Баба твърди, че в човешката форма, душата става обект на прераждането , "принудително процеса на сдружаване и disassociation на съзнанието" [106] Целта на прераждането е да предоставят възможност за освобождение от илюзията. The soul reincarnates innumerable times in all conditions of life encompassing the whole range of human experience (eg man/woman, rich/poor, powerful/weak, etc.). [ 107 ] Through the experience of opposites, sanskaras gradually grow fainter and scarcer. [ 108 ] Meher Baba describes the process of God-realization this way: Душата се преражда безброй пъти при всякакви условия на живот, която обхваща целия спектър на човешкия опит (например мъж / жена, богат / беден, мощен / слаби и др. ). [ 107] Чрез опита на противоположностите, sanskaras постепенно расте по-глухи и по -оскъдни [108] Мехер Баба описва процеса на осъзнаване на Бог по този начин:
From out of the depth of unbroken Infinity arose the Question, "Who am I?" От от дълбочината на непрекъсната Infinity възникна въпросът: "Кой съм аз?" And to that Question there is the answer, "I am God!" [ 102 ] И на този въпрос е отговорът, "Аз съм Бог!" [102]
Meher Baba described heaven and hell as transitory and illusory states between incarnations: [ 109 ] Мехер Баба описва небето и ада като преходни и илюзорни държави между превъплъщения: [109]
The states of heaven and hell are nothing but states of intensive experiences of the consciousness of the soul, experiencing either of the predominant counterparts of the opposite impressions while the soul is dissociated from the gross human body or form. [ 110 ] Членки на небето и ада са нищо друго освен членки на интензивни преживявания на съзнанието на душата, изпитват или на преобладаващия колеги от противоположния импресии, докато душата е отделена от брутния човешкото тяло или форма . [110 ]