Потърсих информация за тази индийска йога и попаднах на следното разграничение:
"Ако всички планети са позиционирани между Раху и Кету в посока срещу часовниквата стрелка (директно движение на планетите), налице е Кала Сарпа Йога. А ако всички планети са между възлите в посока на часовникоата стрелка (ретроградно движение на планетите), налице е Кала Амрита Йога." За да са налице тези йоги
в чист вид, възлите не трябва да съвпадат с планети.
Особено силен ефект ще има, ако Лагна, т.е. Асцендентът участва в тази конфигурация.
Въпросът е как да определим посоката, лично аз съм доста зле с пространствената ориентация.
Доколкото и двата възела се свързват с кармата, двете йоги предполагат известни ограничения.
Ако роденият е поел в посока към Раху, ще преобладават желанията и материализмът, ако се движи в посока към Кету, духовната страна е по-силна от материалната, често има стремеж човек да се откаже от светското, материалното, в една или друга форма.
И двете йоги -
кала и
амрита - са трудни, защото Раху и Кету предполагат две противоположни мотивации. И е трудно енергиите им да се балансират в материята. Изследват се домовете, заети от възлите, както и техните диспозитори. Силата на тази йога се проследява и в Навамша.
Кала Сарпа йога се счита за по-трудна, т.к. може да създаде препятствия по пътя на следване на дхарма. Такъв човек лесно може да бъде увлечен, запленен от блясъка на светското, от материалната страна на живота. Кала Амрита йога предполага духовна ориентация, символичен отказ от светското. И двете йоги действат в живота на родения по тайнствен начин, завоалирано. Влиянието на тези йоги се усеща до средна възраст, т.е. 42 години за Раху и 45 години за Кету, след което роденият може да избере да следва нова посока.
Йогата се счита за афликтирана, ако има планети в съвпад с нодалната ос, особено ако това са малефици. Същото важи и за светилата. Анулиране на отрицателния ефект има при съвпад на бенефик с някой от възлите.
