Сами си създавате заблуди и после се разочаровате. Престанете да слушате клишетата, които ви натрапват. Медиите са бизнес като всеки друг. Прочетете малко повече за възникването на печата и сами ще стигнете до някои изводи. Първите вестници се появяват в САЩ и в тях се публикували обяви - тоест в зародиша си медията е реклама.
Днес медия, където и да било по света, може да съществува, ако са изпълнени поне един от двата показателя - щедър издател или големи рекламодатели.
В първия вариант е ясно, че никой не си прави медия, за да гледа картинки - той я прави, за да упражнява влияние. Информацията е сила, силата е влияние, влиянието е власт. Един вестник или телевизия, използвани като услужлива маша биха могли да ти донесат далеч повече активи от вложените в тях.
При втория вариант - ако рекламодател ти е мобилен оператор, ще напишеш ли как лъже абонатите си със сметките? Медиите в цял свят са под влияние или на корпорации или на определени хора. Това е било и ще бъде така. Медията не е измислена като средство за информация, а като средство за контрол. Един от механизмите за този контрол е като се натрапва фикцията, че печата, радиото и телевизията са някакви идеални структури под крилото на Робин Худ, които ще работят за усмивка по пощата в името на вашето благо.
Това е толкова брадата лъжа, как може все още да се връзвате...обяснявайте си нещата повече.
Според вас журналистите трябва да са безработни в името на честността? Нима вие никога не сте лъгали в работата си, за да извлечете дивиденти? Или ако някой е учител и го карат да преподава по калпав учебник, нима ще напусне работа?
Когато човек е умен, той пак намира начин да се информира чрез медиите - прочита една и съща новина в издания с различно "финансиране", сравнява, мисли, анализира и стига до вероятната истина.
Словосъчетание като "лъжливите медии" е безсмислено, то звучи като "зелените дървета" - да, зелени са, лилави няма.