И още едно
CareerBuilder.com описва и кои са Т
оп 10 на най-често срещаните странни извинения, които служителите ползват, за да не ходят на работа (според работодателите):
1. Служителят не искал да му заемат мястото за паркиране пред дома.
2. Служителят ударил пуйка, докато карал с колелото си за работа.
3. Служителят получил сърдечен удар по-рано сутринта, но вече бил по-добре.
4. Служителят ходил да дарява кръв, но дал повече от очакваното.
5. Служителят бил ритнат от елен.
6. Служителят погълнал прекалено много вода за уста.
7. Съпругата на служител му сложила всички дрехи за пране и той нямал нищо, което да облече за работа.
8. Служителят си контузил пръст, когато шише с вода паднало върху крака му от хладилника.
9. Служителят цяла вечер не бил мигнал, тъй като полицията разследвала смъртен случай и имало открито тяло зад къщата му.
10. Личният лекар на служителя му казал да си стои в къщи.И докато много голяма част от тези извинения за отсъствие от работа са изключително елементарни, все пак оправданието с болест е нещо, което звучи логично, а и може действително да се случи.
Предвид на това, 71% от онези 31% работодатели, които биха си дали труда да направят проверка дали един служител е бил болен или не, са изисквали бележка от лекар. 56% са се обаждали на служителя в дома му, за да разговарят с него, 18% са възлагали на друг служител да се обади на болния, а
17% са отивали лично в къщата или апартамента на болния, за да го видят.Последното решение е може би най-доброто от гледна точка на проверка на това дали един човек е наистина болен или не, а освен това само по себе си означава грижа за служителя и засвидетелстване на персонално внимание.
Ако служителят действително е болен, то вероятно той би оценил това, че работодателят му идва “на крака” в тях, за да разбере дали е добре.
