Това за двете философии е така,както и за кармичността в обикновения смисъл на причинност-всичко си има причина,както от това дали Венерата ми е в Козирог,а не някъде другаде.Не оспорвам това,но има фактори в картата които имат отношение към поредица от минали животи,а други нямат такова отношение и не са зависими/свързани/обвързани с кармичното ни минало. Именно за това се залага на тях като на кармични за разлика от други,не защото всичко не подлежи на кармата,а защото всяко по отделно в различна степен със или без последствия.А възлите са водещи и за това не могат и не биват да се опростяват до елементарни тълкувания.В съвременната астрология ако въобще тя може да бъде точно определена като система,а не като посока на мислене каквато е налице,всеки един фактор в картата съдържа изява както на материално,така и на духовно и на другите две нива(емоционално и интелектуално),затова такова опростяване е неработещо.Пък и разгледаните случаи засягат само някои крайни проявления-при Северния отрицателния и материалния му полюс,при Южния-положителния и духовния му полюс,които крайности са редки (възможни) случаи.Докато в повечето материално-духовна насока се вижда и при двата,не само при единия.Лично за себе си бих казал, че повечето ми материални и светски постижения се дължат на Южния ми възел заради статуса му в картата ми и от там при транзити към него винаги съм бил облагодетелстван-нищо не правя и не гоня,нещата идват сами и т.н. и то доста пъти като реални дарове.И в много случаи има взаимно преплитане и свързаност между областите на възлите по един положителен начина,да не забравяме никога,че все пак те са една цялост и работят заедно-независимо кой е по натоварен с изявата-била лична,духовна или светска.
Аз не смесвам нещата,имам си свое собствено разбиране за възлите,но това не означава че не разбирам позициите на едната и другата система и не мога да ги коментирам или да откривам някои верни в подробностите,а не в цялостната философия моменти,което изключва противоречието.Защото не всяка астрологична информация е извлечена от философията на дадената "група",а и от наблюдения върху пътя на отделния човек,а такива се извършват във всяка една система.Приемайки нещо от някой не означава,че приемам него самия и това важи не само за индийската астрология.И пак казвам нещата често излишно се поставят в една или друга крайност.И макар това което за западното общество което казваш да е така,определено в западната астрология в отношението си към възлите отноешението не е толкова материалистично и ограничено,да не кажа че има много добри източници които са разгледали нещата цялостно(т.е. проявлението на всички нива,кармичност като натрупани/активирани линии на действие посоки или просто застъпен модел в съзнанието с тенденция към изява,но без предопределеност и други) и именно заради това моето мнение,е че нещата са доста по-обективни и работещи.
Изтока и Запада са вече доста условни понятия заради тяхното сливане и взаимно преливане,което доведе както до минуси така и до плюсове,има хора на Запад които са по-вманиачени в "духовното" от тези на Изток и такива там които избиват его и светски живот в степени надвишаващи средностатистическия човек на Запад.И други моменти има,но вероятно всеки ги вижда.И ако има някакво по-осезаемо разделение или обособяване,то е в стари литературни източници,които не са били свидетели/участници на този процес,а и отдавна(е не чак толкова спрямо цялостната история на цивилизацията) личната свобода как да си живее човека живота е налице- в смисъл отразявайки или не националните/регионални-културни особености, още повече че вече това сливане и преливане доведе до това съвременните общества почти навсякъде да не отразяват толкова чисто корените и културата си,колкото тази която е всеобща.Просто нещата вече никога няма да бъдат такива каквито са били до преди 100 г. и когато мисленето на хората е било друго,както и на тези занимаващи се и интерпретиращи астрологията по един или друг крайно ограничен начин.И в това няма противоречие-така или иначе малко са източниците,които съдържат висока степен на обективност и цялостност спрямо самата астрология без да са повлияни от времето и обществото,което е било обект на техните изследвания.
И най-важното е,че човек е човек навсякъде и независимо от философски или каквито и да е нагласи,влиянието на картата и нейните фактори си остават такива каквито са-основно това което имах предвид "опростяването" ,макар че вече трябва да се е разбрало е именно това,че не можеш да ограничиш един астрологичен фактор само до една от неговите прояви или полюс(което е относително понятие-тъй като замисъла на Бог е одухотворяване на материята като крайна вълна на Духа чрез човека обединяващ ги в себе си и въплъщаващ ги в битието си,всяка една работа по естество е работа на Духа тъй като реално не съществува нищо друго и за това карма Йога и други типично източни учения са разбрали колко са важни действията и правилното отношение към материята била тя тялото,работата или цялостния ти път в живота,друг е въпроса че в някои източни учения нещата се поставят на крайности на или или,не на и/и от където произтича разделението и което може и се отразява и на тамошната астрология като интерпретация на нещата) тъй като всичко има възможно проявление във всяка една област и със всеки един видимо "положителен" или "отрицателен" ефект ако съществува все още склонност в индивидуалното съзнание да възприема така нещата.В крайна сметка всичко е просто едно единство и битие-така както живота не противоречи на смъртта и са едно работещо цяло макар да са противоположни състояния.