Здравей Гост

Транзити на Лилит?

  • 360 Отговора
  • 93757 Прегледи
*

Valda

  • *
  • 377
Транзити на Лилит?
« Отговор #100 -: Ноември 23, 2006, 01:36:05 pm »
Току що си проследих транзитие на Лилит за доста време назад. Не намерих никъде някакво значимо събитие, възможно е спомените ми да не са силни. :huh:
Единствено при съвпада Лилит със Слънцето и Луната е имало събития, но те не са толкова драматични. Също е възможно да е имало съпътстващи транзити, които да са индикирали тези събития. В радикса Лилит е в първи :rolleyes:  

*

Lillie

  • ******
  • 30532
Транзити на Лилит?
« Отговор #101 -: Декември 13, 2006, 11:19:08 pm »
"Лилит и Приап – борба за надмощие"

Напоследък е модерно да се говори за все по-многобройни и все по-хипотетични небесни “тела”. Аурата на енигматично очарование и екзалтиран ентусиазъм е спътник и на астрологическата Лилит и се проследява и в нейната интерпретация в картата или, по-точно, опитите да бъде дефиниран и вкаран в определени рамки нейният символизъм в хороскопа. Почти всеки, който поне малко е навлязъл (и потънал) в необятната “джунгла” на астрологията, говори за Лилит. Дали е илюзия, блян? Какво иска да ни ‘каже’, за какво е ‘дошла’? Феминистките екстатично ще прокламират важността на архетипната “първична женска сила”, “силата на Великата Майка”. Но да спрем дотук с феминизма.
Черната Луна се интерпретира и като “Майката Земя”, “майчина утроба” или “онова тайнствено и далечно кътче във Вселената”, от което сме дошли тук и което ще ни погълне. Все още живеем в патриархално общество, в което “първичната женска сила” се схваща и разбира като безсилие и зависимост. Затова и Лилит е прието да се свързва с теми “табу”, симбиоза и зависимост, с ролята на “изкупителна жертва”, нараняване, болка, отхвърляне…

Какво да правят мъжете с феминизацията на Лилит? Ако Лилит в женска карта е “сила”, какво е тя в мъжка карта? Жена, която осъзнава силата си, но не умее да я използва адекватно и “по предназначение” е опасна и деструктивна, и най-напред за самата себе си; още по-опасна обаче е жената, която, осъзнавайки властта и силата на влиянието си, внася разрушение и фрустрация в живота на другите – “целта оправдава средствата”.
Какво правят мъжете като срещнат такава жена – “la femme fatale”? Образно казано, подвиват си опашките!
И неслучайно като символичен “антиполюс” на Лилит, като нейна полярност в полезрението идва нейната “опашка”. Joelle de Gravelaine, пионер в изследванията на астрологическото влияние на Лилит, нарича нейната допълваща полярност “опашка на Черната Луна”. Лилит, Черната Луна, е едната полярност, Приап е другата, символичен “антипод” на Лилит – и, взети заедно, те се явяват два взаимносвързани и допълващи се полюса.
Кой е Приап? В античната митология Приап е персонификация на малазийския бог на плодородието, символично представен с мъжко “достойнство” със забележителни размери. Само си представете - мъжко “същество” да е бог и символ на плодородието! И именно тук се разчупва табуто.

Да не забравяме обаче, че изворът с древни традиции и вярвания е отдавна и напълно потънал в забрава из нашите географски ширини. Ако се позоваваме на древногръцката митология, семето на Уран се явява символ на “оплодителна сила” – както целенасочена, така и първична, спонтанна, извираща без конкретна цел (силата на Ерос), а Змеят опложда Космическото Яйце, Хаосът се разпръсква и ражда Вселената, Всичко Съществуващо. И двата архетипа са мъжки, да не говорим за това, че в древността Лунният Бог също е бил с мъжка природа.

Да се върнем пак към астрологията и да отговорим на въпроса какво означава и с каква символика се свързва според Joelle de Gravelaine “опашката” на Черната Луна?

- “Черната Луна се свързва с ограниченост, опашката на Черната Луна – с неограниченост”;
- “Опашката на Черната Луна е като лавина, разширяване, експанзия”;
- “Опашката на Черната Луна е насочена в посока към Черната Луна, като символизмът й еднозначно се свързва с целенасочеността на мъжката ерекция”;
- “Опашката на Черната Луна като символично “махало” – шеговито, но същевременно доста банално сравнение.

Призивът е отново към съюзяване и интеграция на полярностите, към осъзнато приемане на  “антипода” и неговата ‘отразяваща’ функция като необходима и важна съставна част на Цялостта.
Астрологически погледнато, опозиторната двойка Лилит-Приап сочи къде намира манифестация тази потисната и провъзгласена за “табу” първична женска сила заедно с противоположния си полюс, представящ принципа на плодородието, потентността и виталността. Символична манифестация на “неизчерпаемата” сила и виталност на Приап е и нашумялото в днешни времена “суперхапче” Виагра.

Изясняването на астрологическата и психологическа роля на двата противоположни полюса щеше да е опростено, ако представим Лилит само и единствено като “антипод” на Приап и като “майчина утроба”. Някои автори свързват Лилит със съзвездието Козирог като кардинален земен знак, който според тях символично представя архетипа на “Великата стара и мъдра Майка”. Доколко ще е логично и обосновано да свържем Приап със знака Рак? По какъв начин се свързва “опашката” (фалосът) с Рак? Отговорът най-вероятно е известен на всеки, но в повечето случаи не е тема за публично обсъждане. Ключът тук е “уязвимост”, а кой знак се свързва с изграждането на защитни стени и черупки и кой ги използва по-добре от Рак?
И докато Лилит се свързва с “борба”, Приап е “освобождаване” (на напрежението).

Предвид точната си опозиция към Лилит Приап би трябвало също да се вземе под внимание в хороскопа, ако разбира се - *дебело го подчертавам!* - сме включили тези “обекти” в системата от фактори, които заслужават внимание при анализа на картата. И докато Лилит се свързва с упорита и отчасти потисната борба за признание на нейната значимост, също толкова важно е да отбележим и точката на напрежение, “опашката” на Лилит. В качеството си на противоположен полюс на Лилит, Приап ни сочи къде и по какъв начин, с какви “средства” се освобождава натрупалото се напрежение. При неспособност за адекватна интеграция принципа на срещуположния полюс напрежението, което се генерира, може да бъде трансформирано в себеусещане и себепредстава за “издигнатост”, символично представени като хипертрофирало и с извънредно внушителни размери мъжко “достойнство” (Супер Его или някои още го наричат “хиперболизация на Егото”). По тази начин, например, Приап (опашката на Лилит) на МЦ може да ни даде усещане за важна и уникална по своята значимост “мисия”  да постигнем или да направим непременно нещо забележително и велико. Тук решението е да не се зацикляме, фиксирайки се върху представата си за “желана насока”, а да приемем тази точка като своеобразна разтоварваща “клапа” за намаляване на налягането в  “системата”, или за изпускане на натрупалата се “пара”.
В митовете Лилит бива изгонена от Райската градина и ‘заклеймена’ като вещица, зъл демон, “succubus” заради непокорността си и независимия си свободен дух, като отказва да се подчини на Адам и да заеме пасивна поза/роля. Патриархалното общество налага изискване за подчиненост и зависимост на жените, вследствие на което привидната им пасивност  се превръща в коварно оръжие – и не само за прелъстяване и съблазън, но това е типично “Евина” роля.

“Магията” на плодородието е територия на Приап, той е олицетворение на потентността и виталността, и по този начин “ролята” на Лилит става донякъде пасивно-рецептивна. В астрологически контекст Лилит не е активна сама по себе си и като изолирана “точка” в картата, но бива ‘проявена’ в “симбиоза”, тоест като се захранва и черпи енергия, паразитирайки, от друга планета.
Някои автори свързват Лилит – *като архетипен образ* – със знака Скорпион и Водолей. Тя няма знак на обител и екзалтация, въпреки че нерядко се правят опити от представителите на руската астрологична “школа” и от последователите на П.Глоба  да определят знаците на “сила” и на “слабост” на Лилит, Селена и Хирон.

Приап, “опашката” на Лилит, не може да бъде свързван еднозначно и категорично със силния пол. Като антиполюс на Лилит той оказва влияние върху психиката и на мъжете, и на жените. Неслучайно Черната Луна и Приап образуват една свързана ос, включваща двете страни - “тъмна” и “светла” - на едно цяло; те не са две изолирани една от друга и откъснати точки. Принципът на полярностите обединява, съюзява, сплотява чрез разграничаване на дуалностите. При опозициите ние гравитираме ту към единия, ту към другия полюс, докато не бъде намерена “компромисна” точка на равновесие и баланс.
Конкретно това означава за нас следното: ако черната богиня ни се стори твърде властна и тъмна и напрежението ескалира, можем да сменим посоката като се обърнем на 180 градуса и насочим вниманието си към нейния (на Лилит) ‘мъжки’ вариант – “опашката”, представен в най-различни измерения, който в течение на хилядолетия се явява като символ на сила и власт и мотивира хората да издигат “устремени нагоре, към върха” църковни камбанарии, минарета на джамии, небостъргачи и да създават “летящи надалеч” ракети. И цялата тази “глобализация” и “хиперболизация” на целите – психологически погледнато - е ‘продукт’, сътворен от щенията и устремеността на една “опашка” да се доказва.

Лилит и Приап като астрономически феномен (не “тела”!)

В литературата се споменават два варианта:
1. Лилит като апогей, тоест точката на елиптичната лунна орбита, най-отдалечена от Земята
2. Лилит като втори фокус на елиптичната лунна орбита.

Астрологически погледнато, и двете “лилитни” точки се проектират приблизително върху един и същи градус на еклиптиката.
Priapos (на гръцки) или Priapus (латински вариант) се проектира винаги върху онази точка на елипсата, коята е разположена най-близо до Земята (перигей). Приап се намира винаги върху пресечната точка на елиптичната лунна орбита с оста Земя-Апогей (Черна Луна), представяйки посоката на осите в противоположни направления – независимо от избора на вариант (1ви или 2ри).

* * *
Препоръчителна литература:

Joelle de Gravelaine: “Lilith - Der Schwarze Mond. Die Grosse Goettin im Horoskop”
Kocku von Stuckrad: “Lilith. Im Licht des schwarzen Mondes zur Kraft der Goettin”
Hannelore Traugott: “Lilith. Eros des Schwarzen Mondes”
Ernest Bornemann, Heinz Koerner, Roland Kuebler, Erich Rauschenbach, Adalbert Schmidt: “Maennertraum(a)”.
Sueddeutschen Zeitung 18./19. April 1998: “Das schwache Geschlecht” von Andreas Zielcke.

* * *
« Последна редакция: Декември 13, 2006, 11:26:24 pm от Lillie »
Не спирай да ме срещаш
в миг безвремие.
Аз любя се със огъня.
Неспирно.
И разпилявам пепелта си
с ветровете.

Транзити на Лилит?
« Отговор #102 -: Декември 13, 2006, 11:55:46 pm »
Цитат
"Лилит и Приап – борба за надмощие"

"Някои автори свързват Лилит със съзвездието Козирог като кардинален земен знак, който според тях символично представя архетипа на “Великата стара и мъдра Майка”.

По-скоро бих свързал Лилит с Телец,а не с Козирог.
 

*

Lillie

  • ******
  • 30532
Транзити на Лилит?
« Отговор #103 -: Декември 14, 2006, 09:05:58 am »
Моята по рождение си е в Телец, но се 'захранва' от Юпитер  :rolleyes:

Иначе съм склонна да приема, че като архетипен образ представя едно съчетание между Скорпион (Плутон) и Водолей (Уран).
Ева си я представям като везнишка Венера, на която бива наложена "обгрижваща" (Рак) лунна роля.  

 
Не спирай да ме срещаш
в миг безвремие.
Аз любя се със огъня.
Неспирно.
И разпилявам пепелта си
с ветровете.

Транзити на Лилит?
« Отговор #104 -: Декември 14, 2006, 01:04:49 pm »
Цитат
Моята по рождение си е в Телец, но се 'захранва' от Юпитер  :rolleyes:

Иначе съм склонна да приема, че като архетипен образ представя едно съчетание между Скорпион (Плутон) и Водолей (Уран).
Ева си я представям като везнишка Венера, на която бива наложена "обгрижваща" (Рак) лунна роля.
Като се има предвид,че Телец си няма чисто свой владетел и от това ,което прочетох за Лилит,повече ми се върза с Телеца,при който има първичност и неубозданост,но това си е мое мнение :)  

*

Lillie

  • ******
  • 30532
Транзити на Лилит?
« Отговор #105 -: Декември 14, 2006, 01:23:47 pm »
Да, предвид двойното управителство - Венера за Телец/Везни и Меркурий за Близнаци/Дева - става сложно :huh:

Сещам се, че някои автори - предимно от руското "направление" в астрологията - свързваха знака Телец и с Хирон... общо взето името на "ранения" Хирон доста се спряга напоследък - то не беше "владетел" на Дева, на Стрелец, на Телец...  

Иначе митологията донякъде тушира проблематиката с двойното управителство, имайки предвид, че някои планетни, а впрочем  и зодиакални архетипове имат по две и повече "лица" - Афродита Пандемос и Афродита Урания, многоликият Хермес, Хирон като аскетичен и мъдър учител и връзката му с необузданите и първични кентаври... символът на Козирог, представен като планинска коза с рибя опашка и връзката му с митологичния Сатир, четиритте "нива" на трансформация на Скорпион и т.н.  
« Последна редакция: Май 06, 2008, 06:04:44 pm от Lillie »
Не спирай да ме срещаш
в миг безвремие.
Аз любя се със огъня.
Неспирно.
И разпилявам пепелта си
с ветровете.

*

Lillie

  • ******
  • 30532
Транзити на Лилит?
« Отговор #106 -: Декември 14, 2006, 01:47:11 pm »
Цитат
Цитат
Моята по рождение си е в Телец, но се 'захранва' от Юпитер  :rolleyes:

Иначе съм склонна да приема, че като архетипен образ представя едно съчетание между Скорпион (Плутон) и Водолей (Уран).
Ева си я представям като везнишка Венера, на която бива наложена "обгрижваща" (Рак) лунна роля.
Като се има предвид,че Телец си няма чисто свой владетел и от това ,което прочетох за Лилит,повече ми се върза с Телеца,при който има първичност и неубозданост,но това си е мое мнение :)
Иначе от гледна точка на привържениците на "школата" на Глоба се приема, че Лилит е в слаба позиция - не е толкова силно 'проявена' - в знаците Телец, Дева и Рак (доколкото се сещам, защото отдавна вече не чета "руска" астрология), силна е в Скорпион, Козирог. За Селена, или тъй наречената Бяла Луна, се пишеше, че е силна /"екзалтирала"/ в Дева и Рак - тук според мен вероятно има символична връзка с архетипа на Церера... ама иди питай руската "школа" защо "екзалтира" тия две фиктивни точки именно в тези знаци.

И двете Луни - Лилит и Селена - нямат знак на обител. Те не са и реални небесни тела. Не са реални и Лунните възли и, на същия принцип като Черна и Бяла Луни, са "пресечни" точки. И също имат знак на символична "екзалтация" и на "падение". За разлика от останалите фиктивни точки обаче нодалната ос има съществено значение в хороскопа, а и като цяло в астрологията, и не бива да се подценява. Аз лично като "първа стъпка" в запознаването с една натална карта започвам именно с това - кардиналните оси (Асц/Дсц и МЦ/ИЦ), светилата и остта на възлите - и каква е взаимната им връзка.
 
 :)
« Последна редакция: Декември 14, 2006, 01:50:42 pm от Lillie »
Не спирай да ме срещаш
в миг безвремие.
Аз любя се със огъня.
Неспирно.
И разпилявам пепелта си
с ветровете.

Транзити на Лилит?
« Отговор #107 -: Декември 14, 2006, 01:57:25 pm »
Цитат
Цитат
Цитат
Моята по рождение си е в Телец, но се 'захранва' от Юпитер  :rolleyes:

Иначе съм склонна да приема, че като архетипен образ представя едно съчетание между Скорпион (Плутон) и Водолей (Уран).
Ева си я представям като везнишка Венера, на която бива наложена "обгрижваща" (Рак) лунна роля.
Като се има предвид,че Телец си няма чисто свой владетел и от това ,което прочетох за Лилит,повече ми се върза с Телеца,при който има първичност и неубозданост,но това си е мое мнение :)
Иначе от гледна точка на привържениците на "школата" на Глоба се приема, че Лилит е в слаба позиция - не е толкова силно 'проявена' - в знаците Телец, Дева и Рак (доколкото се сещам, защото отдавна вече не чета "руска" астрология), силна е в Скорпион, Козирог. За Селена, или тъй наречената Бяла Луна, се пишеше, че е силна /"екзалтирала"/ в Дева и Рак - тук според мен вероятно има символична връзка с архетипа на Церера... ама иди питай руската "школа" защо "екзалтира" тия две фиктивни точки именно в тези знаци.

И двете Луни - Лилит и Селена - нямат знак на обител. Те не са и реални небесни тела. Не са реални и Лунните възли и, на същия принцип като Черна и Бяла Луни, са "пресечни" точки. И също имат знак на символична "екзалтация" и на "падение". За разлика от останалите фиктивни точки обаче нодалната ос има съществено значение в хороскопа и не бива да се подценява. Аз лично като "първа стъпка" в запознаването с една натална карта започвам именно с това - кардиналните оси (Асц/Дсц и МЦ/ИЦ), светилата и остта на възлите - и каква е взаимната им връзка.
 
 :)
бих поспорил,но все пак те са астролози ,а аз не :D

 

*

Lillie

  • ******
  • 30532
Транзити на Лилит?
« Отговор #108 -: Декември 14, 2006, 02:01:01 pm »
Хайде, давай смело  :D приемам провокацията - спори с мен  :P двама овенорогати да тръгнат да спорят, как ви се струва, ъ?  :lol:
 
Не спирай да ме срещаш
в миг безвремие.
Аз любя се със огъня.
Неспирно.
И разпилявам пепелта си
с ветровете.

*

Lillie

  • ******
  • 30532
Транзити на Лилит?
« Отговор #109 -: Декември 14, 2006, 02:09:43 pm »
Цитат

бих поспорил, но все пак те са астролози, а аз не :D
Тук сме все не-астролози, с изключение на АН, така че си добре дошъл  :rolleyes:

А и си мисля, че друга е мисията на този сайт - не да 'астрологства', а да споделя наученото и да съдейства, мотивира, да стимулира мисленето... да съюзява, а не да разграничава   :)
« Последна редакция: Май 06, 2008, 06:05:22 pm от Lillie »
Не спирай да ме срещаш
в миг безвремие.
Аз любя се със огъня.
Неспирно.
И разпилявам пепелта си
с ветровете.

*

Lillie

  • ******
  • 30532
Транзити на Лилит?
« Отговор #110 -: Декември 14, 2006, 03:46:12 pm »
Mine eyes gleam on thee, lit with an ancient light. My lips proclaim mysteries....

Лилит и Астрология
или
“Nothing is eternal under the Moon…”

В митологията Лилит се споменава като невидим спътник на Земята и всъщност поради тази причина тя е наречена “Черна Луна”. В египетската култура намираме хипотезата за съществуването на невидим спътник на Земята, наречен Nephtis - невидим, защото той абсорбира слънчевата светлина, но не я отразява.
Този невидим “обект” символично се свързва с Лилит – женско олицетворение на демона-бунтар и изкусител. Глифът, символизиращ Лилит, също носи донякъде негативно послание – “меланхолия” и “мрачни настроения”, присъщи впрочем и на Сатурн. Астрономически тя е представена във вид на намаляваща Луна, в чиято основа е кръст, което я свързва със символа на Сатурн предвид това, че глифът на Лилит прилича на сатурновия, но в “преобърнат” вид. От друга страна тази “планета” според редица автори е ‘двуполова’ – едновременно и с женска, и с мъжка природа, бидейки опозиторна точка на Луната, отдалечена на 180 градуса от нея, и затова Лилит може да се приеме за “антипод” на Луната. По някаква случайност глифът на Лилит, невидимият спътник, представя и “обърнат” глиф на Сатурн. И тук според мен би могъл да се прекара паралел между принципа на Луна/Сатурн и този на Лилит – Лилит е “сенчестата страна” на нашето “Его-усещане”. Докато принципът на Луната е отразяващ, рефлективен, а този на Сатурн – предпазващ и структуроопределящ, в качеството им на две взаимнодопълващи се полярности, принципът на Лилит е рецептивен – тя може да бъде образно представена като  “невидимата страна” на Луната.  

Още от антични времена съществува хипотезата за невидим спътник на Земята, известен като Nephtis, впоследствие получил от питагорейците името “Анти-Земя” (“Anti-Earth”). Това небесно ‘тяло’, което абсорбира, но не отразява слънчевата светлина, е онзи символ, който по-добре ни представя архетипа на Лилит – предизвикателно и ненаситно създание, което възстава срещу първия мъж, Адам, съвкупявайки се с демони, с което кара Йехова да създаде Ева. Оттогава и до днес образът на “негативната” женственост е неразделен ‘атрибут’ на всяка цивилизация и присътства в пантеона на злите демони и божества, вампири, въркулаци, вещици и прочие ‘гадинки’, които са обобщено олицетворение на “Злото”  - лоши и зли, те са и дяволски привлекателни и способни да тласнат мъжа към “пропастта” на изкушението и фрустрацията. По този начин синоним на сексуалността стават “грях”, “мръсни неща”, “загуба на контрол”.  Това е защото “сенчестата страна” на нашия еротичен заряд се съдържа в Черната Луна, позната на всички като Лилит, митологичен образ на една от най-древните богини.





Черна Луна в Астрологията

В някои хороскопи ежемесечното движение на Лилит дава отражение на психологическо ниво предвид нейното влияние върху човешката сексуалност. Нейното значение, според позицията в домовете, знаците и в зависимост от аспектите й с други планети, в по-голяма или по-малка степен се свързва със силно афлектирана Венера или Венера, която възприема негативно своята сексуалност. Не трябва да се забравя също, че Лилит, Черната Луна, ни предоставя достатъчно пространство за изследване на “сенчестите” страни на сексуалността, на връзката ни с окултизма, с трансцендентното, с духовните енергии и ментални образи. Фактически, ако Лилит е в силна позиция, тя винаги провокира и стимулира менталната активност и често играе водеща роля в хороскопите на медиуми, окултисти и хора със свръхсетивни възприятия. И това не би трябвало да ни учудва, защото Луната, “черна” или “бяла”, винаги символизира несъзнателното, интуицията и вдъхновението.
Черната Луна е втората фокална точка на лунната елиптична орбита около Земята или точката, в която Луната е най-отдалечена от Земята. По този начин Черната Луна се явява като невидим енергиен “резервоар”, ключов динамичен фактор във връзката Слънце-Луна-Земя.

Като интуитивна наука и окултно учение, астрологията трансформира несъзнателното/въображаемо, архетипната символика в съзнателно. Само ако знаехме колко мощни образи и сили виреят в нашето подсъзнание! Какви “картини” успяваме да съхраним и откъде идват те? Какви “очаквания” и “нагласи” обусляват тези представи и как, по какъв начин те трябва да бъдат променени?
Типично за ерата на Рибите е да се процедира с образи/представи, ерата на Водолея създава дефинирани мисловни/абстрактни форми. Но въпреки това образите, архетипните сили имат по-тясна връзка с начина, по който възприемаме и осъзнаваме нещата, защото думите са само “посредник” между това, което е вътре и вън от нас. Представата/нагласата създава мислоформи, които впоследствие биват облечени в конкретни думи. От друга страна представите са “посредник” между ‘реалността’, която ни се “случва” и начина, по който вербално изразяваме това, което виждаме/усещаме. Мистичното “пробуждане” изисква и специална настройка към “невидимия” свят на мисловни образи, представи, свръхсетивни възприятия.

Персонификацията на Лилит може да бъде и  своеобразен “посредник” и “учител”. Тази Тъмна Богиня, чийто образ се свързва със свещеното Дърво на Живота в най-древната митология на Шумер, идва от античната праистория. Лилит е дарена със силата да ‘бърка’ в най-дълбокото ни и фиксирано подсъзание, отчасти дължаща се на “съмнителната” й репутация като символ на “злото”, “порока” и “съблазънта”. По времето на Инквизицията Знанието и по-различното мислене  са били заклеймявани (и брутално наказвани) като олицетворение на Сатаната, злото и порока. Провъзгласена за демон-изкусител, убиец на деца и годеница на Сатаната, по своята природа Лилит е дарена с тантрична, еротична и трансформативна сила, и тук се проследява връзката й със седемте чакри. В модерната епоха образът на Лилит събужда интерес из артистичните среди, в сферата на изкуството и дори в тази на секс индустрията и услуги (и уеб сайтовете с “по-специално” предназначение).

Богиня на Земята и Небето (Гея и Уран), Лилит дава името си на четири /преобладаващо/ езотерични точки в астрологията – астероидът, наречен  Тъмна Луна, който обикаля Земята и се вижда извънредно рядко, и Черната Луна в ролята й на “енергиен резервоар” във връзката Земя-Луна. “Демоничната” звезда Алгол, изобразявана като “главата на Медуза Горгона”, също се нарича Лилит. Лилит се свързва и с образа на “Черната Мадона”.

Връзката на астероида Лилит с точката на Апогея (Черната Луна) се разглежда като активиране енергията на “черната богиня” в многопластов план, манифестирайки дисфункцията на старомодните и неадекватни вече социо-културни ролеви модели на “женствеността”, изискващи конфронтация в сексуалната и силова динамика във връзките, и провокиращи нуждата от интеграция на нови психични и психологически възприятия. С друга манифестация на Тъмната Богиня се свързва в известен смисъл и  Венера-Вечерница. Периодично Богинята на любовта се спуска в подземния свят, целта на което е да се направи преоценка на връзките и степента на удовлетворението ни от тях, което астрологически се свързва с ретроградните й фази.

Тъмната Луна ни подмамва да потънем в най-“егоцентрираните” си илюзии и самозаблуди с цел преосмисляне и елиминиране на негативните желания и “моделите”, които те създават в реалния свят. Тъмната Луна представя първичния, обективен, имперсонален инстинкт, който ‘извира’ във  физическата и емоционална реалност -  “начинът, по който трябва да стане/да бъде”.  В случай, ако изявата й е блокирана или его-центрирана, Лилит може да бъде и твърде негативна; когато емоционалният заряд се трансформира и се пренасочи към по-висши ментални нива, тя ни дарява със сила за творческа, ментална и естетична изява, а също и  за духовни опитности. В конкретика Лилит може да символизира и опита за обективно мислене. И затова природата й е твърде сходна с тази на Уран във Водолей с неговата имперсонална насоченост към разчупване на “моделите” от миналото в социо-спиритуална перспектива.

Неподвижната звезда Алгол също има индиректна връзка с природата на Лилит. Алгол символизира смъртоносното око на Медуза Горгона от гръцката митология, която има силата да вкаменява всичко живо с погледа си. Според Silvia Pereira в “Descent to the Goddess”  Окото на Горгона добива качеството “ with an objectivity, like that of nature itself and our dreams, boring into the soul to find the naked truth, to see reality beneath all its myriad forms and the illusions and defenses it displays”.

В многоликите си проявления Лилит е “портата” на границата между съзнателно и несъзнателно/подсъзнателно, та е “нишката”, която ни свързва с тъмния лабиринт на нашата душа. Тантрична по природа, Лилит е еротика и трансформация. В качеството си на тази, която ни води из тъмните лабиринти на душата в търсене на Знание и Светлина, Лилит си прилича и с други тъмни богини – Хеката, Кали, Черната Мадона и Шекина. Тя провокира и съблазнява “тъмната страна” у мъжете. Тя пее песента на сирените. Тя дава на Ева ябълката на изкушението.
Тя е тази, която ни чака пред портите на Тайната Градина, Градината на Еден и посича с Меча на Истината нашите илюзии. Тя ни дарява със Знание в най-чистия му вид, но с цената на какво? Посредством многоликата природа на Лилит се реализира желанието на душата да търси драматизация в живота. Черната Богиня Лилит, с нейната креативна живототворяща сила и духовен устрем, осветява нашия вътрешен “път” в търсене на Истина и Любов.  Тъмната Богиня ще ви погледне в очите и ще ви пита “Кой си ти? Какъв искаш да бъдеш в новия си живот?”.





 
« Последна редакция: Декември 19, 2006, 10:24:04 am от Lillie »
Не спирай да ме срещаш
в миг безвремие.
Аз любя се със огъня.
Неспирно.
И разпилявам пепелта си
с ветровете.

*

Lillie

  • ******
  • 30532
Транзити на Лилит?
« Отговор #111 -: Декември 15, 2006, 10:19:34 am »
Lilith - "Mistress Darkness"

 Лилит в Митологията и нейното място в пантеона на античните божества

Името на Лилит произлиза от от асирийско-шумерската дума “LILITU”, което  буквално преведено означава “дух на вятъра” (“wind spirit”).
Образът на Лилит, дъщеря на богинята Mehitabel, е комплексен архетип. Образът й се променя през различните епохи с присъщите им социо-културни рамки, ставайки все повече и повече демоничен с течение на времето, докато патриархалните ценности добиват все по-доминираща роля.
В древния Шумер тя бе провъзгласена за “лявата ръка” на Великата Богиня Inanna. Тя й помага да примамва мъже в храмовете на Богинята, да участва в посветените на Великата Богиня ритуали и “тантрични” обредни церемонии заедно с останалите жени-жрици в храма. В резултат на тази си роля Лилит добива известност като прелъстителка, съблазняваща мъжете като храмова проститутка.

Сред говорещите семитски езици  общности на територията на Месопотамия  тя първо е била образ, подобен на този на Lil, шумерска богиня на разрушителните ветрове и бури. Когато иудейско-семитският морал става доминиращ в Близкия Изток, Лилит се уеднаквява и слива с Lamashtu, демоничен женски дух (понякога вещица), познат в Сирия като “убиец на деца”. По този начин тя придобива характеристиките си на крилат демон на нощта (Talmud), опасен вампир и  “succubus” (Zohar), като майка на всички инкуби и крещяща нощна сова (в Бибилията).
И тук според мен лесно се проследява връзката й с астралния свят – света на нашите емоции и желания, които добиват материализация във фините полета (извън триизмерния модел на нашата ‘реалност’). Лилит като “сенчестата” ни страна, апогей и астрономическо 'олицетворение' на връзката Луна-Слънце-Земя може да бъде представена и като енергийно, а не реално “тяло” – мястото, където енергията е най-концентрирана и извира в най-чистия си и първичен вид. В Окултна философия се споменава за енергийни същности, наречени “ларви” и “инкуби” – всички те виреят в астралния свят, в света на неосъществените ни желания, копнежи, потиснати емоции, които ги ‘захранват’ енергийно или, по-точно казано, ги създават, творят. “Точката” Лилит е своеобразен енергиен “резервоар” без дъно, в който потъва и от който извира всичко “невидимо”.  

Лилит ни чака пред портите на Храма на Мъдростта и Знанието, в който можем  да се озовем поне за кратък миг, ако се осмелим да преминем през прага на “огледалния” лабиринт на собствената си душа, тоест всичко, което е отвъд видимото, отвъд съзнанието, отвъд представите ни за нас самите и за заобикалящия ни свят. Лилит е дошла да ни каже, че Адам и Ева не са “първите хора” на Земята. Лилит като архетипен образ пази спомена за Еден, за Грехопадението, както и  за всяко друго събитие, заложено в Генезиса на Човечеството и споменато в иудейските легенди. Тя не е “отрепката” и  предизвикващ погнуса и отвращение първичен демон – по начина, по който е съществувала в представите на по-ранните иудейски общности. Нейните тъмни страни, дори най-“мръсните”, са неразделна част от същността й  независимо от опитите на модерните астро(психо)лози да я “освободят”. Принципно Лилит не е кротка и великодушна богиня, “изнасилена” от патриархата и вкарана в удобни за обществото “рамки”. Тя иска да бъде такава, каквато е – да бъде просто себе си.

Исторически произход на Лилит

Първият мит, за който ми се ще да спомена, е митът за Лилит от древния Шумер. Нейни аналогии най-вероятно е имало и преди, но “корените” им се губят и потъват в огромния пантеон от антични божества и демони.
На шумерски език думата “Lil” означава “въздух”. Enlil се превежда като Господарят (En) на Въздуха (Lil). Най-древната позната ни дума, символично олицетворение на Лилит, е шумерската дума “Lili” (мн.ч. “Lilitu”), съдържаща в себе си дефиницията за “въздух” (“spirit”). В мнозина антични култури същата дума за “въздух” (“air”) или “дихание” (“breath”) се използва и като синоним на “дух” (“spirit”). Думата “spiritus” е такъв пример, иудейската дума “ruah” – друг такъв. По този начин Лилит се явява доста специфичен архетипен образ на демон, в абстракция представящ съвкупността от “духове”. Предполага се, че тя е била шумерски вариант на “succubus”. И “част” от това шумерско-вавилонско същество е заложена в основите на иудейската концепция за Лилит. Това същество е било познато като “Ardat Lilith”. Думата “Ardatu” е олицетворение на млада жена на “моминска”, тоест “за женене” възраст. По този начин Ardat Lili е била символ на млад женски дух – “succubus” – демонично същество, което се свързва със синдрома “сънна парализа”. На мнозина от нас поне веднъж или два пъти най-вероятно се е случвало да се почувстват като “жертва”, събуждайки се с чувството на обездвижване и парализиране от невидима сила (според учените е химическа "неизправност” на тялото). Също казват, че тя ни изпраща еротични сънища, съпроводени с “интересни” неща при мъжете, като ги лишава/’освобождава’  (мъжете) от тяхната мъжка сила и духовна виталност. Разбира се, съществува и мъжки “вариант” на Лилит – “инкубът”, но той не е обект на разглеждане тук.

Интересно е също да отбележим, че шумерската дума за “необузданост” (разпуснатост, разточителност, безнравственост) е “Lulu”, а думата за “разкош” е “Lalu”. Дума, синоним на “Злото” е “Limnu”. Тук очевидно се проследява връзката им и с думата Lili (и особено Ardat Lili) – не толкова сходни по произношение, а по смислови характеристики. Трябва да се има предвид обаче, че тези древни езици не са сходни със сегашните – една дума  (или символ в клинописа) може да означава цяла общност от свързани помежду си неща. С това обаче не се изчерпва етимологията на Лилит.

В един от митовете женски демон се свързва със сакралното Дърво на Живота на Великата Богиня Инана, спирайки неговия растеж и репродукция. Предполага се, че това демонично създание е самата Лилит, което впоследствие бива прогонено с помощта на Гилгамеш от Дървото. Въпреки това нямаме достатъчно основания да приемем само този “образ” на Лилит като валиден и универсален, или този на Ardat Lili. Някои автори превеждат като “Lilith” думата “ki-sikil-lil-la-ke”. И очевидното присътствие на думата “въздух” не винаги и непременно може да бъде свързано с Лилит - така, както и  наличието на думата “ki” (Земя) да сигнифицира само и единствено Земната Богиня Ки. Но не е изключено Лилит да има връзка с двете срички “lil-la”.

"After heaven and earth had been separated
and mankind had been created,
after Anûum, Enlil and Ereskigal had taken posesssion
of heaven, earth and the underworld;
after Enki had set sail for the underworld
and the sea ebbed and flowed in honor of its lord;
on this day, a huluppu tree
which had been planted on the banks of the Euphrates
and nourished by its waters
was uprooted by the south wind
and carried away by the Euphrates.
A goddess who was wandering among the banks
siezed the swaying tree
And -- at the behest of Anu and Enlil --
brought it to Inanna's garden in Uruk.
Inanna tended the tree carefully and lovingly
she hoped to have a throne and a bed
made for herself from its wood.
After ten years, the tree had matured.
But in the meantime, she found to her dismay
that her hopes could not be fulfilled.
because during that time
a dragon had built its nest at the foot of the tree
the Zu-bird was raising its young in the crown,
and the demon Lilith had built her house in the middle.[1]
But Gilgamesh, who had heard of Inanna's plight,
came to her rescue.
He took his heavy shield
killed the dragon with his heavy bronze axe,
which weighed seven talents and seven minas.
Then the Zu-bird flew into the mountains
with its young,
while Lilith, petrified with fear,
tore down her house and fled into the wilderness…"

*Kramer38:1f
Passage, as understood and translated by Samuel Kramer, would include the oldest known reference to Lilith.
Notes:
[1] In a subsequent translation with Wolkstein, this passage is given as:
...a serpent who could not be charmed
made its nest in the roots of the tree,
The Anzu bird set his young in the branches of the tree,
And the dark maid Lilith built her home in the trunk.
(Wolkstein83: p. 8).


Вторият пример, от  запазените досега древни артефакти във вид на плочи,  представя Лилит като образ на млада жена с крила, крака и нокти на сова, застанала върху два лъва, и с две сови от двете й страни. Този митологичен архетип се свързва с още по-древна богиня, известна като Khado-Lilith.

* * *
Dakini (Sanskrit) - Female demons, vampires, and blood-drinkers, feeding on human flesh, attendant upon Kali, the consort of Siva; a type of evil elemental. Outside of mythologic explanations, the dakinis may be said to be one type of advanced elemental beings. "But with the Fourth Race we reach the purely human period.
Those who were hitherto semi-divine Beings, self-imprisoned in bodies which were human only in appearance, became physiologically changed and took unto themselves wives who were entirely human and fair to look at, but in whom lower, more material, though sidereal, beings had incarnated.
These beings in female forms (Lilith is the prototype of these in the Jewish traditions) are called in the esoteric accounts 'Khado' (Dakini, in Sanskrit). Allegorical legends call the chief of these Liliths, Sangye Khado (Buddha Dakini, in Sanskrit); all are credited with the art of 'walking in the air,' and the greatest kindness to mortals; but no mind -- only animal instinct" (SD 2:284-5)".

Sangye Khado (Sanskrit). The Queen of the Khado or female genii; the Dakini of the Hindus and the Lilith of the Hebrews.

* * *
Pramlocha pramloca (Sanskrit) [from pra forth + the verbal root mluch to go]
"Pramlocha is the Hindu Lilith of the Aryan Adam; and Marisha, the daughter born of the perspiration of her pores, is the 'sweat-born,' and stands as a symbol for the Second Race of Mankind." The figures 907 years six months and three days are but the "exoteric figures given in a purposely reversed and distorted way, being the figure of the duration of the cycle between the first and second human race." The allegory "shows the psychic element developing the physiological, before the birth of Daksha, the progenitor of real physical men, made to be born from Marisha and before whose time living beings and men were procreated 'by the will, by sight, by touch and by Yoga' . . ." (SD 2:175-6).

* * *
Lilith is a female Mesopotamian night demon believed to harm male children. In Isaiah 34:14, Lilith is a kind of night-demon or animal, translated as onokentauros; in the Septuagint, as lamia; "witch" by Hieronymus of Cardia; and as screech owl in the King James Version of the Bible. In the Talmud and Midrash, Lilith appears as a night demon. The idea of Lilith as the first wife of Adam arose in the Middle Ages.

* * *
LILITH - the moon goddess Lilith is the archetypal seductress, the personification of the dangerous feminine glamour of the moon. She is also known in Jewish legends as the first wife of Adam.

* * *
Lil-in (Hebrew, Jewish). The children of Lilith, and their descendants. "Lilith is the Mother of the Shedim and the Muquishim (the ensnarers)". Every class of the Lil-ins, therefore, are devils in the demonology of the Jews. (See Zohar ii. 268a.)

* * *
Lilin (Chaldean) In the Hebrew Qabbalah, a name for those general classes of astral and semi-astral entities who in the early times of the human race, notably during the third root-race, were the offspring of unconscious sorcery arising in intercourse between the unconscious mankind of those times and astral or semi-astral entities lower than man. For this reason in the Qabbalah they are inaccurately but graphically called demons. Referred to as children of Lilith and their descendants.

* * *
Lilith (Hebrew) (from layil night)
In popular Jewish legend a female demon, commonly but erroneously supposed to be nocturnal, counterpart of the Babylo-Assyrian Lilit or Lilu. In Rabbinical writings Lilith is the first consort or wife of the mindless Adam, and it was from the snares of Eve-Lilith that the second Eve, the woman, become his savior (IU 2:445).

* * *
"The numberless traditions about Satyrs are no fables, but represent an extinct race of animal men. The animal 'Eves' were their foremothers, and the human 'Adams' their forefathers; hence the Kabalistic allegory of Lilith or Lilatu, Adam's first wife, whom the Talmud describes as a charming woman, with long wavy hair, i.e., -- a female hairy animal of a character now unknown, still a female animal, who in the Kabalistic and Talmudic allegories is called the female reflection of Samael, Samael-Lilith, or man-animal united, a being called Hayoh Bishah, the Beast or Evil Beast. (Zohar, ii, 255, 259). It is from this unnatural union that the present apes descended" (SD 2:262).

* * *
Копирам го от тук: http://www.experiencefestival.com/lilith/page/2





И още едно уточнение. В Тора  (the Torah, Isaiah XXXIV:14) се споменава за “крещяща сова”, което прекарва паралел с образа, изографисан върху античната плоча. Този пример често се използва като аргумент с позоваване на това, че името на Лилит произлиза от иудейската дума “крещя” (“to screech”). Подобни взаимовръзки и релации съществуват и в кабалистичните практики…

« Последна редакция: Декември 16, 2006, 06:07:09 pm от Lillie »
Не спирай да ме срещаш
в миг безвремие.
Аз любя се със огъня.
Неспирно.
И разпилявам пепелта си
с ветровете.

*

ГостНия

Транзити на Лилит?
« Отговор #112 -: Декември 27, 2006, 12:46:31 pm »
Lillie, видях, че много си писала за Лилит. Казала съм си, че като намеря време ще й обърна внимание. Видях, че си имала в синастрия съвпад на луна с лилит. Мен точно това ме интересува. Дори по-точно съвпад женска луна с мъжка луна+Лилит. Говориш за скачени съдове. Толкова ли е силна зависимостта?

*

Lillie

  • ******
  • 30532
Транзити на Лилит?
« Отговор #113 -: Декември 27, 2006, 01:06:45 pm »
Това за скачените съдове не беше употребено от мен, а от Валда, доколкото се сещам, и по друг повод - ставаше въпрос за аспектите на Лунните възли в синастрията  :rolleyes:

Съвпадът Луна/Лилит в синастрията има определено влияние, но най-напред би трябвало да се разгледат взаимоотношенията между реалните планети (вкл. и Лунните възли) в картите на двамата партньори.  Лилит, Хирон (Юнона, Ерос, Купидон...) и прочие "екзотики" са фактор с второстепенна роля, която разбира се не бива и да се пренебрегва напълно, но... всеки сам преценява кои астрофактори да бъдат приоритетни и ключови в анализа.

Силна зависимост -  в смисъл на привързаност - често се получава при сатурнови, плутонови и аспекти с нодалната ос в синастрията, като тук става въпрос за "твърди" мажорни аспекти на лична планета на единия партньор с гореспоменатите астроточки в картата на другия. Всички отделни интераспекти се разглеждат в контекста на цялостната синастрия, която включва следното:
- анализ на наталните карти поотделно
- сравняване на картите - класическа синастрия
- анализ на комбина (картата на Дейвисън)
- анализ на композитната карта

и плюс анализ на текущата "ситуация" при двамата партньори поотделно - по транзити, прогресии и т.н.

 
« Последна редакция: Май 06, 2008, 06:09:08 pm от Lillie »
Не спирай да ме срещаш
в миг безвремие.
Аз любя се със огъня.
Неспирно.
И разпилявам пепелта си
с ветровете.

*

ГостНия

Транзити на Лилит?
« Отговор #114 -: Декември 27, 2006, 01:20:34 pm »
Е, хубаво. Явно в желанието си да търся сензация се спрях точно на този съвпад. И въпреки всичко лилит се включва много силно и в синастрията, и в копозита, и в комбина-все някакво влияние ще окаже..

*

Lillie

  • ******
  • 30532
Транзити на Лилит?
« Отговор #115 -: Декември 27, 2006, 02:05:04 pm »
Мдам... ядох й попарата и аз в една синастрия :unsure: макар че не мога със сигурност да твърдя дали се е дължало на огледалния съвпад Луна/Лилит, дали на съвпада на лични планети с оста на Лунните възли, дали на нещо друго или всичко "накуп"   :ph34r: по-вероятно е последното  :huh:

« Последна редакция: Декември 27, 2006, 02:16:16 pm от Lillie »
Не спирай да ме срещаш
в миг безвремие.
Аз любя се със огъня.
Неспирно.
И разпилявам пепелта си
с ветровете.

*

sunrain

  • ****
  • 6710
Транзити на Лилит?
« Отговор #116 -: Декември 27, 2006, 03:18:30 pm »
Транзитната Лилит се е насочила право върху наталния ми Плутон. Шоуто предстои да се разиграе в 11 дом. Какво трябва да очаквам според вас? По дома ако съдя да е нещо, свързано с приятелството ... Ама с тая лудетина и другия ми тъмен любимец, понятие си нямам какво може да е...      
Изгрява само онзи ден, за който сме се пробудили.

*

Valda

  • *
  • 377
Транзити на Лилит?
« Отговор #117 -: Декември 27, 2006, 03:40:48 pm »
Цитат
Транзитната Лилит се е насочила право върху наталния ми Плутон. Шоуто предстои да се разиграе в 11 дом. Какво трябва да очаквам според вас? По дома ако съдя да е нещо, свързано с приятелството ... Ама с тая лудетина и другия ми тъмен любимец, понятие си нямам какво може да е...
Не ти знам другите позиции,а нямам време да проследя цялата тема и дали си дала данни там.За това няма да ти пиша собствената си интерпретация на този транзит, а ще ти напиша това, което си спомням от тълкуването на Глоба.
Дава ти се възможност да идгориш всичките си пороци, но това изисква мобилизация на всичките ти ресурси.За добро или лошо можеш да въздействаш на големи групи от хора.Бдителността и вниманието трябва да са ти засилени.
Има опасност да попаднеш под мощното въздействие на обща масова заблуда, да се срещнеш с масов порок или безобразие.Всичко зависи от теб. :rolleyes:  

*

Lillie

  • ******
  • 30532
Транзити на Лилит?
« Отговор #118 -: Декември 27, 2006, 04:01:12 pm »
Цитат
Транзитната Лилит се е насочила право върху наталния ми Плутон. Шоуто предстои да се разиграе в 11 дом. Какво трябва да очаквам според вас? По дома ако съдя да е нещо, свързано с приятелството ... Ама с тая лудетина и другия ми тъмен любимец, понятие си нямам какво може да е...
На мен опозицията й със Слънцето и квадратът с Луната в натала по никакъв начин не ми се отразиха. Единственото нещо, което наистина забелязвам, е че събужда интереса ми към "лилитни" теми по време на нейните транзитни аспекти я към позицията й в натала, я към някоя важна лична планета в картата ми  :o и започвам ентусиазирано да пиша тук за нея  :rolleyes:  :ph34r:

Всъщност отдавна се каня да кажа, че темата, която дискутираме в момента тук, е доста заблуждаваща. Самото й наименование въвежда в заблуда - "транзити на Лилит" - предвид това, че тук се коментира архетипната й и митологична символика и отчасти същността й на астрономически феномен  B) и всеки път дебело подчертавам, че не й отдавам съществено значение (наред с Хирон) в прогностиката, бих казала никакво даже  :huh:

 
Не спирай да ме срещаш
в миг безвремие.
Аз любя се със огъня.
Неспирно.
И разпилявам пепелта си
с ветровете.

*

sunrain

  • ****
  • 6710
Транзити на Лилит?
« Отговор #119 -: Декември 27, 2006, 04:02:31 pm »
Звучи по-важно, отколкото предполагах. Дори повдига въпроси, които точно в момента силно ме вълнуват... Може да споделя данните си следващите дни, когато имаш време. Ще ми бъде интересна и твоята интерпретация. Благодаря ти от сърце!!!
Изгрява само онзи ден, за който сме се пробудили.