Форум по Астрология
Астрология, Мистика, Съновник, Здраве => Астрология => Темата е започната от: AH в Март 10, 2011, 02:30:39 pm
-
/на примера на приложението на пракачествата в астрологията/
Дедукция- заключения въз основа на общото и предсказване на частен случай. Например, знаеме, че в жилището няма ток и очакваме, че крушката няма да светне.
Индукция- заключения въз основа на частен случай и предсказване на общото. Например, крушките в няколко стаи не светят и допускаме отсъствието на елзахранване в жилището.
Научният подход е правилно преплитане на дедукция и индукция. Предназначението му е да не допуснем да си мислим, че знаем нещо, което всъщност не знаем.
Чистата дедукция звучи сухо и предпазливо. Невярната дедукция ни оставя дълго в задънена улица. Стремежът да я ползваме още в началото на едно изследване ни предпазва от грешки за напред в разсъждения и заключения.
Чистата индукция е емоционална и конкретна, но често ни изкарва пълни глупаци.
Пракачествата са дедукция, която трябва да знаеме, както трябва да знаем буквите и правилата за писане, когато искаме да пишем грамотно. Иначе и без да знаем букви и правопис , можем да говорим, да четем и дори да пишем. Тогава сме използвали пракачествата по индукция. Използваме пракачествата под формата на характеристики на елементи, планети, знаци и пр.
Пракачествата не са метод или техника, която да сравним с нещо друго. Например, можем да сравняваме прогностика, направена на база транзити, прогресии или примарни дирекции и т.н.
Налага се да стигнем до пракачествата при проблем, който не успяваме да решим по индукция, която е бърза и вдъхновена, но колкото и богат опит да имаме, няма как да го имаме всичкия възможен. Например, ранена натална Венера от бавен транзитен малефик - по индукция- проблеми с любовта или парите. По дедукция- проблеми с разпределянето на жизнените сили, стремеж към връзка с другите чрез подчинение, отстъпване, игнориране на Аза, което пък го ранява и той рано или късно ще се разбунтува. Задачата на астрологията е не просто да предскаже по индукция проблемите с парите или любовта, а на базата и на дедукцията да препоръча правилно разпределение и ползване на парите, да се избягва пълната зависимост от другите при връзките с тях и т.н.
До пракачествата стигаме, когато осъзнаваме, че сме в блато в някаква област, но ни е трудно да приемем, че е по-здравословно вместо да сe бунтуваме и затъваме повече, да изчакаме вятърът да наклони клоните на върбата над нас и да се хванем за тях, за да изплуваме. :blink:
-
Аз бих искала в частност да попитам дали е верно, че АН се е клонирала на lia (както някои предположиха) и ако отговорът е "да", то какъв е смисъла на подобна диверсификация на образа?
-
Аз бих искала в частност да попитам дали е верно, че АН се е клонирала на lia (както някои предположиха) и ако отговорът е "да", то какъв е смисъла на подобна диверсификация на образа?
Няма кой знае какъв смисъл- какъв е смисълът някои писатели да пишат под най-различни псевдоними :blink:
По същия начин размествам мебелите в къщи :blink:
Е, разбира се, номерологията го обяснява с доминанта на различни вибрации при избор на нов ник
- или пък подсъзнателното желание да се смени ника, подсказва потребност от някаква промяна :blink:
-
Забавно се получи. Тука някой взеха lia за АН, но понеже нито ти, нито тя отрече...продължи да се поддържа виртуалната заблуда сред известна част от активните потребителки на форума. :57:
-
Аз пък ще си задам въпроса и тук отново.
Защо европейската астрология борави с 4 елемента след като ползва индийски автори за обяснението им и след като според индийската философия светът е изграден от 5 елемента?
Ако няма отговор на този въпрос по дедукция следва,че крушките никога няма да светнат.А по индукция ще се задържа да кажа какво следва.
-
Аз пък ще си задам въпроса и тук отново.
Защо европейската астрология борави с 4 елемента след като ползва индийски автори за обяснението им и след като според индийската философия светът е изграден от 5 елемента?
Ако няма отговор на този въпрос по дедукция следва,че крушките никога няма да светнат.А по индукция ще се задържа да кажа какво следва.
Ти си умно момиче, бива те да правиш асоциации. Истината е май, че имаме няколко азбуки. Аз бих добавила "дърво" и "метал", изхождайки от китайската школа. И ще добавя, че техните елементи поне намират приложение във Фенг шуй, наука, която не е нищо друго, освен древната "Охрана на труда" или "опазване на околната среда". Не съчетавай дърво и огън, понеже нараства вероятността да стане пожар. Не съчетавай вода и метал, защото може да корозира, не съчетавай огън и вода, понеже може да даде на късо...и т.н. Тука имаме конкретно практическо приложение. Браво на китайците, че са развили науката за елементите.
-
Освен Стивън Аройо, не се сещам за друг съвременен астролог и автор, който да е отдал такова голямо значение на елементите в своя труд.
На мен много ми допада неговата книга за четирите елемента, в която той разглежда липсите на планети и излишъкът на планети в знаци, пречупено през контекста на ЗДРАВЕТО.
Например хора на които им липсва или има недостиг на земя в хороскопа, не биха отдавали толкова голямо значение на материалните неща и често ще загърбват своите материални нужди - хранене и сън. Те трябва да работят в тази насока, изграждайки си правилен режим на труд и почивка.
Хора, на които им липсва подчертан огнен елемент, имат намалена обмяна на веществата - те не трябва да ядат твърда храна, трябва да ходят на плаж и да кумулират слънчева енергия за зимата, за да не боледуват зимно време и т.н.
Изводът, до който стигнах, разсъждавайки върху елеменните, беше че това което ни липсва, бихме могли да си го набавим от природата и ние трябва съзнателно да работим в тази посока, за да съхраним баланса... . А хората правят друго- те търсят други хора, чрез които да си компенсират липсите. После защо имало толкова много двойки, основани с цел енергиен вампиризъм....страшно взе да става това оттегляне от природата.
-
Забавно се получи. Тука някой взеха lia за АН, но понеже нито ти, нито тя отрече...продължи да се поддържа виртуалната заблуда сред известна част от активните потребителки на форума. :57:
Аз отдавна съм се примирила, че нямам достатъчно енергия да отговоря на всички преки или косвени въпроси.
Но като пиша за нещата, които ме интересуват в някакъв период, и като прочета въпроси или коментари, това помага да ги подредя в главата си
:blink:
-
Аз пък ще си задам въпроса и тук отново.
Защо европейската астрология борави с 4 елемента след като ползва индийски автори за обяснението им и след като според индийската философия светът е изграден от 5 елемента?
Ако няма отговор на този въпрос по дедукция следва,че крушките никога няма да светнат.А по индукция ще се задържа да кажа какво следва.
Мен не е ме провокирал тоя въпрос и не съм му търсила отговор.
В случая изглежда, че за теб е важно да му намериш твоя си отговор – може би трябва да разшириш въпроса си – не си доволна от астрологията или пък от възможностите и и се чудиш къде е проблема? – но тя не е панацея – човек може да я харесва или ползва и без да отговаря на всичките му изисквания за логика и дедукция
Успех :blink:
-
Забавно се получи. Тука някой взеха lia за АН, но понеже нито ти, нито тя отрече...продължи да се поддържа виртуалната заблуда сред известна част от активните потребителки на форума. :57:
Аз отдавна съм се примирила, че нямам достатъчно енергия да отговоря на всички преки или косвени въпроси.
Но като пиша за нещата, които ме интересуват в някакъв период, и като прочета въпроси или коментари, това помага да ги подредя в главата си
:blink:
Това е част от колективното творчество и аз много го ценя както в работата си, така и през останалото време. Стискам ти ръка! :08:
-
Защо си мисля , че съвременната астрология търси индукцията....и борави с нея...
Факт е , че астрологията е надграждане /според мен/...,но след като знаем , че всичко тече ...всичко изтича....не бихме могли да останем на едно място....
-
Аз пък ще си задам въпроса и тук отново.
Защо европейската астрология борави с 4 елемента след като ползва индийски автори за обяснението им и след като според индийската философия светът е изграден от 5 елемента?
Ако няма отговор на този въпрос по дедукция следва,че крушките никога няма да светнат.А по индукция ще се задържа да кажа какво следва.
човек може да я харесва или ползва и без да отговаря на всичките му изисквания за логика и дедукция
Успех :blink:
АН публикацията ти е насочена към това,че трябва да ползваме дедукцията още в началото на едно изследване за да се предпазваме от грешки за напред в разсъждения и заключения.След това стана ясно,че човек може да ползва астрология и без тя да отговаря на всички изисквания за дедукция.
Така крушките определено не светят дори и да са ел-захранени.
-
Защо си мисля , че съвременната астрология търси индукцията....и борави с нея...
Факт е , че астрологията е надграждане /според мен/...,но след като знаем , че всичко тече ...всичко изтича....не бихме могли да останем на едно място....
И какво надграждаш?Можеш ли да построиш пети етаж ако нямаш първи?
-
Защо си мисля , че съвременната астрология търси индукцията....и борави с нея...
Факт е , че астрологията е надграждане /според мен/...,но след като знаем , че всичко тече ...всичко изтича....не бихме могли да останем на едно място....
И какво надграждаш?Можеш ли да построиш пети етаж ако нямаш първи?
Това казах...., ;D не можем да се вкопчим в нещо и да останем там....,просто се надгражда....
А и при съвременните технологии всичко е възможно... :P
И още нещо се сетих...Не е важно как ,по-важно е да бъдем полезни.... :blink:
-
Аз пък ще си задам въпроса и тук отново.
Защо европейската астрология борави с 4 елемента след като ползва индийски автори за обяснението им и след като според индийската философия светът е изграден от 5 елемента?
Ако няма отговор на този въпрос по дедукция следва,че крушките никога няма да светнат.А по индукция ще се задържа да кажа какво следва.
човек може да я харесва или ползва и без да отговаря на всичките му изисквания за логика и дедукция
Успех :blink:
АН публикацията ти е насочена към това,че трябва да ползваме дедукцията още в началото на едно изследване за да се предпазваме от грешки за напред в разсъждения и заключения.След това стана ясно,че човек може да ползва астрология и без тя да отговаря на всички изисквания за дедукция.
Така крушките определено не светят дори и да са ел-захранени.
Не точно - по-скоро към сравняване на индукцията и дедукцията.
Индукцията е бърза – не свети крушката, сменяме я преди да търсим повреда по кабели, и ключове, и предпазители и т.н. - ако светне, сме решили проблема, без да губим време.
Ако не светне- дедукция – бавна, методична, често досадна и т.н., но явно ако държим да ни светне, трябва да я приложим.
Въпросът е, че когато имаме време и нагласа, е полезно да усвоим дедукцията – в последствие щедро ще ни се отплати, дори да не го осъзнаем и отчетем – ще я ползваме подсъзнателно, т.е. индуктивно – ето така се преплитат нещата
:blink:
-
Преди да започнеш да "виждаш" от пръв поглед, трябва много камъчки и тръни да изядеш, много груб материал да предъвчеш. Единият без другият метод е невъзможен. за да изучиш цялото, трябва да го разчлениш на части. на следващия етап, тези части е необходимо да се навържат по обратния ред,у но вече с формулирани заключения и изводи. Според мен много грешен подход да се противопоставя единия метод на другия. Те се преплитат взаимно във всяка една наука.
-
Аз пък ще си задам въпроса и тук отново.
Защо европейската астрология борави с 4 елемента след като ползва индийски автори за обяснението им и след като според индийската философия светът е изграден от 5 елемента?
Ако няма отговор на този въпрос по дедукция следва,че крушките никога няма да светнат.А по индукция ще се задържа да кажа какво следва.
Нула, извинявам се за дългия пост, който следва. Първо да ти кажа, че разбирам и споделям напълно мотивите ти.
Но не ти разбирам съвсем въпроса. Защо смяташ, че западната астрология ползва за обяснението на първолементите и пракачествата индийските таблички на Джаймини и Бхригу. Има някакво изначално объркване в постановката ти. Много лесно можеш да изведеш традицията на западната астрология назад например до Аристотел, до Александрийската академия, до Милетските философи, до Египет и Месопотамия.
Първите философски представи за природата на веществата и произхода на техните свойства се зараждат практически едновременно в различни цивилизации около 7 в. пр.н.е. В Китай това са Конфуций и Лао Дзъ, в Индия – Буда, в Персия – Заратустра, в Гърция - именнофилософите от Милетската школа.
Всички тези учения имат общи черти:
1. Космологически подход – Учението за природата на нещата и свойствата им се явява част от учението за мирозданието като цяло, тоест свойствата на веществата са следствие на свойствата на Вселената.
2. Дуализъм, - най-важен елемент на всяко натурфилософско учение е е съществуването на две противоположни начала – Ян-Ин, светло-тъмно, активно-пасивно, любов-омраза и т.н.
Отличителната особеност на древногръцката натурфилософия, която оказва най-силно влияние на западната астрологична традиция, е нейният светски, нерелигиозен характер. Тя не обслужва идеологически мотиви и няма нужда от въвеждане на „божествена искра, присъствие, промисъл, действие” в описанието на Космоса. В нея има две течения, които се определят посредством отговор на въпроса за делимостта на материята – континуализъм и атомизъм. Атомиците смятат, че материята е дискретна и се състои от множество неделими частици – атоми, движещи се в пустота, в празно пространство, в „черна дупка”. Континуализмът изхожда от предположението, че материята е в непрекъснат континуум и се дели практически безкрайно, тоест всяка микроскопична частица от материята е тъждествена с цялото, от което е получена, отделена. Тази традиция сякаш надделява и оцветява практически развитието на цялата европейска философска и научна школа по-късно. Тоест, и на астрологията, която е схващана като наука, занимаваща се само с една част от науката за мирозданието, заедно с астрономията, физиката, математиката и т.н.
Но да кажем, че Аристотелевата традиция има най-много последователи, най-запазена е, най-лесно е да се позовем на нея. Там ги има четирите елемента - въздух, вода, огън, земя, там ги има и пракачествата и въобще до логическо съвършенство системата за четирите стихии е доведена именно от Аристотел (384-322 пр. н.е.), но той за астрология не е известно да е писал, поради което и се пропуска от съвременните астролози. Четирите известни стихии-елементите не са материални, отделни субстанции, архиелементи и прочее, а са просто различни проявления/състояния на една, единна първична материя. Първоматерията се изявява посредством едновременното проявление на едно от двете двойки противоположни свойства – студ и топлина и влажност или сухост.
ТОПЛИНА + СУХОТА = ОГЪН
ТОПЛИНА+ ВЛАГА = ВЪЗДУХ
СТУД + СУХОТА = ЗЕМЯ
СТУД + ВЛАГА = ВОДА
Съществуването на две двойки противоположни елементи, явяващи се носители на двете биномни двойки качества Аристотел представял графично във вид на квадрата на противоположностите, който Лили пусна тук онзи ден.
В резултат на съединяването на елементите в различно съчетание е възможно образуването на сложни тела с различни свойства. Образуването на ново тяло с различно съчетание на елементите е възможно в резултат на миксис - истинско, същностно смесване, в отличие от механичното. Важен момент в учението на Аристотел е способността на елементите към превръщане един в друг, доколкото всеки елемент представлява само едно от състоянията на единната първоматерия – тоест, изявява определено състояние на биномните качества. Именно това схващане за превръщането на един елемент в друг е основата на алхимическата идея за възможностите за взаимно превръщане на металите –трансмутация.
Още един момент от учението на Аристотел – предположението за съществуване на пети елемент - (quinta essentia; ефир, етер или първична сила/движение), от който се състоят небесните тела. Доколкото на небесните тела са присъщи вечност и съвършенство, те не могат да бъдат образувани от същите елементи, от които са съставени земните тела – телата в подлунния свят, които са преходни и изменчиви. За вещите, съществата, хората и стихиите на Земята обаче този пети елемент е нерелевантен – той е неприсъщ и не се употребява за описване и анализ на хората, животните, и т.н. на Земята!. Пак казвам, тук липсва единният Бог, липсва монотеизма. Основната пораждаща сила в космоса е движението, несъвършенството - търсенето на баланс между качествата.
Според Аристотел, видимата Вселена и Разумът се подчиняват на едни и същи закони. Затова учението му е построено в точно съответствие със законите на формалната логика. Именно неговата система е имала извънредно важно от гледна точка на натурфилософията достойнство – тя е вътрешно непротиворечива, нито едно от следствията й не се намира в противоречие с изходните предпоставки. Поради което учението на Аристотел станало особено популярно именно при арабите, чрез които по-късно се завърнало и в средновековна Европа.
Обърни внимание на разликата сега между въздух, вода, земя, метал, дърво, етер, огън и съответно сухо, топло, студено, влажно. Едното е елемент, другото е качество. Пракачествата, за които тук се говори от известно време, са градивните "елементи" на праелементите. Те са сухо-влажно, топло-студено и са нищо повече или по-малко (според Аристотел и от там - в традицията на цялата западна астрология) от различно проявление, различни състояния на една единна праматерия, от която се състои Космоса. На запад, на изток, при индийците, качествата са същите - студено, влажно, топло, сухо. При китайците качествата са същите, биномните двойки са същите - студено, топло, влажно, сухо, в аюрведа са същите, в медицината от Авицена и Парацелз насам са същите. То точно в това е красотата на идеята за пракачествата, че навсякъде са все същите.
Елементите са друга работа. При елементите има наслагване от различни философски идеи, от различни идеологии. При Аристотел също го има петият елемент, но той не може да съществува в поднебесния свят, той е съвършен и от него са съставени небесните тела. Тук, на земята, за целите на съществуването на нашия свят, са достатъчни четирите - въздух, вода, земя и огън. При тях има постоянно движение, преминаване от едно в друго състояние, квинтесенцията - петият елемент, етера, ефира и т.н. е елементът, в който двете биномни двойки са в постоянен, пълен, неразрушим баланс, именно поради това петият елемент се смята неразрушим, съвършен и вечен. Това е философското основание на съвременната западна астрология.
За съжаление в съвременните астроучебници, школи и прочее, никога не се започва от там.
Почва се направо от описание на Планета в Знак.
Почва се от десети етаж. Слънце в Овен е такова и такова. Ама защо? Ами така!
Отговорът защо така се крие назад в античността, в пракачествата, но вече дори не се осъзнава, камо ли да се преподава.
А табличката на Аристотел, който Лили ни пусна тук и сега съм копирала отново, ако се вгледаме в нея и на мястото на въздух напишем Асц./Изток, на мястото на Огън напишем МС, на мястото на земя - Дсц., а съответно ІС на вода - ще получим фигура много подобна на квадратният модел, по който са изчертавани хороскопите в древността. За астролозите тогава тази картинка и разполагането на планетите в различните части/квадранти е било най-естественият начин за онагледяване на есенциалните качества, на природата, с която всяка планета се е сдобивала в конкретната космограма.
Не знам, върши ли ти работа това, Нула. Лично аз се чувствам напоследък малко по-уютно в традицията на "западната" астрология, понеже съм си изначално неезотеричен бездуховен тапир с ниски, та чак буквални нива на проработка и търся винаги и навсякъде логични или поне логикообразни корени на всяко съждение/утвърждение/аксиома.
-
Diyana, Благодаря за поста, обясненията и труда,
на високо научно ниво - заслужава аплодисменти :wub: :blink:
-
Diyana, Благодаря за поста, обясненията и труда,
на високо научно ниво - заслужава аплодисменти :wub: :blink:
И аз искрено благодаря, наистина имаше нужда от такова обяснение! :blink:
-
Благодаря за изключителното и подробно обяснение, и за отделеното време
да го напишеш!
-
Благодаря, Дидка! нямала била време... ;) ;D
-
Чудесно експозе Diyana.Може би въпроса ми е прозвучал идиотски,защото в книгата са посочени всякакви таблички и системи на Джамини и Бхригу,имаше и други имена все на индийски астролози.А не Аристотел,Платон или някой друг.И става объркване.Ще напиша нещо,което идва от преди Аристотел.Питагорейците още преди Аристотел са добавили петия елемент според Платоновите геометрични тела,които са само пет - тетраедър(пирамида)-земя,хексаедър(куб)-огън,октаедър(осмостен)-въздух,икосаедър(двадесетостен)- вода и додекаедър(дванадесетостен) -етер.Йохан Кеплер прави опити да построи модел на Слънчевата система чрез тези пет правилни многостена на Платон и така създава трите основни закона за движението на планетите около Слънцето.Разбирам идеята за петия елемент,който няма място в земния свят.Но наистина ли няма място в астрологията?
-
Ще напиша нещо,което идва от преди Аристотел.Питагорейците още преди Аристотел са добавили петия елемент според Платоновите геометрични тела,които са само пет - тетраедър(пирамида)-земя,хексаедър(куб)-огън,октаедър(осмостен)-въздух,икосаедър(двадесетостен)- вода и додекаедър(дванадесетостен) -етер.
Питагорейците предхождат Платон и Аристотел с няколко века. Аристотел не е го е измислил, само най-разбрано го е обяснил или поне неговите обяснения са запазени в съчинения ;D.
Родоначалникът на четирите елемента е още в досократиците, но не при Питагор, а при по-късните последователи на Ефеската школа - Емпедокъл изнамира четирите елемента - според него веществата са образувани от смесването на земя, въздух, вода и огън. Елементите на Емпедокъл са материални и са надарени със свойството да изпитват любов и вражда помежду си. Това са двете противоположни свойства, които са присъщи на всички тела и които привеждат материята в постоянно движение – привличане и отблъскване.
Учението на Платон за физиката, ако мога да разчитам на беглите си спомени от университета, е най-завършено в диалога "Тимей". Заимствайки от предшествениците си представата за четирите първоелемента той ги считал за способни да се превръщат един в друг. Частиците на различните видове материя според него представляват правилни геометрични тела. Свойствата на материята – твърдост, въздухообразност, огнеобразност и т.н. се обясняват чрез геометрията на многоъгълниците. Както било доказано още от доплатоновите геометри - вероятно още от Питагор, който пък най-вероятно ги е внесъл от вавилонците, съществуват само пет правилни многоъгълника – тетраедър, куб, октаедър, икосаедър (20-тостен), додекаедър (12-стен), след Платон наричани платонови, щото той им придал подобаващото мистично значение. Доколкото от съществуващите видове материя най-устойчив и най-малко подвижен е земята, на нея най й съответства четириъгълната повърхност на куба (четири квадрата), тъй като обезпечава най-голяма устойчивост. На огъня съответства тетраедърът (четири триъгълника), на водата – октаедерът (осем триъгълника), на въздуха – икосаедър (20 триъгълника). Тъй като не бил известен елемент, съответстващ на додекаедъра, Платон предположил, че съществува и Пети елемент - фигурата е съставена всъщност от 12 петоъгълника - който Бог е използвал, за да създаде небесните тела.
При ученика му, в Аристотелевата Физика това учение е развито логически, но Бог не е един, монотеизмът не е наложен, и учението му продължава да не е религиозно.
В досократическата епоха, ако правилно си спомням, тъкмо миналата седмици ги рових по същия повод, имаме няколко успоредни течения - милетската школа с родоначалник Талес, който смята, че първичната материя е водата, Ефеската школа, с родоначалник Хераклит, която е подобна на милетците, но не са съгласни с тях кой е първичният елемент - според Хераклит е огънят, тъкмо на тази школа е последовател Емпедокъл. Третият ред са Питогерейците, които обаче са съвсем друга бира, защото изначално създават религиозно-философско учение. Питагор е под силното влияние на финикийските и египетските жречески култове и въобще на източните учения, чрез които вкарва в обръщение в европейската култура постиженията на вавилонската цивилизация в математиката, астрономията, анатомията, географията, и т.н. Питагоровото описание на света е вече твърде съзерцателно, иносказателно и отстранено от емпиричното познание - мистиката на числата, чрез които обясняват всичко, е в основата на света, числата са единственият и достатъчен символен език, чрез числата може да се "пресметне" душата, да се намери мястото й в тялото, и т.н. Тук са идеите за прераждането на душата, за целенасочено посредством числата управление на пътя на душата към крайната, върховна инкарнация, нравствената чистота и аскетизмът, и т.н. Но не знам да са се занимавали въобще с елементите и праматерията, които са в основата на астрологията. За Питагор основата на света, първоначалото на всички начала е числото. Което е в основата на номерологията, вероятно ;D.
Но астрологията се основава на натурфилософите, които пък се основават на реално наблюдаеми процеси и постижими логически аналогии. Аз лично продължават с търсенето на корените й и ми е въодушевено, защото се разравям в позабравени прашасали лекции и книжки от университета. Когато стигна до някакво ново "просветление", ще се допиша. Но на прима виста. Това, от което са създадени звездите - петият елемент, малко може да ни свърши работа в астрологията, именно защото то по презумпция не се променя. Там няма динамика. А целта на астрологията е да опише именно движението, динамиката на хороскопа, какво може да случи с този човек, когато небесната картина се промени, планетите променят знака си, и значи - качествата си, как ще повлияят на качествата, с които този човек е свикнал и т.н. Тук само още едно допълнение - Петият елемент е градивен за звездите - за онази част от небето, която според древните е непроменима - за неподвижните звезди и далечните галактики. Седемте планети в астрологията - тези, които следим, са също променящи се, те се движат, значи при тях балансът не е вечен и постоянен, губят или добавят към първичните си качества и затова Венера не е само добра, а Сатурн не е само изсушаващ и и изстудяващ. Ей такива. И това вече официално е последният ми такъв общофилософски текст тук. :-[
-
първичният елемент
Пространството е елемента, който предоставя всичко. Пространството е това, което съдържа всичко.
Пространството съдържа ВЪЗДУХ, което е гърлото, и после ВЪЗДУХА се филтрира надолу към ОГЪН, което е действия, после ОГЪНЯ идва от емоцията и чувствата, което е ВОДА, и ВОДАТА е еманирана от ЗЕМЯ, коeто е структура.
Слуха резонира на пространството.
* органът на действието, който резонира на пространството е гърлото/говоренето/
Когато искаме да направим нещо, и да поставим някаква емоция в пространството това е, чрез гърлото - речта, затова трябва да сме много внимателни какво говорим. ;D
Когато искаме да учим и да вземем знание - това резонира на пространството, това са ушите.
Изслушването/накшатра Шравана/ е органа на знанието.
Дава знание от пространството - акаш, и пространството предоставя безвъзмездно съдържанието на всичко.
Ако наистина искаме да разберем природата на другите елементи първо е нужно да слушаме, това е начина, по който вземаме знание - слушаме.
Ганеша - слоновете имат грамадни уши. Как мислите, дали не ги правят добри слушатели? ;D
Lord Ганеша не казва много, почти не яде, но има тези големи очи и уши - той гледа и слуша.
(http://askganesha.com/images/ask-ganesha.jpg)
Говоренето е органа на действието.
Карма -Индрия = действие
Йнана - Индрия = знание
Свещеното говорене е МАНТРА.
"Tези неща", божества, приказки (понеже всяко божество си има история в реда на накшатрите през зодиака и е свързано с цялотстната "fairy tale") и така нататък може да са символизирани и митологизирани, но това не е просто символизъм, това е как вселената работи, това е силата на природата в нас.
Астрологията - наука за това как и защо духът е взел форма.