Здравей Гост

Дърдорилня 2

  • 1966 Отговора
  • 300770 Прегледи
*

Silence

  • **
  • 956
  • небесни прашинки
Re: Дърдорилня 2
« Отговор #1500 -: Ноември 24, 2011, 12:22:55 pm »
Само така си приказваш:)
И МГ-то, и ЕГ,  и ТУ в Русе са стари, утвърдени и с традиции – сменят се ученици и учители, преподаватели и студенти, но духът остава:)

Това е и проблемът - че са стари (остарели) и духът днес е поиздухан, поне в РУ, и има преди всичко носталгично-романтичен аромат. Дори изречението ти е отнесено към по-стари времена, когато РУ беше ТУ, но сега ще се обидят, ако ги наречеш така. :)

Като цяло, по самия фундамент на образователната система има пробойни. Смятам да ги опиша в едно дълго есе, както и да разгледам запълването им. Макар че всичко това вероятно ще си остане да виси. Преди месеци в БНР на два пъти гостуваха специалисти по тези въпроси и дискутираха подобно нещата. Оказа се, че се намират съмишленици, започва да има пробуждане. Няма какво да се лъжем - системата е отпреди 19. век. И размърдването на закостенялото няма да е лесно, а и не за всички е удобно - това е още една бизнес машина. А проблемите всъщност започват още от организацията и от отношението във факултетните канцеларии. http://www.webcafe.bg/id_223210269

И още хора с близки идеи и мисли по въпроса: http://www.ted.com/talks/lang/en/ken_robinson_changing_education_paradigms.html


В РУ също установих, че освен закръгляване нагоре в полза на ученика / студента, има и закръгляване надолу в полза на преподавателя. Вероятно е приом на по-млади преподаватели да стимулират / поощряват студенти, които отиват в часа вече знаещи по материала...  ThunderGoddess да има предвид, че от тогава до сега може и други да са възприели практиката.  ;D
« Последна редакция: Ноември 24, 2011, 12:50:26 pm от Kelvin »

Re: Дърдорилня 2
« Отговор #1501 -: Ноември 24, 2011, 12:43:09 pm »
Тц, не става само със самообучение, както и не става само с ходене до университета без учене вкъщи. Комбинацията от двете е ключът към успешното придобиване на знания и прилагането им. Самообучението не може да ти даде онова, което ти дава университетът и обратно.
« Последна редакция: Ноември 24, 2011, 01:04:47 pm от Mirabella »

Re: Дърдорилня 2
« Отговор #1502 -: Ноември 24, 2011, 01:05:27 pm »
Ми Kelvin, не съм забелязала за сега практика. По-скоро мога да се оплаквам, че някакви абсолютни задници са останали още в специалността.  :angry: Но както казах, ще паднат. Закръгляне нагоре, не вярвам. Поне за каквото съм си изкарала, мисля, че съм си го заслужила. Недоволствам по отношение на това, че изпитите са писмени и някакви кретени успяват да препишат и накрая да изкарат хубави оценки без да имат идея за какво става въпрос, но с времето и обемите стават убийствени, така че скоро няма да им стигат гащите да си приберат пищовите.

*

AH

  • ***
  • 2201
Re: Дърдорилня 2
« Отговор #1503 -: Ноември 24, 2011, 02:27:14 pm »
Недоволствам по отношение на това, че изпитите са писмени и някакви кретени успяват да препишат и накрая да изкарат хубави оценки без да имат идея за какво става въпрос, но с времето и обемите стават убийствени, така че скоро няма да им стигат гащите да си приберат пищовите.

Опитният преподавател бързо разпознава има ли разбиране на материята, или няма. Без значение са пищовите.

Ако смяташ, че имаш разбиране за 6, искай си шестицата. Преподавателят с удоволствие ще ти я пише.

Досадно и почти обидно нещо са празните погледи и липсата на интерес:) – чавек се чуди в него ли е вината, в студентите ли или във времената:)

Re: Дърдорилня 2
« Отговор #1504 -: Ноември 24, 2011, 02:50:43 pm »
Извинете, че сменям темата.

Ужас: 22-годишна със силиконови устни извън контрол - http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=4331391.

А какво хубаво момиче е била, а сега е...тцццц... :-X

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/3954506/Pout-of-control.html

*

Lillie

  • ******
  • 30532
Re: Дърдорилня 2
« Отговор #1505 -: Ноември 24, 2011, 02:55:26 pm »
Тъкмо го гледах... Преди е била доста хубаво момиче, съдейки по снимките. И да вземе да се превърне в урод, навярно е нямала друг фокус в живота.  :lol:
Не спирай да ме срещаш
в миг безвремие.
Аз любя се със огъня.
Неспирно.
И разпилявам пепелта си
с ветровете.

*

Uran

  • ****
  • 6041
Re: Дърдорилня 2
« Отговор #1506 -: Ноември 24, 2011, 02:59:26 pm »
Aнорексията е нещо подобно- губиш здравия разум и лесно прекрачваш всякакви естетически и здравни критерии. :-X

 Валутният курс в Беларус:

*

Lillie

  • ******
  • 30532
Re: Дърдорилня 2
« Отговор #1507 -: Ноември 24, 2011, 03:19:01 pm »
Валутният курс в Беларус:

Толкова ли е зле положението вече?
В най-скоро време се очертава да имам "роднина" от там, ще има попълнение в семейството.
Не спирай да ме срещаш
в миг безвремие.
Аз любя се със огъня.
Неспирно.
И разпилявам пепелта си
с ветровете.

*

Silence

  • **
  • 956
  • небесни прашинки
Re: Дърдорилня 2
« Отговор #1508 -: Ноември 25, 2011, 10:36:57 am »
По въпроса с автодидактизма срещу академичното образоване (ако го поставяме така): става, опитът и времето са го показали, особено в лицето на не една или две успешни личности, екипирани със сериозни познания и умения. Може и комбинирано. Естествено, всеки от подходите има своите плюсове и минуси, за които не е толкова трудно да се досетите, а и не един фактор определя по кой от тези пътища ще се потегли. Въпреки следването си, по-голямата част от нещата, които знам, обикновено съм научил самостоятелно, а в университета съм ги утъпкал повторно и са ми писали оценка. Лично аз не обичах да се задържам в университета, по лекции не обичах да ходя, а и не пишеха отсъствия, затова присъствах повече на упражненията, когато реално се правеше нещо. Имаше моменти, когато някои колеги се чудеха, как така не се вясвах особено, а пък знаех по материала, че и с някои пикантерии отгоре.

По въпроса със закръгляванията на оценки и преписванията: Thunder, става дума за финални семестриални оценки. Просто на един млад и намахан мушморок не му харесах особено... А устните изпитвания ги ненавиждам, цялостно по-добре се изразявам и организирам писмено. Един начин за смекчаване на проблема с преписванията по изпити произтича като следствие от промяната на някои основни принципи, залегнали в системата, и акцент върху поставянето на повече разнообразни по рода си проблеми за разрешаване спрямо папагалското запаметяване и възпроизвеждане на информация. Но разбира се не то е основният импулс за подобни промени, а и има какво да се направи по вплитане на повечко свободно изследване и работа с идеи. В Дания е по-различна системата (братовчедка ми сега учи там), макар че също имат трески за дялкане. Там пък има много голям акцент върху устното изпитване и даването на много малко време за отговор, което не намирам за особено коректно - внася известен наклон / дискриминация спрямо някои личностни типове (подобна рецепта не е от най-ефективните за мнозина интроверти).

Като цяло, с по-интелигентните, човечни и незакостенели преподаватели сме се уважавали и ценели взаимно, но (засега) не ми се вижда да са мнозинство. Един от тях (и мой любимец) е единственият в университета, който е член на IEEE (Institute of Electrical and Electronics Engineers). Всяка минута с него си е заслужавала и е била удоволствие. Имаше не един или двама захлупени тюфлеци, които не знаеха защо са там, освен просто да цоцат от системата... Техните имена и черти няма защо да бъдат споменавани.

А по въпроса с цъфналото момиче...  :o :o :o
« Последна редакция: Ноември 25, 2011, 10:53:33 am от Kelvin »

*

Вещичка

  • ****
  • 5943
  • Виждам те!
    • Уникални подаръци за любими хора
Re: Дърдорилня 2
« Отговор #1509 -: Ноември 25, 2011, 11:31:56 am »
Е те това е! Машалла! http://news.data.bg/2/bulgaria/284724/   :97:

 - Бабо, да си барала хапчетата ми, с надпис "LSD" ?
 - Майната им на хапчетата. Иди да видиш к'ви дракони има в кухнята!


http://podaraciunikati.alle.bg/  http://darovenaprirodata.alle.bg/

*

Silence

  • **
  • 956
  • небесни прашинки
Re: Дърдорилня 2
« Отговор #1510 -: Ноември 25, 2011, 11:55:32 am »
:yahoo: :clap: :yahoo:

Re: Дърдорилня 2
« Отговор #1511 -: Ноември 25, 2011, 02:43:45 pm »
Kelvin, закрългяне на оценките няма как да стане, тъй като окончателната оценка е тая от изпита. Или ако имаш някакви по-високи оценки от текущия контрол, си е справедливо да получиш нещо по-високо. Като цяло даже по-скоро се чувствам жертва, понеже примерно, взех си един изпит от първия път с три (не останах на поправка, където повече от половината бяха окъсани, не бяхме учили, очаквахме да може да се препише), накрая те се явиха втори път, изкараха си хубавите оценки, раздадоха им стипендиите, аз останах с пръст в уста с 5.25 успех някъде.  ;D ;D ;D Защото си изкарах тройката от обща култура на една историческа дисциплина и един вид съм виновна, хаха.  ;D
Иначе за преподавателите много си прав. Често на нас ни се падат някакви много хубави хора като личности, но като преподаватели доста често не толкова добри. ЕЙ сега имам часове с един такъв, много забавен човек, много увлекателно ни разказва различни неща, но по дисциплината нещо му убягва, говори само прав, не може да се записва и доста закъснява за часове.  ;D ;D ;D

Иначе има някаква истина, че е хубаво да има кой да ти преподава, аз много полесно осмислям нещата като има някой да ми ги каже, обясни, дори да ми говори отпред, приятно ми е да говоря в групи, стига да са тихи. Просто съвременанта образователна система е такава, че е по-добре да си учиш сам, си мисля.  ;D

*

Lillie

  • ******
  • 30532
Re: Дърдорилня 2
« Отговор #1512 -: Ноември 25, 2011, 03:53:54 pm »
Е те това е! Машалла! http://news.data.bg/2/bulgaria/284724/   :97:

Йееееее!!  ;D  :clap: :72:
Не спирай да ме срещаш
в миг безвремие.
Аз любя се със огъня.
Неспирно.
И разпилявам пепелта си
с ветровете.

*

AH

  • ***
  • 2201
Re: Дърдорилня 2
« Отговор #1513 -: Ноември 25, 2011, 04:13:02 pm »
В Дания е по-различна системата (братовчедка ми сега учи там), макар че също имат трески за дялкане. Там пък има много голям акцент върху устното изпитване и даването на много малко време за отговор, което не намирам за особено коректно - внася известен наклон / дискриминация спрямо някои личностни типове (подобна рецепта не е от най-ефективните за мнозина интроверти).


Ето какво казва едно момиче, което е завършило втората си магистратура в Дания:
Оценките са: -3, 0, 2, 4, 7, 10 i 12

ami tuk komunikaciqta uchitel student e mnogo po golqma otkolkoto v bg
tuk ne stoqt da ti chetat lekciq 4 chasa, ami imat nqkakva prezentaciq koqto minava pod formata na vyprosi'
karat ni da chetem neshtata za chasa predvaritelno
i posle kato otidem na lekciq prepodavatelite zadavat vyprosi i studentite otgovarqt
kakvoto mislqt che znaqt

i vsyshtnost lekciite sa kato razgovor na grupa hora, a ne kato prepodavane
ochakvat ot nas da sme si procheli i nauchili neshtata vkyshti
i v chas ako nqkoi ima vyprosi si gi zadava i taka

ama i tuk ima pismeni  izpiti i mnogo proekti
izpiti s proekti
primerno na martina tozi semestyr vsichkite i izpiti sa proekti  da si gi pishe v kyshti

Re: Дърдорилня 2
« Отговор #1514 -: Ноември 25, 2011, 04:20:10 pm »
Да, и в Щатите е много подобен стилън на преподаване. Преподавателите ангажират студентите в дискусия. Това имах предвид като казвах, че самообучението не може да даде онова, което дава университетът. По-трудно е да си дискутира човек сам. Има нужда и от обратна връзка, така да се каже, коректив, за да знае къде греши и къде разбира правилно материала. Освен това и часовете за консултация с преподавателя, т. нар. office hours, са много повече в други европейски страни и отвъд океана. Там изискват много повече от един преподавател (и от един студент, разбира се) в сравнение с тук.

*

Silence

  • **
  • 956
  • небесни прашинки
Re: Дърдорилня 2
« Отговор #1515 -: Ноември 25, 2011, 04:27:12 pm »
Имат напредък в сравнение с нас, определено. А проектите са хубаво нещо. Може да има и някакви разлики според специалностите и университета. При братовчедката има акцент на устното при изпитите, доколкото е споделяла. При нея има и друг момент - няма определени дати за всеки изпит планирани, а се знае, че ще има изпит на определена дата, но не и какъв. Така трябва да учи примерно за три изпита, без да знае предварително по кой предмет ще чакат преподаватели за изпитвания. Това беше изненадваща информация. Има и акцент върху решаването на проблеми.

Thunder, в моя случай въпросният сладур избра по-ниската оценка при изчисляване на средната от текущ контрол, проект и изпит (ако примерно имаш 4.50, пишат обикновено 5, не 4). По наше време поне се пишеше цяла оценка, сега може и да пишат стотните - не знам. За колегите и най-вече за колежките избра по-високата.  ;D А моите предпочитания са към четенето, отколкото към говоренето и груповите мероприятия.

Re: Дърдорилня 2
« Отговор #1516 -: Ноември 25, 2011, 04:37:32 pm »
В изпитните протоколи и сега оценката се закръгля до цяло число, не се пишат стотни. Но то не и е правилно при 4.50 да се напише 4.

*

Veselin

Re: Дърдорилня 2
« Отговор #1517 -: Ноември 25, 2011, 05:08:26 pm »
.
« Последна редакция: Януари 28, 2012, 09:08:04 am от Veselin »

*

Silence

  • **
  • 956
  • небесни прашинки
Re: Дърдорилня 2
« Отговор #1518 -: Ноември 25, 2011, 05:16:56 pm »
Един познат коментира същото по статията. Ама го няма Тато, та да я забрани с един указ.  ;D

Re: Дърдорилня 2
« Отговор #1519 -: Ноември 25, 2011, 07:38:14 pm »
За чалгата ... то да ти се прииска да има Тато направо.  :o Ужас, особено като чуя някво такова по големи български празници, не знам чия глава искам да счупя.  :angry: :angry: :angry: Особено на Гергьовден, простоо у нас е нетърпимо, понеже живея в малък град близо до Русе, датата на празника на града съвпада, идват някакви цигански люлки и пускат някакви мазни маанета ТОЧНО срещу моята къща, където има една голяма поляна.  :angry: :angry:

За оценките от изпитите - Какво да ви кажа, според мен самата система да изчислиш на един човек колко му е годна писмената работа и да я оцениш с 2 3 4 5 6 си е достатъчно сложна и субективна дейност. Имам предвид, че при нас при изпитите писмена форма няма тестове, където да има точки и да е казано - еди колко си е за 4.50, че да се чудят какво да пишат ... ами е един вид свободно да си развиеш темата на въпроса.  :rolleyes: Вече става комплексно в заивисмост от това дали са засегнати всички опорни точки, изчерпателно ли са развити, добра ли е езиковата култура, до колко дълбочинно са изследвани евентуалните становища, има ли логика в написаното вложена или е просто назубрено. Ако питате мен, все СУБЕКТИВНИ на оценяване критерии, защото различен проверяващ ще има различно становище, различен начин на мислене, може много да му бърка в здравето това, че не използвате дълга членна форма, където е необходимо, а на вас да не ви дреме особено и да мислите запетаите за по-важни и т.н и т.н ... идеята ми е, че липсата на половинки не означава, че нещо се закръглява в полза на някого.
Другото, за което си мислех днес ... В общи линии мисълта ми тръгна от един колега, който се държеше изключително нагло на лекциите, бедна ви е фантазията просто колко досано нещо е и колко арогантно се държи дори, когато пред него има лектор. Професора каза, като най-накрая този си тръгна, за щастие на всички останали, следното, даваше пример за справедливост нещо, каза "Примерно не е справедливо да оценя колегата ви по-ниско, понеже не знае как да се държи пристойно и да му пиша по-малко, отколкото на вас" - в общи линии така го каза, че значеше точно обратното и си е прав човека.  :rolleyes: В крайна сметка, като оценяваш някого, трябва да се изхожда и от презумцията, че някога ще завърши и ще практикува и трябва да се има предвид как ще се държи в обществото, ако има някакви конкретни наблюдения почиващи върху реални факти по въпроса.

Иначе Kelvin за формата на обучение, строго индивидуално е, всеки работи най-добре по различен начин. Лично аз нямам самодисциплината, която си мисля, че си дължа като остана насаме със себе си и трябва да чета, но имам висока концентрация, когато трябва да слушам в зала с хора и да не им преча, най-малкото ...  :blink: