Може би подходът при написването на учебниците за гимназията не е най-правилният. Американските учебници са по-привлекателни, според мен.
Всичко започва от химията - органична химия и биохимия - свойства на елементите и съединенията им, без тях не може да се разбере биологията. И след това почти навсякъде е една и съща идея - от мономери (градивни единици) към полимери (макромолекули). При нуклеиновите киселини (РНК, ДНК) мономерите са нуклеотидите (рибо- или дезоксирибонуклеотиди, съответно), при протеините - амино киселините, при полизахардите - монозахаридите. Е, при липидите е малко по-различно, но и там има градивни елементи, свързани с ковалентни връзки. Например, при глицерофосфолипидите, които изграждат биологичните мембрани, имаме глицерол, с който са свързани 2 мастни киселини и фосфатна група и някакъв остатък към нея. Това имам предвид под идея.