и възприемчивост по отношение на несловесните сигнали отколкото мъжете. Прието е да се смята, че те се дължат на необходимостта през първите няколко години майката да се осланя на невербалния канал за общуване с детето си. Именно поради тази причина жените често се изявяват много по-успешно при водене на преговори, отколкото мъжете;


-възраст. Колкото по-възрастен става индивидът, толкова използваните от него жестове са по-неискрени и по-прикрити;
- обществено положение. Колкото по-високо стои човек на социалната или управленската стълбица, толкова по-умело борави той с думите и фразите и по-малко разчита на жестовете за да изрази мисълта си;

- културни различия. Повечето от основните жестове при общуване са еднакви по целия свят. В някои региони по света жестове като “ОК” и “V” се тълкуват по различен начин, което би могло да навлече неприятни последици за използващите ги;
- климатични условия. Всички жестове следва да бъдат тълкувани в контекста на ситуацията, в която се използват, тъй като комуто е студено и е обгърнал с тяло ръце може да не се брани от другите хора;

- здравословно състояние. Боледуващите от артрит предпочитат да се ръкуват като “умряла риба” за да избегнат болките в ставите на ръката си;
- професионални особености. По същия начин биха се ръкували и хората, чиито професии изискват деликатност и чувствителност на ръцете и на пръстите като музиканти, хирурзи и други.

Освен посочените фактори, следва да се отчитат още две обстоятелства:

- за да се превежда правилно езика на тялото трябва да се взема под внимание целия жестов сноп, а не да се правят изводи по единични жестове;
- повечето примери в настоящата статия се отнасят за средностатистическия белокож човек от средната класа.

Лично пространство

Всеки човек има свое лично пространство, с което не се разделя никога и което зависи от това, колко гъсто населено с други хора е било мястото, където е отраснал.
Това пространство може да бъде разделено на четири зони:
- интимна /15-46 см/;
- приятелска /46-122 см/;
- социална /122-360 см/ и
- публична /над 360 см/.


Колкото по-близки и интимни са взаимоотношенията между хората, толкова по-навътре те навлизат в зоните си.
Принципът за безконфликтно междуличностно общуване гласи: “Спазвай дистанция!”.
На публични места /стадиони, театри, транспортни средства и др./ където неминуемо дистанцията между хората се скъсява е препоръчително присъствието на другите да не се забелязва за да се избегне впечатлението за атака от тяхна страна на интимната зона.
За предпочитане е също близката междуличностна дистанция от приятелско или друго неформално взаимоотношение да не се пренася на работното място.

Фактори влияещи върху зоните за отстояние:

- националните култури. При азиатците тези зони са по-малки;
- местоживеенето. За разлика от живеещите в градовете, при живеещите на село те са по-големи;
- шофирането. При шофиращия “собственото” пространство е 9-10 метра пред и зад автомобила му.

Жестове на дланта

1.    Обърната нагоре длан внушава откритост или зависимост. С обърната надолу длан се внушава власт, а с обтегнатия напред показалец – агресивност.
2.     При ръкуване стремящият се да извърне ръката на другия под своята цели да наложи контрол над ситуацията.
3.     Често срещани стилове на ръкостискане са: “ръкавица” /прихващане и с другата ръка/; “умряла риба” /безжизнено и вяло/; “менгеме” /силно и агресивно/;
4.     Прихващанията на ръката и рамото засвидетелстват искреност и дълбочина на чувствата към поздравявания.

Жестове с двете ръце

1.   Потриването на дланите издава положително очакване.
2.   Потриването на палеца във възглавничките на другите пръсти изразява очакването на пари;
3.   Сключването на двете ръце говори за изпитване на отрицателни емоции /колкото по-близо те до лицето, толкова са по-силни/;
4.   Шпицпозицията на ръцете горна /обикновено на говорещия/ и долна /най-често на слушащия/ издава самоувереност и убеденост в своята правота;


5. Изправената походка и хванатите зад гърба длани са показателни за демонстриращите превъзходство и самоувереност. Захватът по-нагоре говори за усилие да се наложи самоконтрол;
6. Жестовете с палци са допълнение в някои снопове и показват властност, превъзходство и дори агресивност.
Докосвания до лицето

1.     Прикриването на устата, докосването на носа, потриването на окото или ухото уличават говорещия в лъжа и коварство. Същите жестове /плюс почесването по врата и подръпването на яката/ при слушащия са показателни за наличието на съмнение;
2.     Пръстите в устата свидетелстват за наличието на силно вълнение;
3.     Подпряната с ръка глава показва, че слушащия е обзет от досада;
4.     Същият жест, но със сочещ нагоре показалец говори за интерес у слушащия. Когато жеста се допълва от поддържане на брадичката с показалец имаме налице критична или отрицателна нагласа;
5. Потриването на брадичката е сигнал, че съответният човек взема решение;
6. Разтриващият врата си или лъже или изпитва раздразнение;
7. Плясването по челото означава, че лицето не се чувства притеснено или засрамено от пропуска си.
Популярни жестове и пози

1.   Скръстените ръце или крака показват, че вътрешната нагласа е отбранителна, враждебна, отрицателна или въздържана. Тези жестове могат да бъдат явни или замаскирани /оправяне на ръкави, държане на чантички, чаши или букети с две ръце, заключване само на глезените или стъпалото и др./;
2.   Язденето на стол е характерно за властни натури стремящи се да наложат контрол над останалите;
3.   Обирането на въображаеми власинки е сигнал за неодобрение и несъгласие на слушащия;
4.   Кимането с глава е знак за съгласие, а поклащането в страни – на несъгласие;
5. Наклонената на страни глава е белег за наличието на интерес, а отпусната надолу – на отрицателна или критична нагласа;
6. Двете ръце на тила са типичен жест на хора самоуверени, властни и по една или друга причина изпитващи чувство за превъзходство;
7. Изправеният с ръце на хълбоците демонстрира критична нагласа или агресивност;
8. Жестовете за готовност, които издават желание да бъде сложен край на разговора, са приведено напред тяло с две ръце върху коленете или върху страничните ръбове на стола;

9. Бавната подготовка за запалване на лула или цигара служи за снемане на напрежението в трудни момент;
10. Издухването на пушека от цигара нагоре говори за положителна нагласа или за чувство за превъзходство, а издишване на пушека надолу – за отрицателна нагласа или потайност;
11. Изпущащият цигарения дим през носа и с наведена надолу глава е разгневен и се стреми да изглежда страшно “като разярен бик”;

12. Когато пушачът запали цигара, дръпне няколко пъти и я смачка в пепелника, преди да я е изпушил до обичайното за него ниво, това означава, че е решил да сложи край на разговора;
13. Пъхането на дръжката на очилата в устата е най-вече жест за вдъхване на самоувереност /за тази цел пушачите използват цигарите, а малкото дете смуче пръста си/;
14. Честото сваляне на очилата и избърсването на стъклата им е метод за печелене на време и за отлагане на момента за вземане на решение;

15. Свалянето на очилата, прибирането им или оставянето им в страни е знак, че лицето желае да приключи разговора;
16. Погледът над очилата е жест говорещ за това, че човекът с когото преговаряте е настроен критично или е скептична натура;
17. Облягането на други хора или предмети е жест за подчертаване на собственост над тях; 

18. Копирането на жестове цели да покаже на събеседника, че неговите идеи и мнение се споделят напълно;
19. Преминаващият първи през вратата, избиращият крайно място на дивана или сядащият начело на масата е лидера на групата;
20. Намаляването на собствената височина чрез поклон или приклякване пред друг човек се използва като средство за установяване на взаимоотношения от типа “подчинен-висшестоящ”;


21. Когато някой от преговарящите е решил да сложи край на обсъжданията или да напусне, то той несъзнателно извръща тяло или насочва стъпалото си към най-близкия изход на помещението;
22. При обикновена социална среща хората ориентират телата си под ъгъл от 90 градуса едно спрямо друго;
23. Ако двама души желаят интимност и уединеност при разговора си, ъгълът между торсовете им постепенно ще намалява от 90 градуса надолу, като може да стигне и до 0 градуса;

24. Стъпалата не само служат като указатели за посоката, в която би желал да тръгне техния собственик, но се използват и за да посочват хората оценявани като интересни или привлекателни.


Посочените пози и жестове не изчерпват всички способи за безсловесно общуване, а служат единствено да насочат вниманието на аудиторията към неизчерпаемите възможности за търсене и набиране на информация за другите хора.
Сигнали на очите

1.     Когато някой се развълнува, зениците на очите му се разширяват, като размерът им може да стане до четири пъти по-голям от нормалния;
2.     Гневът и другите отрицателни емоции карат зениците да се свиват и очите стават “като на змия”;
3.     Когато някой е неискрен или прикрива някаква информация, погледът му среща този на отсрещната страна само за около една трета от цялото време на разговора;
4.     Носенето на тъмни очила по време на преговори не се препоръчва, тъй като отсрещната страна може да прецени, че е щателно изучавана или от нея се крие нещо;

5. Косият поглед изпод вежди се използва, за да покаже било интерес, било враждебност. Когато е придружен от леко приповдигнати вежди и/или полуусмивка издава интерес;
6. Когато клепачите остават затворени често за повече от секунда /нормалната честота на миганията по време на разговор е между шест и осем в минута/ показват отегчение или чувство за превъзходство;
7. За да се установи контрол над чужд поглед по време на преговори е необходимо да се посочват нагледни материали като същевременно се описват словесно. След това предмета, с който се сочи /писалка, показалка и др./, следва да се премести между двата погледа.

bulgarian-psychology.com