ПЛАНЕТИТЕ И МЕТАЛИТЕ
ТРАДИЦИОННАТА АСОЦИАЦИЯ НА ЛУНАТА СЪС СРЕБРОТО
Ник Колерстрьом
В продължение на много векове живата връзка между земята и небесата е взимана под внимание. Металите са имали вроден афинитет към своите планети-родители и са изразявали в материя живите космически енергии. Тази статия е взета от книгата на Ник Колестрьом “Връзката Метал-Планета”, важен труд, основан на научни анализи и метафизични отражения, свързващи прозаичната област на рационалната наука с квалитетното царство на субстанцията и битието. Книгата изследва естествените кореспонденции, които съществуват между традиционните планетно-метални асоциации и , по-важно, подробности как съвременният опит само доказва тези връзки.
Среброто и Луната
Чистата сребърна Луна е свързвана с девствената Лунна богиня Артемида, “Ловджийката със сребърния лък”, Диана, чиито образи са свързани със среброто. Търговците на сребро от Ефес , които са направили същите образи, се срещат в Новия Завет.
Днес, в деликатната химия на среброто можем да очертаем неговата лунна същност. Да започнем с това, че то е метал, който изисква тъмнина за реакциите си. Фотографът се нуждае от тъмно студио , за да работи с него. Специални шишенца и пипети , направени от тъмно стъкло се използват за съхранение на среброто и солите му бързо се развалят при излагане на дневна светлина.
Среброто и златото са двата метала, които показват близка връзка със светлината при техния химичен състав , още повече –по доста противоположни начини. Слънцето създава различните цветове на деня, докато Луната светеща само с отразена светлина , дава черните, белите и сиви тонове на лунната сцена. Златото от само себе си създава различните цветове, неговото сияние се чувства, докато среброто получава светлинните лъчи пасивно, то се пази от светлината. Сребърните образи във фотографията са само в черно, бяло и сиво, и за при цветния филм е нужно да се използват други соли, а не сребърни.
Астролозите свързват Луната с въображението и фантазията, например писатели фантасти и поети мечтатели. Същото отличително свойство е видяно по начина, по който среброто е способно да създава образи. Във фотографията то създава образи на паметта , запечатващи миналото /снимки/, в огледалото създава образи на настоящето. Днес повечето огледала са направени от стъкло, обработено със сребърен слой.
Когато гледаме в огледалото, никога не усещаме, че гледаме пласт сребро. Това е характерната рецептивност и пасивност тук, и подобно, когато наблюдаваме снимка-не си даваме сметка, че всъщност гледаме утайка от сребърен разтвор. Ние не осъзнаваме метала, а само създадения от него образ.
Среброто се използва във филмовата индустрия за да създаде образа на “сребърния екран”. Среброто винаги е било основният метал за правенето на филми, както цветни, така и черно-бели, и филмовата индустрия е главен ползвател на голяма част от световните сребърни резерви. От астрологична гледна точка някой може да каже, че мечтите и фантазиите, които киното произвежда са по някаква степен лунни по природа, защото Луната се асоциира с въображението и фантазията.Със своята деликатна и приемаща Лунна натура, металът сребро, в целулоид, успешно ще създава светлинни образи.
Металните хроматографски техници, открити от Колиско са друг пример за силата на среброто при формиране на образи. Тук варио образите, построени от утайката на колоидално сребро са създадени не от светлината, а от променящите се от само себе си космически условия. Правилно прилагана, тази техника е емпиричен метод на проучване на описаните кореспонденции .Сребърното качество на Луната тук се проявява забележимо.
Добро попадение е направено от критика на книгата на Агнес Файфи “Die Signatur der Venus im Pflanzenreich” / “Сигнатурата на Венера в растителното”/ царство”/ . Критикът отбелязва това, което е използвано в работата на Колиско “Металите над Слънцето: желязо, калай и олово , докато работата на Файфи с растенията включва тези под Слънцето: метали, мед и живак.” Така всичките седем метала са използвани при записването хроматографски на космическите енергии и асоциираните с тях планети. И в двата случая среброто нормално е използвано за показване на образите, докато в по-късния случай злато може да се използва за промяна на цвета. Среброто е огледало-съставящ елемент: съхранява се в туба, готово да предпази огледалото върху стъклото , в училище това е било тест за съхраняване на сребро. От всички метали то е с най-висока електро и топло-проводимост, както и най-добрият отразител на видимата светлина, който е познат.
По-голямата част от среброто по света се намира разтворено в океаните, напомняйки ни за връзката с Луната с водните стихии. Сребърния йодид се използва, за да се предизвика дъжд чрез разпръскване на фин прах върху облаците, което води до кондензация. Шекспир е наричал Луната “ Бледа владетелка на дъжда” и валежите, както и приливите и отливите са показани в лунарния цикъл.
През 1950г йоните на среброто са започнали да се използват като бактериоцид при водопречистващите системи под формата на утайка на карбонови гранули. Във флота на САЩ използвайки кораби, преминаващи през замърсени води са открили, че концентрацията на сребро на десет части от билиона са направили водата годна за пиене / хомеопатично, D8 концентрация/, и този метод в днешни дни се използва от корабните компании.
От дълго време се знае, че водата ,съхранявана в сребърни флакони, запазва свежестта си. Заселниците по Дивия Запад са пречиствали контейнер с вода , като са пускали вътре сребърен долар в полунощ. В университета “Джон Хопкинс” в Мериленд изследователи са запазили плувния басейн чист само чрез карбоново-сребърен пречиствател. В доклада е вписано: “ По времето на работа на сребърно-карбоновия филтър нямаше случаи на очни инфекции или очни наранявания. Къпещите се и основно плувният отбор се наслаждаваха на чистата, кристално бистра вода , третирана със сребро без други дезинфектанти, нараняващи очите, повреждащи банските костюми и цвета на косата. Тук виждаме действието на сребърния бактериоцид , действието му на лунен метал под вода , доказващо неговите качества. Навярно някой е чувал, че около половината аеролинии използват сребърни водни филтри.
Добрите домашни водопречиствателни системи в днешно време съдържат като йоно-обменяща система сребърна туба, която действа като бактериоцид. Но чистото действие на среброто като лунен метал може да бъде изразено и по други начини, както при специфичния звук, издаван от сребърна камбана.
От долния пример виждаме как следните прилагателни се свързват със среброто:
Отразяващо
Формиращо образи /въображаемо/
Приемащо
Изразително
Чувствително
Чисто
Това лунни качества ли са? Мисля, че да. Свържете ги със списъка качества, които the Gauquelins са придобивали в опитите си да дефинират “лунната личност” : “внимателна, деликатна, впечатлителна, безгрижна, добре говореща, мечтателка, приемаща, духовна, фина, проницателна, не спортен тип” – модалната личност, която те са открили подчертана при писатели, поети и драматурзи с мечтателно и фантастично творчество.
Повишил се е интересът към колоидалното сребро като “естествен антибиотик”. То има антигъбични и антибактериални свойства и е прилагано успешно при лечението на стотици заболявания / “колоидален” означава много фина суспенсия, която не може да съществува в свободно състояние/ . Лекарите, прилагащи народната медицина са на път да признаят, че то е напълно сигурно, тъй като поглъщането на сребро не уврежда човешките тъкани. Той може да помогне при възстановяването на наранената тъкан. Търсейки в Мрежата материал за колоидалното сребро, попаднах на секция “Попитайте консултанта по кърмене” .Жена, която е боледувала от мастит / заболяване при което гърдите се подуват и са възпалени/, когато баща й се е върнал с малко колоидално сребро и тя го е изпила, пише:
“На следващата сутрин маститът ми беше напълно изчезнал. Треската и температурата ми бяха преминали. Гърдите ми повече не бяха червени и подути. Бебето ми не беше кърмено през периода на мастита, прилагах горещи компреси , но от дясната си гърда не можех да отцедя дори и една капка мляко. От следващата сутрин млякото ми се отцеждаше нормално отново и се чувствах страхотно.”
Лунният символизъм не може да бъде изразен по-добре от това.