вижте кво сега: напоследък в този форум, който е с езотерична насоченост /колкото и да не им се иска на някои/, забелязвам нулева толерантност към различията.
Форумът е с астрологическа насоченост, доколкото Астрологията е част от езотериката. Визирам секцията на форума, в която се пише най-активно, а тя е "Астрология". Има и други секции - Мистика, Сънища, Алтернативна медицина, Полезни връзки, в които всеки е добре дошъл да пише по съответната тематика. Хубаво би било да се направи и секция за Нумерология, ако все още няма такава, за да не превръщаме астрологичната секция в балкански миш-маш. За езотерика и окултизъм е предвидена съответната секция - Мистика.
Напоследък забелязвам, че в повечето астрологични теми не остава почти никакво място за астрологията. Аз лично също съм привърженик на идеите, които ти активно изразяваш, но напоследък все по-малко астрологични теми има, в които на зададен въпрос се отговаря
астрологически. Първото впечатление на човек, който случайно влезе в астрологичната секция на форума, е "по дяволите, къде е отишла Астрологията от този форум!?". Разбира се, можеш да го отречеш, защото ти самата не си астролог и не се занимаваш активно с консултации. Оценявам обаче това, че винаги се включваш в темите, опитвайки се да помогнеш на питащия, независимо от това, че не предлагаш търсената от него астрологична консултация. Доколкото изобщо може да се говори за консултации в публичен форум, за това все пак има професионални астролози с опит и адекватна подготовка в съответната сфера.
В заключение ще кажа, че според Ведите свещените науки (учения) се разделят на две основни групи - науки от висшия порядък и науки от нисшия порядък.
Науки от нисшия порядък са:
- Астрология
- Аюрведа
- Йога
Тук причислявам и всички останали техни посестрими като нумерология и др.
Към науките от висшия порядък принадлежи една-единствена - Учението за Дхарма. Дхарма според ведиците е
духовен път, това е дългът на всяка духовна същност да изпълни мисията си на този свят. Това е целта на всяко живо същество - да следва избрания от духа (
"атман") път.
Имаше един цитат от Бхагавадгита (трета глава):
17
Но който намира в
атмана радост
и велико удоволствие,
той — независимият от действията —
свобода получава наистина.
18
Той е над делата несвършени
и над делата, които се вършат,
той няма нужда от ничия помощ —
от съществата в света не зависи:
19
Затова
непривързан и с радост
следвай закона на вечното действие-
с чисто действие непривързаният
ще достигне върховния атман.
35
Върви по пътя на своята дхарма,
дори и чуждата да е по-бляскава.
В личната дхарма смъртта е свята
В чуждата дхарма тя е ужасна.