Както е казано от мъдреците, Творецът е създал света, за да му се наслади.
Целта на творението, наслаждението на Твореца.
Замислете се: ако замисълът на Твореца е в наслаждението от творението, това го задължава да вложи в душите огромно желание да получат онова, което той е замислил да им даде. Ако Творецът желае да наслади със себе си или със своята светлина (което за нас е едно и също, защото ние не сме в състояние да говорим за самия Творец, а това, което приемаме от Него, наричаме светлина), то единственото, което ни липсва за въплъщение на този замисъл, то е желанието да се насладим на онова, което той желае да ни даде. Цялото творение не е нищо повече от желание да се насладим на това, което Творецът желае да даде, защото освен желанието за наслаждение, егоизма, Творецът не е създал нищо, защото самото наслаждение е в Него.
Цялото творение е просто различни по степен желания за наслаждение; всичко, по което духовните или материални обекти се различават един от друг, всичко, което определя различните им свойства, на всички нива на живот, развитие, цивилизации, всичко, което разделя живата от неживата природа, растителната, животинската среда, човека – всичко това е само разлика в степента на желанието за наслаждение.
Сътворено е само желанието за наслаждение и само неговите различни порции пораждат материалните и духовни обекти и тяхното поведение, защото поведението е следствие от желанието.
Променяйки в нас нашите желания, Творецът предизвиква мисли и действия да постигнем желаното и така ни управлява. Затова ако човек иска да промени себе си, т.е. своите желания, той трябва да моли Твореца да произведе тези изменения в него.
динствено жаждата за наслаждение определя степента на наслада при получаване на желаното. Ако няма чувство за глад, никаква наслада няма да предизвикат изисканите блюда, но ако човек е гладен, от най-обикновената храна той може да извлече огромна наслада.
Затова нашата задача е да придобием желание именно към това, което желае да ни даде Творецът.И виж сега колко интересно...оказва се, че книгата е еврейска.