Откъси от книгата на Богомил Герасимов –’’ Тайнствената сила на пирамидите’’
Линк към книгата-
http://www.spiralata.net/s.php?SearchType=2&find=%D2%E0%E9%ED%F1%F2%E2%E5%ED%E0%F2%E0+%F1%E8%EB%E0+%ED%E0+%EF%E8%F0%E0%EC%E8%E4%E8%F2%E5Погледнах нагоре към върха на пирамидата и въздъхнах с облекчение. Програмата не предвиждаше изкачването й, но и да предвиждаше, едва ли някой щеше да се включи в такава авантюра.
Голямата пирамида е построена... кога ли е построена? Нашият гид пояснява, че това събитие е станало по времето на Хуфу. Аз знам официалната датировка на IV династия - 2200-2650 г. пр. н. е. Някои учени обаче твърдят, че това е станало през 2770 г. пр. н. е. За други годината е 2900. През 1986 г. проби от хоросан, използван за облицовъчните блокове на Голямата пирамида, били изследвани с най-модерна техника в Цюрих и Далас, САЩ. В Далас стигнали до заключение, че хоросанът трябва да се датира от 3809 г. пр. н. е., а в Цюрих - 2869 г. пр. н. е.Тези дати илюстрират не само разминаване с около 1000 години. Те се различават толкова от официалната датировка, че най-малкото поставят под съмнение строителството на пирамидата от Хуфу. Има много версии, естествено, включително и най-вероятната: никой не знае точната дата.
Единственото сигурно нещо при това мое първо здрависване с пирамида бе очевидното: каменната конструкция има пет страни - четири видими и една невидима (основата) - и вход откъм северната страна, на около 16 м от основата. А като си помисля само, че нещастните работници на халифа Ал Мамун са можели да си спестят много черен труд. Но как да знаят хората, че входът на Голямата пирамида е бил обзаведен с масивна "въртяща" се каменна врата. Изглежда, че този вид "врати", предназначени за каменна маскировка на вход, са били нещо като семеен монопол, защото се срещат само в още две пирамиди: на Снефру и Хуни, съответно бащата и дядото на Хуфу. Подвижната "врата" представлява масивен блок от двайсетина тона, който бил толкова добре балансиран, че можел да се отвори с минимална сила. Но само отвътре. Отвън дори не се забелязвал. Затворен, той пасвал идеално с другите блокове и било невъзможно да се заподозре, че там има вход.
Още тогава, когато хлътвах в мрачните тесни коридори на Голямата пирамида, въпросите напираха в мен, но нямаше на кого да ги задам. Или по-точно - нямаше кой да ми отговори. Дори на такъв прост въпрос: Защо са строени толкова големи пирамиди, когато и малките вършат същата работа. Или: Защо пирамидата на Хуфу е островърха, а другите са пресечени? Гидът ме прекъсва и пояснява: "Пирамидата на Хуфу също е пресечена, но отдолу не се вижда. На върха тя също е плоска, като малка площадка. Оставена е недовършена, за да не бъде съвършена. Само бог е съвършен!"
И пирамидата е съвършена! Основата й е точен квадрат със страна 230 м, ако не се смятат незначителните разлики в сантиметри. Висока е, както посочих, 147 м, на върха е пресечена и откритата площ също е квадрат, два на два метра. От основата до върха има 203 реда от варовикови блокове. Липсват няколко реда и връхният камък, наричан пирамидон. Изчислено е, че в конструкцията са използвани 2 300 000 каменни блока (според някои автори 2 500 000), тежки по 2,5 т. Във вътрешността й видях монтирани и гранитни късове до 70 т. Какво може да се направи с толкова много камъни? Знаещите предлагат такива сравнения: каменните блокове ще стигнат и ще останат за 30 небостъргачи като Емпайър стейт билдинг в Ню Йорк, за толкова катедрали и черкви, колкото са построени в Англия от началото на новата ера, за стена, която да се проточи от единия край на САЩ до другия и обратно. Пирамидата била покрита с грамадни бели облицовъчни блокове от варовик, при това така идеално паснати, че било невъзможно да се вкара игла между тях. Слепването е осъществено с някакъв мистериозен цимент. Съставът му е известен, но въпреки модерните технологии не се получава същият продукт. За разлика от обикновения мрамор, който се износва, полираният варовик и този дяволски цимент с времето стават все по-твърди и по-здрави. Всеки блок от облицовъчния варовик тежал от 16 до 20 т. Общо те били 144 000 и покривали близо 50-те декара, колкото са размерите на четирите триъгълника на пирамидата. Ако се замислим, трудно ще си представим как всеки един от тези камъни е бил издиган и поставян на определеното му място, напаснат със съседните блокове и циментиран. Само тази операция е трябвало да се повтори 144 000 пъти и още 2 300 000 пъти за всеки камък от пирамидната конструкция. Известният египтолог проф. Пиаци Смит изразява възторга си, като подчертава, че никога преди или след Голямата пирамида "не е имало толкова превъзходно големи и толкова чудно точни" облицовъчни блокове.
Има още една важна особеност на Голямата пирамида - ъгълът на наклона на четирите й страни към основата: 51 градуса, 51'14.3". Някои го представят за по-лесно като 52 градуса или 51 градуса и 52'. Никъде по света няма друга пирамида, построена с такъв ъгъл на наклона. Освен това пирамидата е почти перфектно ориентирана по четирите посоки с труднозабележимо отклонение от няколко минути. За всеки специалист, който разбира от строителство, това е невероятно постижение. Голямата пирамида има доста сложна система от коридори, камери и шахти, част от които остават незабележими за туристите. За учените обаче те са важни, защото им дават всевъзможни поводи да си правят заключения и да изграждат теории. На мен ми направи впечатление, че за да се изкача до царската камера, разположена на петдесетина метра от основата, т. е. на една трета от височината на пирамидата, трябваше да тръгна надолу по тесен коридор. Той води някъде под земната повърхност, към т. нар. кладенец, но никой всъщност не знае за какво е служела тази дупка. След 20 м "изкачване" по коридора, който водеше надолу, стигнах до някакво разклонение. Там вече коридорът наистина тръгва нагоре. Първоначално, както разбрах, той е бил блокиран от огромни гранитни блокове, но според халифа Ал Мамун, както и за съвременните египтолози за крадците няма прегради, щом са ги преодолявали. Пристъпвам внимателно в полумрака и след още двайсетина метра стигам до ново разклонение. Хоризонтален коридор води към камера, разположена точно по средата между северната и южната страна на пирамидата, или точно на мислената права, която се издига от основата към върха. Това е т. нар. камера на царицата, която според египтолозите е оставена недовършена. По размери е почти квадратна - около 5,5 на 6 м, със сводест таван, висок 7 м. Камерата на царицата е "оборудвана", ако мога така да се изразя, с една мистериозна ниша, висока 5 м, и с две шахти. Нишата най-вероятно е била място за поставяне на статуя, а шахтите - както всеки ще си помисли - за вентилация. Но ако продължи да мисли, всеки би се запитал кой прави вентилационни шахти, които не стигат до повърхността на пирамидата.
По изкачващия се коридор влизам в много странно помещение, наречено Голяма галерия. Голяма е наистина, защото е дълга 30 м и висока 10 м. Тук човек може само да се озърта, да се чуди и да гадае. Бях чел например за два странни жлеба (прореза), чието предназначение е неизвестно. Видях ги: те са по един на източната и на западната стена, високи 17,78 см и дълбоки 2,5 см и опасват цялата дължина на галерията. От тази галерия по коридор може да се слезе в "грото"-то, или "пещерата", помещение също с неясно предназначение, но от него слизането може да продължи към кладенеца. По-важно е да отбележа, че от Голямата галерия през тесен тунел с отвор малко над 1 кв. м се влиза в нещо като преддверие от полиран червен гранит, след него отново се продължава по тесния тунел и накрая - в Царската камера.
Ето я значи прочутата погребална зала, известна като Царска камера. Подобно на преддверието и тя е изградена от огромни червени гранитни късове с размери 6 на 11 м в дължина и ширина и с височина 6 м. И тази камера е обзаведена с две шахти, но те стигат до повърхността на пирамидата. Ще повярвам, че може да са вентилационни шахти, ако някои ми обясни защо му е на мъртвец въздух.
С влизането в Царската камера се опитах да придам най-почтителен израз на лицето си - все пак влизам в камера, където е бил погребан фараон. Изведнъж се заковах на място и почти цяла минута не помръднах, вперил очи в гранитния саркофаг близо до западната стена. Няма капак и в единия край е отчупен. Вината за това кощунство се хвърля върху жадните за сувенири туристи. Готов съм да поема част от вината, защото - сега вече мога да призная - и аз се опитах да откъртя една малко парче, но не успях. Но почуках с пръст върху саркофага, а след това и с ключодържателя си. И двата пъти се получи някакъв особен, бих казал, неземен звук. Може и така да ми се е сторило. Всичко около мен беше толкова неземно! Саркофагът е една от по-големите мистерии на пирамидата. Изработен е от цял гранитен блок, но не е докаран от Асуан както другите и според специалисти няма нито африкански, нито европейски произход. Някои допускат, че е от американския континент, други го свързват с Атлантида. Пак специалисти казват, че изрязването на блока е възможно с 3-метров стоманен трион със сапфирени зъби. Анализ с микроскоп показал, че в гранита е дълбано с бургия, притежаваща диамантено острие и пробивна сила от два тона. Малко неудобно се получава, като знаем, че египтяните не са познавали желязото, а за бургии да не говорим. Във всеки случай египтолози и археолози са категорични: в този саркофаг е бил погребан Хуфу и точка. После гробницата била ограбена от крадци. Отнесли и мумията.
Не знам. Категоричните твърдения като кръглите числа са винаги смущаващи и трябва да се приемат с много резерви. Традиционните учени досега не са успели да обяснят защо саркофагът изглежда така нефараонски, защо по него няма обичайните украси и йероглифни надписи. Човек ще си помисли, че фараонът се е мушнал в саркофага някак инкогнито. Наистина той се славел с много лошо име приживе, бил жесток и тираничен, но пък е написал една много мъдра книга, която се оказва изчезнала. Факт е обаче, че въпреки лошата му репутация Хуфу е бил третиран като божество и от последвалите го фараони и жреци. Но защо хем са го обожавали, хем са го натикали в такъв странен саркофаг? И къде му е капакът? Или е бил без капак? Не вярвам жреци и близки да направят такъв пропуск. Някои египтолози обясняват всичко с проклетите крадци. Но как се измъква погребална плоча, по-голяма от тунела, през който се влиза в камерата? И саркофагът е по-голям с цели 2,5 см от същия тунел. Явно саркофагът и капакът му са били инсталирани в камерата по време на строителството на самата пирамида, и то дълги години преди завършването й. А това вероятно означава и преди смъртта на фараона. Или може би има някакво друго обяснение?
Човек не може да е спокоен в Царската камера, когато знае, че таванът й е изграден от девет гранитни блока с обща тежина над 400 т. Едва ли звучи много ободряващо обяснението, че над нея има още пет малки помещения, едно върху друго, наречени резониращи камери, които вероятно служат като един вид амортисьори, облекчаващи страшното напрежение от гигантската тежест.
Излязох от пирамидата и очите ме заболяха от силното слънце. Погледнах отново към върха: не ми изглеждаше като пресечена пирамида. По скоро ми приличаше на вулкан, изригвал каменни блокове. Спомних си думите на един древен автор, според когото Голямата пирамида напомняла спусната от небето постройка, недокосната от човешка ръка. По-реалистична ми се струва моята идея за вулкан, който изригва каменни блокове, някаква невидима сила ги поема и ги подрежда в редове и камери. Но не, това също е невъзможно, защото един от тези блокове по някакъв начин трябва да е бил издълбан във формата на саркофаг.
След това мое посещение в Гиза останах с твърдото убеждение: Голямата пирамида никога не е била гробница на Хуфу!
Един нов свят
В Куернавака, прекрачвайки прага на дървената пи¬рамида в дома на дон Аугусто, аз влязох в един нов свят. Старият учител не можеше да ми обясни научно какви тайнствени сили се разпореждат вътре в тази геометрична форма, но беше доволен, че я има. И той, като Едисън за електричеството, е готов да каже: „Не знам какво е, но защо да не го използвам?" Още в неговата дървена пирамида реших за себе си да потърся истина¬та за силата й. На следващия ден си накупих книги на английски и испански език. Дон Аугусто ми подари и книгата на двамата испански автори със специално посвещение. Тези книги ми обясниха, че през пирами¬дата на дон Аугусто съм попаднал в лабиринт от загад¬ки. И откровено ще призная: наслаждавам се на пира¬мидите и на това, което те правят за мен, дори когато не мога да си обясня как го правят. Но със семплия си мозък не мога да си обясня как функционират и радио¬то, телевизорът, компютърът и много други уреди. По-важно ми е, ако след четири часа сън под пирамида се чувствам, сякаш съм спал осем часа. За мен пирамида¬та е като искрен приятел, помощник, защитник и убе¬жище след напрегнат ден и умора. Ако се разболея и тя ми помогне по-бързо да се излекувам, тя ми е приятел. Ако прави всички тези добри неща, за които прочетох в книгите и които вече познавам и от собствен опит, тя не може да бъде друго освен приятел и невидим помощ¬ник у дома.
Различните автори и изследователи описват много области, в които е установено благотворно приложение на пирамидни модели, използвани в домашни или лабо¬раторни условия. Ще се опитам да ги синтезирам в къси словесни блокчета, а читателят от тях ще може да си изгради мислено каквато иска пирамида: гладка, стъпаловидна или пресечена, египетска или мексиканска:
- Пирамидата забавя процеса на стареене, удължава нормалното функциониране на човешкия организъм.
- Пирамидата оказва общо благотворно влияние върху живия организъм.
- Пирамидата подобрява здравето, лекува или до¬принася за излекуването на болести, облекчава хронични страдания, ускорява зарастването на рани и изгоре¬ли места.
- Пирамидата подобрява психическото състояние и може да помогне за преодоляване на наркотичното пристрастяване.
- Болниците щяха да бъдат по-ефикасни, ако се строяха с формата на пирамиди.
- Лекарства, бинтове, памук и други санитарни материали, оставени в пирамида, удължават срока си на действие и увеличават своята целебна сила.
- Пирамидите успокояват нервното напрежение, по¬добряват концентрацията и допринасят за по-лесно¬то усвояване на материала при учебните процеси.
- Пирамидата не само подобрява настроението и духа, но и се отразява активизиращо и на сексуалните желания.
- Пирамидата засилва ефекта от медитацията.
- Пирамидата пречиства и енергизира водата, пре¬връща я в ефикасно лечебно и козметично средство.
- Пирамидата помага за неутрализиране на вредни¬те нитрати в зеленчуците.
- Пирамидата подобрява качеството на хранител¬ните продукти и напитките.
- Пирамидата неутрализира вредните вълни и излъч¬вания.
- Пирамидата удължава използването на ножчетата за бръснене.
- Пирамидата има приложение в земеделието и в производството на плодове и зеленчуци.
Бих могъл да продължа тази поредица и да кажа на ясновидците, че под пирамида по-добре ще ясновидстват, на лекарите - че по-добре ще лекуват, ако приемат пирамидата за свой асистент, на скърбящия и влюбе¬ния, че сънищата им ще бъдат по-живи и по-релефни...
Много изследователи са правили опити с пирамиди с височина от 1 м до 1,8 м, с открити и покрити конструкции и всички установяват един безспорен факт: когато влезе в пирамида за медитиране, тоест за разговор със себе си или за лечебен престой, човек неизменно изпитва някакво чувство на успокояване, на сигурност, на отпускане, на задоволство и комфорт въпреки тясното пространство. Някои описват преживяването си като дръпване на завеса пред окръжаващия шум, като освобождаване от напрежение, грижи, натрапчиви мисли. Очевидно пирамидата изпълнява важна роля като успокоител на нерви, на болки, спира кръвотечения, ускорява оздравителния процес. Това подчертават също Салас и Кано: "В края на краищата, ако не искаме да заявим направо, че пирамидата лекува, можем поне да потвърдим, че тя облекчава и ускорява оздравяването. С няколко думи, действието на пирамидата се състои в генерирането и снабдяването на тялото с достатъчно енергия и жизненост, за да се увеличат неговите защитни сили срещу болестта по толкова изключителен начин, че успява да надделее включително в случаите, когато нормално това не би било възможно, а при по-дребни заболявания го прави много по-рано от нормалното."