Диор винаги е бил зле като дрехи - агресивни и не подчертават човека, а себе си. Самата Коко Шанел много отрицателно приема на Диор "новия стил" (new look или нещо подобно). Доче и Габана последната им висша мода, беше трагична, някакви десени, като кърпите на прабабите ни (а моите преподаватели им казват "тапетна композиция").
така че, от марка до марка има разлика, за мен само Marlene Dietrich, Мерилин Монро, Коко Шанел, Lala Berlin (това е по-авангардно, но е известно, защото мога да изброя и любими финландски марки, ама има ли смисъл, те не са скъпи), Elie Saab, и хора от тяхната категория са създали елегантни и класически модели.
Харесвам жени дизайнери, а не хомосексуалисти с комплекси за величие и агресия (McQueen e eмблематичен в тази насока - той унижава жените с дрехите си) Галиано, Лагерфел, И.С. Лоран, - всеки който е учил композиция, цветознание знае, че са преди всичко амбициозни.... А Вивиян Уествууд, любовницата на Mc Mclaren (създателят на Sex Pistols, той поне е учил в колеж по изкуства, и е събрал емблематичната пънк група в sex shop-a си, изключително интелигентен евреин....) нито може да рисува, нито да шие, всичките си модни "открития" копира от младите последователи на Pistols... "употребяван женски тампон" закачен на ревера - откритие на Sid Visious и т.н. Ако ви се чете England's Dreaming e страхотна книга по темата....а Великобритания е доста свободомислеща, за да приема толкова смешен дизайн, като гениално човешко откритие....
Тези хора няма как да ме обличат мен, ако ще и целият свят да ми обясни КОЛКО са стилни. Не са. Марлене Дитрих е стилна, Коко Шанел, Камерън Диас, Анджелина Джоули... марката не прави стила. Качеството на дрехите има значение, но не и марките...има толкова добри underground дизайнери, с дрехи с високо качество и като материя и като цветове и композиция...които все пак за да се случи "стила" трябва да бъдат носени от жена с визия и за себе си и за образа, който иска да представи на света. Защо всеки може да бъде МНОГО неща.
