Здравей Гост

самоубийството

  • 498 Отговора
  • 83830 Прегледи
*

Lillie

  • ******
  • 30532
Re: самоубийството
« Отговор #20 -: Октомври 19, 2008, 07:05:05 pm »
Да добавя още нещо.
Според мен не може да се говори за класически "профил на самоубиец".
При едни или други обстоятелства почти на всеки може да му е минавала такава мисъл през главата или, да речем, в състояние на афект...
Не става въпрос за самоубийствения акт като такъв, а за силата на мисълта. Съмнявам се повечето от нас поне веднъж в живота си, в момент на тежка криза или загуба, да не са помисляли "не искам да живея повече".

И все пак, ако наистина трябва да отговорим на въпроса "къде да гледаме" в хороскопа, бих насочила вниманието си на първо място към светилата (особено ако са силно ранени) и да потърся евентуален проблем с интеграцията на Сатурн (реалността и нейните изисквания/ограничения, нашият коректив).
Не спирай да ме срещаш
в миг безвремие.
Аз любя се със огъня.
Неспирно.
И разпилявам пепелта си
с ветровете.

*

kaily

  • ****
  • 5145
    • http://www.kaily.dir.bg
Re: самоубийството
« Отговор #21 -: Октомври 19, 2008, 07:26:22 pm »
Не знам на първо място дали да разглеждаме самоубийството като автоагресия или като бягство примерно...неслучайно се счита самоубийството за бягство. И в тоя смисъл хората се самоубиват по различни начини, някои с пистолет в челото, други развиват рак умишлено, трети живеят така, че да умрат по-бързо.

*

Lillie

  • ******
  • 30532
Re: самоубийството
« Отговор #22 -: Октомври 19, 2008, 07:32:05 pm »
Не знам на първо място дали да разглеждаме самоубийството като автоагресия или като бягство примерно...неслучайно се счита самоубийството за бягство.

Бягство от реалността поради нежелание да се посрещне такава, каквато е, а не такава, каквато искаме да бъде...

Бягство от отговорност (за живота/оцеляването - както на самоубиеца, така и на близките му)...

Бягство от болката, бягство поради безсилие...

Бягство поради трайно нежелание да се откопчим от дадено нещо и когато то си отива, ние считаме, че животът ни е свършил (или "вече няма смисъл")...

Сигурно могат да се изброят и още много други причини...
Не спирай да ме срещаш
в миг безвремие.
Аз любя се със огъня.
Неспирно.
И разпилявам пепелта си
с ветровете.

*

kaily

  • ****
  • 5145
    • http://www.kaily.dir.bg
Re: самоубийството
« Отговор #23 -: Октомври 19, 2008, 07:58:39 pm »
Е значи не е автоагресия, а бягство по-често. И тогава сигурно няма да е виновен Марс в първи дом? А какво е отговорно за бягството?

*

Nebesna

Re: самоубийството
« Отговор #24 -: Октомври 19, 2008, 08:16:30 pm »
Причините могат да бъдат комплексни.

Фройд сигурно би обяснил нещата с неговата проста теория за "инстинтка към живот" - Ерос и инстинктът към Смъртта - Танатос.

За бягството от реалността търсим намесата на Нептун. За бягство от отговорност - Сатурн.

Хемингуей: Марс в квадратура с Нептун и Сатурн

Петя Дубарова: Слънце и Меркурий в опозиция на Нептун и в квадратура със Сатурн.

Автоагресията е най-често свързана с Марс и Плутон, но често тук участва и Сатурн (потискане, угнетение)

Хемингуей: Марс в квадрат с Плутон (той е бил ловец и е насочвал агресивните си импулси към животните, които е убивал)

Петя Дубарова: Марс в квадратура с Луна

*

Синухе

  • ***
  • 4978
  • Chance favors the prepared mind
Re: самоубийството
« Отговор #25 -: Октомври 19, 2008, 08:23:11 pm »
Причините наистина са много-всеки се води от една или сбор от няколко...

Но вероятно има склонност заложена в картата,която да показва по-лесно предаване и/или се тълкуват факторите в картата свързани с края на живота по принцип(като възможни обстоятелства).

При Петя Дубарова Слънцето по натал е в аспект със Сатурн (квадрат),Нептун(опозиция) и Плутон(тригон),за мен тези тримцата зле проработени(а всеки знае,че не се проработват лесно),могат и да дадат склонност към саморазрушение,бягство,безсилие,отказ и т.н.В крайна сметка самоубийството не е просто смърт-а съзнателен отказ от живота,личния(Слънцето).Начина на постигане на това решение също може да е всякакъв.

Сатурн е в квадрат с Нептун-не съм сигурен къде,но в някой източник освен душевни болести,даваха този аспект за възможен при самоубийство(в натал/транзит).С една дума има разрив между идеала на душата и материалния облик/структура (реалността),който от съзнанието се понася критично.

Както при Хемингуей-Луната е в Козирог(заточение).В картата Марс и Венера са на трон,което показва по принцип голяма самостоятелност при взимане на решения и ценности,които не се повлияват лесно от околните.Понякога някои прекалено силни лични качества и приоритети могат да направят човек краен и в тази тематика (какво да прави с живота си),като и тук Венера Управлява Слънцетои и нейният статус и аспекти са водещи.

При датата на смъртта виждаме следните транзити:

Марс съвпад Плутон;опозиция Юпитер (саморазрушително действие+противопоставяне на чужд възглед/Юпитер/)
Юпитер опозиция Хирон (разщиряване на скрита душевна криза,болка на душата/Хирон и Юпитер са в съвпад в Риби)
Сатурн тригон Венера (тука вече има улесняване,залитане по качествата на наталната Венера,като Сатурн и дава материализираща енергия)
Нептун квадрат Лилит;(раздвижва скритите пластове на "подсъзнанието");сескиквадрат Слънце (отвращение,раздразнение свързана с черта на характера или просто от себе си в дадения момент)
Венера тригон Плутон;/съвпад Луна ,което важи само ако е родена около обяд/
Хирон квадрат Сатурн;секстил Хирон

Цикли: Юпитерова опозиция (+ 3 градуса); възврат на Лилит (- 3 градуса)

Интересен е и транзитния съвпад Меркурий/Уран ,който благоприятства внезапните хрумвания.Възможно е да засяга важна точка в картата,което без домовете няма как да знаеме за сега.

При прогресиите: Меркурий в точен аспект с възлите (секстил и тригон)
/прогресивна Луна съвпад Плутон-това не е сигурно/

При дирекциите: Венера е на същият градус като прогр Мерк в същите аспекти с възлите.

Барбара Хенд Клоу в своята книга за Хирон,твърди че при самоубийството се наблюдава силно Хироново присъствие( доколкото си спомням имаше предвид именно транзитите). ::)

Едит: Забравих да вметна,че транзитния Хирон освен всичко друго прави точен съвпад(+0,06) с Мидпойнта Слънце/Меркурий.

Колкото до явлението само по себе си ,дори има някои страни в които то е засилено значително.Сега нямам статистики,но преди време мисля за Швеция(или Швейцария,може и да е някоя съседка) по ТВ даваха предаване специално за тамошния проблем със самоубийците-имали много висок %,което се дължало на презадоволен живот! Там дори тези които не работили получавали такива помощти,с които си живеели доста добре и буквално в предаването казаха,че липсата на стимул да живеят и най-вече скуката,води до това не само възрастни,но и много млади да се самоубиват(от липса на смисъл да живеят или от притъпени сетива от прекалена задоволеност).

Има и явление-масови самоубийства.Гледах филм правен по действителен случай в Япония,когато имало някакви си 2 седмици в които масово се самоубили хиляди ученици из цялата страна,без привидни причини.Сякаш това е акт на колективното съзнание,което се стреми да покаже нещо на индивидуалното-шока и недоумението било естествено огромно.В този момент просто се следва някакъв неперсонален принцип,личността се затрива,хората стават като пчелички и неясно на кой и на каква команда стават изпълнители.Намерих филма(не е за хора със слаба психика), ето линк http://zamunda.net/details.php?id=95180&hit=1  (Suicide Circle 2002),филма е игрален,но е създаден по реалните масови самоубийства на ученици в края на 90-те в Япония,останалото вече е решение на режисьора.


*

Nebesna

Re: самоубийството
« Отговор #26 -: Октомври 19, 2008, 08:31:27 pm »
Цитат
Сатурн е в квадрат с Нептун-не съм сигурен къде,но в някой източник освен душевни болести,даваха този аспект за възможен при самоубийство(в натал/транзит).С една дума има разрив между идеала на душата и материалния облик/структура (реалността),който от съзнанието се понася критично.

Този аспект често дава фобии и необосновани страхове. А ако Меркурий е зле приобщен - нереалистична преценка и натрапливи мисли.

*

Lillie

  • ******
  • 30532
Re: самоубийството
« Отговор #27 -: Октомври 19, 2008, 09:37:12 pm »
Цитат
Сатурн е в квадрат с Нептун-не съм сигурен къде,но в някой източник освен душевни болести,даваха този аспект за възможен при самоубийство(в натал/транзит).С една дума има разрив между идеала на душата и материалния облик/структура (реалността),който от съзнанието се понася критично.

Този аспект често дава фобии и необосновани страхове. А ако Меркурий е зле приобщен - нереалистична преценка и натрапливи мисли.

Да не забравяме обаче, че Сатурн и Нептун не са персонални планети. За да говорим за патология/комплекс/дезинтеграция, трябва да бъдат включени личните планети - Слънцето, Луната, Меркурий...
Не спирай да ме срещаш
в миг безвремие.
Аз любя се със огъня.
Неспирно.
И разпилявам пепелта си
с ветровете.

*

Nebesna

Re: самоубийството
« Отговор #28 -: Октомври 19, 2008, 09:40:37 pm »
http://i489.photobucket.com/albums/rr252/Nebesna/dobrota.jpg

Понякога съм толкова добра,
че цялата изтръпвам и боли ме.
И вените ми, сплетени в гора,
ми търсят ново, благородно име.

Понякога съм толкова добра!…
И скрива ме във коша си чемшира
на двора. Неизмислена игра
ме търси и ръцете ми намира!

Понякога съм светла като мед.
Тогава светли устни ме обичат.
Понякога съм златен слънчоглед,
красив като главата на момиче.

Понякога съм бяла и добра.
Как рядко ми се случва да съм бяла!
Тогава искам сън да подаря
на всекиго. И свойта обич цяла

да счупя на парченца от стъкло,
да пръсна и добри ръце да сгрея.
И дала сок на нечие стъбло,
да пазя свойта тайна, че живея!

*

Инти

  • ***
  • 2068
Re: самоубийството
« Отговор #29 -: Октомври 19, 2008, 10:12:25 pm »
Има още един аспект, който бихме могли да добавим към самоубийството, когато не говорим за слаба психика или каквато и да било форма на бягство от реалността поради неспособност за справяне с дадена житейска ситуация. В съвременният жесток свят приело формата на масово явление, са налице самоубийците-атентатори. Основният мотив за тях е следването на дадена религиозна идеология, което обаче излиза извън сферата да посегнеш само върху собствената си същност, но и с този акт се отнема чужд живот. Колко лесно се прилъгва човешкото съзнание, с обещания за живот в рая , да извърши това деяние.

  Интересното е, че този догматизъм ярко присъства у народите изповядващи мюсюлманска религия, а корана, който те така усърдно наизустяват, не оправдава подобни престъпни действия.  Тук нещата се разглеждат на ниво масово съзнание, като вероятно за изкривената идеология се проследява ролята на Юпитер, за манипулиране на това масово съзнание се намесва Плутон, а идеята са собствената саможертва е по Нептун.

Прилагам тази интересна статия :

„Новото предизвикателство
 
Веселин Кандимиров
______________________
__________________
     Изправен пред митологията на съвременния ислямски тероризъм, човек не престава да се удивлява. “Самоубийственото нападение не е просто тактика в една голяма война; то завладява политическите цели, на които служи. То създава своя собствена логика и променя културата на този, който го използува.”“Кандидатите за самоубийци преминават през един системен процес на обучение. Припомнят си непрестанно нуждата от отмъщение и се уверяват отново и отново в наградата, която ги очаква в задгробния живот. Те казват на семействата си, че имат запазено място при Бога и също, че живите близки ще получат значителни награди в размер на няколко хиляди долара. Вербуваните понякога лежат в празни гробове така, че да видят колко спокойна може да бъде смъртта; те си припомнят, че живота ще им донесе болести, старост и предателства.Накрая, атентаторите казват, че раят е от другата страна на детонатора и че смъртта не е нищо повече от едно ощипване....Медиите показват и “сватби” между мъченици и чернооки девици в рая... /не липсва и комичен елемент: според израелски твърдения някои самоубийци носят бандаж, за да запазят половите си органи цели след смъртта – б.а./. Самоубийственият атентат става не само средство, но и цел”. 1      Друг пример: в университета “Ал Наджах” на Западния бряг студентска проява включва пресъздаване на сцени от самоубийствен атентат в Йерусалим – кръвта се плиска навсякъде, във въздуха хвърчат части от човешки тела. Студенти от друг университет, този в Газа решават да покажат как изглежда рая, в който попадат самоубийците. Те обзавеждат помещение, в което се слиза по няколко стъпала, вътре е тъмно и горят отделни светлинки. Чува се тиха музика. Общото впечатление на пребиваващия вътре е спокойствие и душевна хармония.      Трети пример: телевизионно интервю с вдовица на самоубиец. Жена с три деца, забулена и кротка като овчица, говори за мъжа си. После показва видеозапис на станалото. Едно от децата сочи с пръст по екрана. То знае записа наизуст: “ето, сега татко ще гръмне!” Таткото гръмва.      Дали от това дете някой ден ще се получи нормално човешко същество?   
Обезчовечаване
       Всичко казано дотук ни кара да си зададем въпроса: каква е причината за такова обезчовечаване – защото именно това е ключовата дума за ставащото? Кое е събитието или събитията, довели до там, че живота и семейните връзки да не представляват вече ценност за такава голяма група хора и цели общества да бъдат въвлечени в този култ към смъртта?      Веднага трябва да отхвърлим един от отговорите, който ни се предлага настойчиво: бедността. На света има множество бедни общества, повечето от които са по-бедни от арабските / нека посочим само Индия и Африка/, но никъде в тях бедността не е довела до подобен тип поведение. Според едно изследване никой от атентаторите-самоубийци не е безнадеждно беден, необразован, малоумен или депресиран. А повечето от участниците в нападението над Световния търговски център бяха съвсем не бедни хора от богатата Саудитска Арабия.      Или може би причината е в националното унижение, претърпяно от палестинския народ, принуден да отстъпи част от земите си на държавата Израел? Мнозина от привържениците на джихада с готовност биха приели това обяснение, макар да е трудно да свържем проявите на тероризъм в Индонезия, например, с интересите на палестинския народ.      Нека съпоставим драмата на палестинците с тази на други народи, попадали в сходно положение. Веднага ще видим, че тя не е от най тежките. Тя е несъпоставима, например, с трагедията на арменците от същия този век. Самите евреи от другата страна на барикадата, без това да е оправдание, са били жертва на много по-лошо отношение. И в двата случая тези нации не са стигнали до нещо подобно на палестинските атентатори-самоубийци.      Интересна би била съпоставката между палестинското и добре познатото ни българско национално-освободително движение. В края на 19 и цялата първа половина на 20 век голяма част от българите са обект на национално потисничество, етническо прочистване и дори унищожение и създават своите съпротивителни организации. В един от случаите като че ли имаме нещо подобно на ислямския самоубийствен тероризъм – това са действията на т.н.”солунски атентатори” от 1903 г. Внимателното разглеждане на случая,обаче, показва значителни различия.      Целта на терориста, който се взривява сред тълпата е да отнеме колкото се може повече човешки живот. Ако това е животът на жени и деца, толкова по-добре, защото въздействието от стореното се увеличава. Според преданието, преди да взриви сградата на Отоманската банка, Орце Попйорданов се уверява, че в нея не е останал никой / в някои версии дори извежда семейството на директора й /. Сиреч, в общественото съзнание той жертва живота си не за да убие, а за спасението на други. Това всъщност е познатия християнски акт на саможертва, макар и самия Орце да не го осъзнава. Докато извършеното от ислямския терорист е просто търговска сделка, в която и двете страни правят големия удар: терориста заменя земното си съществуване срещу слава плюс живот в рая, докато тези, които го изпращат, получават съвсем реална политическа власт срещу безплатни илюзии, подкрепени с малко пари.      Виждаме, че обезчовечаване като описаното не е характерно за освободителните движения. То няма и откъде да се вземе, защото те си поставят постижими политически цели, а не крайни задачи, като пълното унищожение на врага и световно господство.      Ще трябва да признаем, че причината за появата на съвременния ислямски тероризъм е същата, като тази за предшестващия го ислямски фундаментализъм – те са реакцията на ислямските общества на срещата им със съвременната западна цивилизация. Или, казано по друг начин, ислямският тероризъм е отговора, и то грешен, на предизвикателството, родено в резултат на тази среща.      Сблъсъкът на цивилизации е постоянна човешка драма от столетия и хилядолетия, и все пак не можем да не останем поразени от мащаба на последствията му в този случай. Чувството за малоценност, което той поражда у арабските общества е толкова силно, че при отделни индивиди то надделява дори над такива основни човешки качества, като инстинкта за самосъхранение и привързаността към семейството. Не е чудно, че тези индивиди са предимно представители на интелигенцията – тя е обществената група, която има най-близък досег с чуждата цивилизация, дори дължи самото си съществуване на нея. 
 
Ислямски болшевизъм

       За да опишат това състояние мнозина анализатори използуват термина “ислямски фашизъм” /Един от тях е и Алекс Алексиев, синът на Райко Алексиев, който би трябвало от личен опит да знае разликата между фашизъм и болшевизъм/. Терминът добре отразява емоционалното отношение на авторите му към ставащото, но исторически е неверен. Фашизмът, дори и ако под това име разбираме и нацизма, не е резултат от сблъсък между цивилизации. Той е вътрешно-цивилизационно явление, нещо като кавга в семейството на западната цивилизация. Ако трябва да търсим аналогии на ставащото в ислямския свят, то най-близката и най-точната ще намерим в приключилия преди десетилетие и половина болшевизъм. Освен сходство в целите – световно господство и покръстване на всички в правата вяра, двете движения имат и генетично сходство. По същия начин болшевизмът е реакция на една цивилизация – Руската православна – на предизвикателствата, родени от срещата й със Западната такава, след като двестагодишните опити да се отговори на тях по друг начин са се провалили.      Постигането на такива цели изисква идеологическа основа с мощта на религия. Болшевизмът използува за такава идеите на социализма /в неговата марксистка разновидност/ – идеи, които на вътрешна европейска почва раждат “само” фашизъм и националсоциализъм. Ислямският болшевизъм използува това, което, при цялата условност на термина, наричаме ислямски фундаментализъм.      Не бива да ни учудва това, че болшевизмът заимствува дори и идеологията си от своя противник. Идеите винаги са били най-важното износно перо на всяка цивилизация. Съмнения в пълнотата на аналогията може да дойдат от другаде: във втория случай идеологията – ислямският фундаментализъм – като че ли е местен продукт. Това съмнение отпада, ако припомним, че самият ислям всъщност е християнска секта – той е преразказ на християнството, направен за нуждите на Хиджазкото общество от 7 век. /По същия начин социализмът е преразказ на християнството за нуждите на индустриализиращото се европейско общество от 19 век/.      Крайността на целите води до крайност на средствата за достигането им. Отделния човек в тези две системи има ценност само като изпълнител на тези цели. Ограничените възможности на ислямския болшевизъм са направили фигурата на воина-самоубиец основно бойно средство. Съветския болшевизъм разполага с много по-силни инструменти – редовната армия и износа на революция, затова тази фигура стои при него на заден план. Но когато е бивал притиснат в ъгъла, той бързо стига до същото решение: в годините на Втората световна война съветските литература , печат и филми се напълват с образи на хора /а това всъщност е директива за действие/, които се хвърлят под танковете, препасани с гранати, запушват амбразури с телата си или блъскат самолета си в противниковия.      В това няма нищо чудно. Крайното състояние на социализма, както показва руския мислител Шафаревич, е самоунищожението 2. За исламския фундаментализъм това като че ли е самоочевидно.      Като заключение ще кажем, че и в двата случая имаме политически движения, маскирани като религиозни. Вярата им може да е искрено изповядвана от масата на последователите, но не се споделя от тези, които дърпат конците. Както водачите на съветския болшевизъм са, по думите на Буковски “обикновени престъпници, които се преструват на шизофреници”, така и водачите на ислямските терористи се водят от такава чисто земна цел, каквато е властта. Иначе щяха първи да натиснат копчето на детонатора, за да отидат в рая.   
Отговорът
       На свой ред ислямският болшевизъм се изправя пред Западната цивилизация като предизвикателство, на което тя трябва да намери отговор. Първата стъпка към него е проявата на разбиране към проблемите на противната страна. Чувството, което трябва да изпитва представителя на тази цивилизация, когато е изправен пред реакцията на ислямизма, е съжаление за ставащото, но не и чувство за вина. Това противопоставяне не е резултат от преднамерени негови действия. Никой не носи отговорност за това, че съществува и никоя култура не може да бъде упреквана за влиянието си върху околните.      Можем да очертаем два основни подхода към решаването на проблема. Първият е изолационисткия, свързван с името на Самуел Хънтингтън /макар самия Хънтингтън да не проповядва чист изолационизъм/. Този подход неизбежно води до изграждането на някакъв защитен лимес. Скриването на цивилизацията зад лимес не може да се приеме най-малко по две причини: първо, не е ясно как такъв изобщо би могъл да се осъществи в днешно време и второ, историята показва, че такъв лимес в крайна сметка винаги бива пробит и прегазен от противника. Изолационизмът означава доброволен отказ от развитие, особено за такава експанзионистична в основата си цивилизация, каквато е Западната. Опитът за прилагането му е равносилен на опит за самоубийство.      Другият подход е този на Европейския съюз. Европейския съюз основателно е критикуван като бюрократична система с лоша икономика, но като успешен опит за политическо обединение на части от три цивилизации – Западната, Източноправославната, към която принадлежи и България и една ислямска, представлявана от Турция, е неустоим пример за съжителство на цивилизации.      Инструментите на Студената война, с които успешно беше възпрян комунизма са неизползуваеми в борбата срещу ислямския тероризъм. Ако разгледаме, обаче, нещата на стратегическо равнище, можем да направим интересни паралели.      Стратегията на запада в Студената война, макар и не подчинена на някаква доктрина, се състоеше в това съветския болшевизъм да бъде възпиран с минималните възможни средства, докато милитаризма на СССР подкопа устоите на страната и я доведе до рухване. Доколко ефективно би било едно такова поведение и спрямо радикалния ислям?      Ако е вярно допускането на Хънтингтън за увеличаващите се културни различия в света, това поведение не би имало успех. Дали то е вярно? Културните различия в света биха се увеличавали само при едно условие: ако имаше развитие и глобален разцвет на тези култури. Такъв разцвет днес просто няма как да се състои. Напротив, наблюдаваме все по-голямо сближаване на тези култури в резултат на глобализацията. Впечатлението за увеличаващите се културни различия е привидно и вероятно се дължи на все по-големите маси от хора, въвлечени в общуване като резултат от нарастващото образование, благосъстояние или достъп до техника. От това взаимната поносимост би трябвало да нараства с времето. Все още не знаем дали ислямската нетърпимост като цяло е достигнала своя максимум, но в отделни страни, като Иран, тя вече намалява. Поколението, заразено с ислямски фундаментализъм, не може да бъде излекувано, но следващите ще бъдат все по-малко радикално настроени.      Бъдещето е уравнение с много неизвестни, но изглежда, че една стратегия, основана на разумното възпиране на тероризма в очакване той да се изчерпи, има добри основания.   

Заключение
       Десетилетието между рухването на Империята на злото и рухването на Световния търговски център беше време на политическа леност. Останал без сериозен противник, Западът започна да изпада в самоуспокоение. Липсата на проблеми направи възможна появата на такава демобилизираща идея, като тезата на Фукуяма за края на историята. От нямане на работа политическата класа на най-голямата световна сила започна да разнищва половия живот на президента си. В обществения дебат преобладаваха “фундаментални” теми като правата на хомосексуалистите и половия тормоз на работното място. Пътят към отпускане, самодоволство и накрая – втренчване в пъпа си - беше отворен.      Звучи цинично спрямо настоящите и бъдещи жертви на тероризма, но от станалото на 11 септември 2001 спечели най-вече Запада. Появата на противник го отрезви и тонизира. Сега има проблем за решаване и ще трябва да се действува. Това е добре дошло, защото цивилизацията е действие, а не състояние.”

   1 Д. Брукс, Културата на мъченичеството, Media Times Review, 2002 2 Игорь Шафаревич, Социализм как явление мировой истории, Самиздат, 1977
« Последна редакция: Октомври 19, 2008, 10:45:21 pm от Asaia »

*

Марая

  • ******
  • 28287
  • Който каквото ми мисли двойно да му се връща!
Re: самоубийството
« Отговор #30 -: Октомври 19, 2008, 10:37:05 pm »
http://i489.photobucket.com/albums/rr252/Nebesna/dobrota.jpg

Понякога съм толкова добра,
че цялата изтръпвам и боли ме.
И вените ми, сплетени в гора,
ми търсят ново, благородно име.

.....................................

да счупя на парченца от стъкло,
да пръсна и добри ръце да сгрея.
И дала сок на нечие стъбло,
да пазя свойта тайна, че живея!

толкова нежно,душевно и образно.....красиво казано.да пазя свойта тайна, че живея!
може би и таланта има значение или в смисъл искам да кажа,че мотива може да се търси и там някъде където започва и завършва таланта!

Пътувайки към себе си..пътувам към теб и Вселената в която ти се съдържаш! :-)))останете с чисто сърце и ще видите знаците

*

Инти

  • ***
  • 2068
Re:самоубийството
« Отговор #31 -: Октомври 25, 2009, 06:20:44 am »
Предлагам да разгледаме този интересен случай от 1978г. , в който са загинали 913  души, като 276 от тях са били деца  в резултат на самозвания проповедник и "божи наместник" Джим Джоунс. Трагедията се развива в градчето Джонстаун.

Има хипотеза, че това е конспирация, при което вече не говорим за масово самоубийство, продиктувано от проповедите на Джим Джоунс, а е инсцинирано от ЦРУ  в частност и американците, тъй като не всички жертви са били инжектирани с цианид и транквиланти, някои от тях за застреляни с огнестрелни оръжия.

Превод чрез гугъл превод ( некачествен ) на руска статия:

"През 1978-та година по заповед на основател и ръководител на сектата "Хората храм, Джим Джоунс, повече от 900 души пиха цианид дисиденти отравяне напитка били застреляни. Сред изстрел в близкото летище е U. S. конгресмен Лъв Райън. Сам Джоунс се изстрел.

Ноември 17, 2003 конгресмен Том Lentos прикани колегите си по време на пленарното заседание на Камарата на представителите да спазват момент на мълчание в памет на Лео Рейн - единственият член на Конгреса на САЩ, който бе убит по време на мито, когато той пристига в Johnstown за проверка. Заедно с него през ноември 1978 година почина повече от 900 души - те го направиха, каза Lentos, "волята на психопат, който се представя за един гледач.

Бъдещият лидер на сектата "Хората храм" Джим Уорън Джоунс е роден през 1931 г., годината, в отдалечена Американският Запад - малък град в Крит, Индиана в работническата класа семейство. Още един тийнейджър, той проповядвал словото Божие по улиците, а през 1955 той организира неговата религиозна група - Народна Храма ".

Отличителна черта на новата общност бе си смесен етнически състав - до изолиран Индиана, където бялото и Negros принадлежали към различни енории, това е рядкост и предизвикателство към общественото мнение. След 10 години в Джоунс, имаше около 80 енориаши на двете раси - най-вече в затруднено положение, не са намерили своето място в живота на губещите, бездомни, наркомани и проститутки, които се покаят. Тъй като консервативен Индиана в последния ден изповед askance погледна и го видя като опасна ерес, Джоунс премества с децата си на северната част на Калифорния, и оттам до Сан Франциско. До 1974, на деветата година общност "Хората храм" е около три хиляди членове, а не само изключени от обществото. Църквата е придобило популярност му за благотворителност - вечеря за бедните и ваксинации, детска градина и грижи за възрастните хора, предоставяне на правна помощ при получаване на социални помощи. Месечен вестник "Народна Храм" в разрез национално движение от 30 хил. копия, Джоунс започва да проповядва по радиото. Интересът към групата започна да показва посоката либерална политика. Новият Месия е постигнало значителен социално положение.

Въпреки това, в паралел с нарастващата популярност над главата му ще се буреносни облаци. Някои автори твърдят, че Джоунс е обсебен с параноя страх от ядрена атака и поради тази причина решихме да отидем заедно със стадото си далеч от вероятната цел на съветските ракети. Въпреки това, авторитетни източници не потвърждават тази версия. По-прозаично обяснение е, че срещу "Храм" нападнат членовете на неговото семейство. Пресата уличаващи първата статия. Роднини започна съдебен спор с "Храм", иска от федералното правителство разследване. Internal Revenue Service проявява интерес към финансови организации. Всичко това съчетано да Джим Джоунс да търсят убежище извън страната. Изборът падна върху Гвиана - малка държава на атлантическото крайбрежие на Южна Америка между Венецуела, Бразилия и Суринам.

Избягайте от "джунгла" в джунглата
Джим Джоунс обърна на социалистическата ориентация на страната. Площ на парцела от 3852 акра (15,59 кв. км), наета от Китайската народна Храм "25 години, разположени на север-запад, в близост до границата на Венецуела в континуум на девствената джунгла. Градът носи името на учител - Johnstown.
Преселване започва през 1974-та година. Почистете земя на гъста растителност, тя, засадени зеленчуци, предявен добитък.
Ако се съди за лечение Johnstown трудно. Посетители описва колония в най-благоприятни условия. Малко бегълци, които успяха да избягат от "обетованата земя", заяви, че Johnstown - истински концентрационен лагер. Въпреки това, на оградата с бодлива тел и кули охрана в селото не е било. Приказки на тежко въоръжена охрана, за ескадроните на смъртта и с. Потьомкин също не се потвърждават: в Johnstown разкри общо 32 огнестрелни оръжия, на хиляда души - точно минимум необходими при тези обстоятелства.

Особеностите на "Народен храм" в сравнение с други подобни групи е, че след като е оставил огромен аудио архив - Джим Джоунс лента записани разговори с техните вечер стадото си. Тези филми се чува смях, да усетят атмосферата на общ стил. Може би това е следствие на втълпяване и промиване на съзнанието. Но това не е нищо да докаже. Подобен проблем с отчетите на публичните телесното наказание, изтезания и сексуално извращение Джоунс. Но фактът, че той се готви последователите си да участват в колективни самоубийство, не може да бъде разпитан.
Общината стигна до вниманието на Съветския посолство в Гвиана. Коя партия е започнала на контакта, няма значение. В Johnstown, посети кореспондент ТАСС, който написа доклад, озаглавен "В джунглата - от" свободния свят ". През декември 1977 г. в Johnstown предоставени на Съветския консул Фьодор Timofeyev. А през март на следващата година, "Хората храм" връчи петиция го питам колонистите да осигури подслон в Съветския съюз, тъй като тяхната кооперация "крайно преследван от реакцията на САЩ."

Слухове за предстоящото преместване на държавата на работниците и селяните са се разпространили през селото. През април 1978 г. първата година Форбс Бекъм отиде на официално посещение в Москва, и Джоунс намекна, че министър-председателя в преговорите и съдбата на общността. Подготовка за началото на ход, колонизатори се обърна към всеки друг с думата "другар", посочи всички съветски празници, и дори да преподава на руски език. Но съдбата на ugotovila на различни съдба.

Самоубийство 909
U. S. конгресмен Лъв Райън решава да лети до Гвиана и собствените си очи да погледнем в колония, която говори толкова ужас. С цел да се осигури пълна обективност на мисията, той взел със себе си няколко журналисти и представители на организации на роднини. Той самият е конфигуриран абсолютно неутрален.
17 ноември 1978 г., групата пристигна на мястото. Беше вече тъмно. Гости поздрави топло и веднага поставя развлечения на открито. Празникът бе съпроводено от концерт на самодейни изпълнения. В конгресмена и неговия помощник Джаки Шпайер небрежно взаимодействат с колонисти, като репортери интервюираните Джим Джоунс. Тогава Райън Лео направи кратко изявление. Той каза, че се е срещал в колония на щастливите хора и че той е страхотен срам, че те не са били негови избиратели.
По това време той не е знаел или внимателно скрити, че той знае: две колонисти все още иска да ги закара до Съединените щати. Един от escapees тайно предадени на бележка журналист, друг прошепна няколко думи на един дипломат от посолството. Телевизия журналисти спомни по-късно, че атмосферата на вечерта беше вид на забързаното, на ръба на истерията. Джаки Шпайер (когато тя е на 28 години, днес той е законодател, сенатор от Калифорния, но миналата есен беше избран на този пост на заместник-управител) заяви, че тя е един зловещ чувство за мистификация, съучастие.

На следващата сутрин Райън и Шпайер продължи да проучването на колонисти. В края, готови да напуснат, е достигнал 16 души. От 19-местен Twin Otter, която лети в група, не могат да вземат всички, бе възложено на втори самолет, Cessna, за шест пътници.
При кацането на самолет на път изглеждаше трактор с ремарке. От ремарке, въоръжени мъже скочи и отвори тежък пожар. Стрелбата продължи не повече от пет минути, след което потънал в убиец на ремаркето и замина, оставяйки на пистата, пет тела - Лео Райън, трима журналисти и бивш член на общината. 10 души са ранени. Един от убитите са били оператор NBC Боб Браун, който е направил на атаката, докато куршум не го удари в главата. Можете да го запази. Джаки Шпайер получи пет огнестрелни ран".

*

kabala

  • **
  • 1291
    • страницата на Кабала
Re:самоубийството
« Отговор #32 -: Октомври 25, 2009, 07:54:42 am »
Темата за самоубийствата винаги ми е била интересна и от известно време се занимавам с формулите,дадени от Шестопавлов. Според него,за да има суицид,трябва да има връзка между домовете 1 и 8,11,както и аспект между Уран и Меркурий,като при всички случаи трябва да има 3 потвърждения. В случая с Хемингуей,както се спомена,има управител на 8 в 1,добавя и това,че марс е мунданен управител на 1 и втори управител на 8. Има квадратура на меркурий с уран. Управител на 11 е луна и е в опозиция с планета в този дом. Плутон,мунданен управител на 8 е в квадрат с марс,който е в 1 дом. Меркурий,управител на 1 е в квадрат с мунданен управител на 11.
Ако човек не знае към какво пристанище да държи курс,за него нито един вятър няма да бъде попътен! , Сенека

*

Kaya

  • ***
  • 2893
Re:самоубийството
« Отговор #33 -: Октомври 25, 2009, 08:48:04 am »
преди време и аз се бях разтърсила в темата: твърдите аспекти марс- нептун; луна- сатурн дават това предразположение; имам позната с доста опити по темата и с тежко пиятнство
 ( ако се съгласи ще  пусна картата й), но и със слънце на МЦ- това положение е много силно :)
Надявам се вселената да помага и на моите другарчета. Ще ги чакам.

*

Moonlady

  • **
  • 1112
Re:самоубийството
« Отговор #34 -: Октомври 25, 2009, 09:09:58 am »
........ но и със слънце на МЦ- това положение е много силно :)

Случва се и Слънцето да играе ролята на малефик на МЦ,
( в кой знак е и как е аспектирано ?)
Естествени минерали и амулети

*

Lillie

  • ******
  • 30532
Re:самоубийството
« Отговор #35 -: Октомври 25, 2009, 11:55:45 am »
преди време и аз се бях разтърсила в темата: твърдите аспекти марс- нептун; луна- сатурн дават това предразположение; имам позната с доста опити по темата и с тежко пиянство

Да, в такива случаи често се повтаря твърд аспект Луна/Сатурн в съчетание с акцент върху подвижния кръст.
Не бива да се "обвинява" само Нептун за това. Възможно е дори да липсват мажорни аспекти на Нептун с лични планети. В индийската астрология възлите, ако са в определени съотношения с планетите, също дават различни пристрастявания.
Не спирай да ме срещаш
в миг безвремие.
Аз любя се със огъня.
Неспирно.
И разпилявам пепелта си
с ветровете.

*

Helo

Re:самоубийството
« Отговор #36 -: Октомври 25, 2009, 02:46:12 pm »

В индийската астрология възлите, ако са в определени съотношения с планетите, също дават различни пристрастявания.

В коя книга го пише това за аспектите на възлите и пристрастяванията?

*

Lillie

  • ******
  • 30532
Re:самоубийството
« Отговор #37 -: Октомври 25, 2009, 02:55:59 pm »
В "Предсказателна астрология" на Дейвид Фроли мисля, че се споменава за значението на възлите и проблематиката, с която евентуално могат да се свързват.
Това, което споделям във форума, не е от прочетени книги. Практика и усет.
« Последна редакция: Октомври 25, 2009, 03:00:50 pm от Lillie »
Не спирай да ме срещаш
в миг безвремие.
Аз любя се със огъня.
Неспирно.
И разпилявам пепелта си
с ветровете.

*

Lillie

  • ******
  • 30532
Re:самоубийството
« Отговор #38 -: Октомври 25, 2009, 03:11:17 pm »
Случва се и Слънцето да играе ролята на малефик на МЦ

И не само на МС.
Слабо Слънце, без есенциални достойнства, но пък за сметка на това с акцидентални, често се свързва с някаква проблематика в живота на родения, ако е афликтирано. В такъв случай позицията му на АС, в първи дом или на МС може да бъде в пъти по-трудна от позицията в традиционно "лошите" домове - 8ми и 12ти.
Не спирай да ме срещаш
в миг безвремие.
Аз любя се със огъня.
Неспирно.
И разпилявам пепелта си
с ветровете.

*

Lillie

  • ******
  • 30532
Re:самоубийството
« Отговор #39 -: Октомври 25, 2009, 03:37:41 pm »
И именно защото Слънце в 1ви и 10ти дом може да бъде хилег, дирекция на малефик в съчетание с труден транзит/транзити към светилото може да причини повече щети. Но общо взето, в който дом и да се намира, Слънцето символизира жизнеността на човека. Позицията му в трудни домове обаче не означава задължително намалена/влошена жизненост.
Не спирай да ме срещаш
в миг безвремие.
Аз любя се със огъня.
Неспирно.
И разпилявам пепелта си
с ветровете.